Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært gradert sykmeldt siden 23/11, og sendte første sykmelding sendte jeg inn til Nav 4/1, fordi jeg fikk en 5 ukers sykmelding 23/11. Først var jeg 70% sykmeldt, også i fra 4/1 gikk jeg ned til 40%. Greia er at jeg har to arbeidsforhold, det er samme bedrift, men på to forskjellige butikker. Hos den ene butikken har jeg kun en liten stilling, og en større hos den andre.. pga dette så ble jeg kun sykmeldt hos den jeg har den største stillingen hos. På tirsdag fikk jeg plutselig en telefon i fra nav hvor de syns det var rart at jeg kun var sykmeldt i fra det ene stedet, og de må legen min til å forklare dette nøyere.,, kan de virkelig avslå søknaden min? Det er første gang i mitt liv at jeg er sykmeldt, og jeg føler at alle andre rundt meg får sykmelding for det minste lille,,, kjenner jeg blir veldig frustrert 🙈

Anonymkode: 6e1f1...76a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis det kommer frem at du ikke oppfyller kriterier for sykepenger kan de avslå (eller kreve tilbake det du har fått). 

Men hvis legen kan forklare dette er det ikke noe å bekymre seg for. :)

Skrevet
Albbas skrev (9 minutter siden):

Ja, hvis det kommer frem at du ikke oppfyller kriterier for sykepenger kan de avslå (eller kreve tilbake det du har fått). 

Men hvis legen kan forklare dette er det ikke noe å bekymre seg for. :)

Men det vet jeg at jeg gjør :) håper legen min kan hjelpe meg! 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det vet jeg at jeg gjør :) håper legen min kan hjelpe meg! 

Da går det helt fint. :)

Skrevet

Jeg skjønner godt at de stusser. Det hadde jeg også gjort. Og ja de kan avslå sykemelding. Nav har egne leger som vurderer dette. De har jo spurt om bedre forklaring bak valget så mulig du får godkjent etter dette.

Anonymkode: fd73e...998

• Liker 1
Skrevet

Ikke noe problem å forklare dette ts, ikke noe å bekymre seg for.

Anonymkode: 4b13e...c30

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke noe problem å forklare dette ts, ikke noe å bekymre seg for.

Anonymkode: 4b13e...c30

Håper ikke det er det :) men kjenner jeg blir litt oppgitt, fordi jeg har kolleger som har blitt sykmeldt for alt mulig, og jeg har aldri vært det før, og den ene gangen så blir det kluss.

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Håper ikke det er det :) men kjenner jeg blir litt oppgitt, fordi jeg har kolleger som har blitt sykmeldt for alt mulig, og jeg har aldri vært det før, og den ene gangen så blir det kluss.

Det blir ikke mer kluss enn det her. NAV sender forespørsel til legen, legen svarer med forklaring på hvorfor det har blitt sånn. Det har jo en logisk forklaring, tenker det her ordner seg veldig greit.

Anonymkode: af608...cb2

Skrevet

Tror også det ordner seg👍

Anonymkode: 81abc...072

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...