Babyface Skrevet 29. januar 2021 #1 Skrevet 29. januar 2021 Jeg jobber i butikk (faghandel) i en kommune i Viken hvor kjøpesentre, varehus m m er stengt ned. Vi har åpent. Og har aldri hatt så mye folk innom som denne uka! Folk er jo helt blåst i hodet! Hold dere hjemme!! Det er jo en grunn til at de fleste stenger ned, vi skal begrense kontakten nå. I steden forflyttes bare møtepunktene. Ikke misforstå, jeg er glad jeg har jobb osv, men jeg synes alle skal bidra på dugnaden. Jeg er ikke så happy for å bli utsatt for potensiell smitte heller, da jeg er i risikogruppe, men ikke kan bli hjemme fra jobb. Og til tross for langt flere tittere i butikken, er det ikke økt salg, folk skal bare slå ihjel tid. 7
Lilylune Skrevet 29. januar 2021 #2 Skrevet 29. januar 2021 Har selv opplevd dette til en viss grad. Det går imot hele poenget med nedstengningen! Kan de ikke bare kjøpe et ekstra puslespill og dra hjem? 4
Pemafipa Skrevet 29. januar 2021 #3 Skrevet 29. januar 2021 Jeg jobber selv på ett kjøpesenter , i en kommune som ikke er i lockdown. Men vi har mye smitte nå og mange nye tilfeller hver dag. Det var fullt hus i hele desember , vilt mye mennesker . Er roliger nå, men her lever folk som vanlig. Møtes , samles og er ikke gode på smittevern. Synes det kan være vanskelig på jobb, men er glad for at jeg har jobb å gå til, men tenker også, hold dere hjemme. Butikker, kafeer og kjøpesenter blir jo samlingspunkter. Lørdager er den værste dagen da virker det som korona ikke eksisterer her ! Skulle ønske alle tok mer hensyn, er ikke føy når man føler seg utrygg på jobb - samtidig som jeg vet at jeg lever jo av kundene. Innerst inne håper jeg kjøpesentrene her og blir stengt en liten perioden 4
OPIgirl Skrevet 29. januar 2021 #4 Skrevet 29. januar 2021 Folk er spik spenna gærne. Det er akkurat som om de MÅ gjøre stikk motsatt av det man blir bedt om. Skulle tro de var en gjeng med treåringer i verste trassalder. Ikke rart vi aldri blir kvitt dette. 5
Ansvar Skrevet 29. januar 2021 #5 Skrevet 29. januar 2021 Man trenger neppe være rakettforsker for å se hva som skjer når man stenger ned mange butikker og holder åpen noen få. Men tydeligvis må man ha over gjennomsnittet sunn fornuft når man ser hva de som styrer gjør. 4
Ukjent. Skrevet 29. januar 2021 #6 Skrevet 29. januar 2021 Ansvar skrev (8 minutter siden): Man trenger neppe være rakettforsker for å se hva som skjer når man stenger ned mange butikker og holder åpen noen få. Men tydeligvis må man ha over gjennomsnittet sunn fornuft når man ser hva de som styrer gjør. Når man ikke skjønner at folk drar til nabokommunen når man stenger polet et sted, da er det ikke håp altså. Ganske skremmende at disse folkene sitter med såpass ubegrenset makt. De eier jo tydeligvis ikke evnen til å tenke konsekvenser. Dette er jo uskyldige konsekvenser. Selvmord og psykiske lidelser langt mer alvorlig. Men Erna lukker øynene og gir smuler for å bøte på bølgen som er på vei. Det passer vel ikke inn i hennes bilde av hvor fortreffelig de har håndtert dette viruset. https://www.tv2.no/nyheter/11924465/ 2
OlsenHansen Skrevet 29. januar 2021 #7 Skrevet 29. januar 2021 Folk har ikke lyst til å sitte inne resten av livet vet du. De fleste har fått med seg at dette tullballet har myndighetene aldri tenkt å gi seg med, så det er jo bare å gi faen. 8
hlidskjalf Skrevet 29. januar 2021 #8 Skrevet 29. januar 2021 Folk har vel omsider begynt å skjønne at denne "pandemien" ikke er noen spanskesyke eller svartedauden. Ingen overdødelighet i 2020 kunne vi lese i går. Faktisk var det færre en vanlig som døde i fjor.. 4
Iso1 Skrevet 29. januar 2021 #9 Skrevet 29. januar 2021 Jeg var innom rusta ved et stengt senter og der krydde det av folk og vet du hvorfor? Fordi de trenger ting! Når alle viktige butikker på senteret er stengt drar de et annet sted som er åpent for å finne det! Denne nedstengningen var bare desperat og unødvendig! På senteret driver flere butikker med klikk og hent, og jeg fikk faktisk ordnet meg ny telefon selvom butikken var stengt hovedsakelig, og jeg var ikke den eneste der! Flere som satt på starbucks og baker Hansen og koste seg. Så de kan godt bare åpne opp igjen! Det beviser bare at folk fortsatt trenger ting, livet fortsetter, nytter ikke å sette alt på vent, det vil alltid dukke opp noe som er viktig å få ordnet med fort! Så jeg støtter ikke denne stengningen de driver med nå. 3
infectedsopp Skrevet 30. januar 2021 #10 Skrevet 30. januar 2021 For det første så sier det seg selv at folk stimer bort der ting er åpent. Der jeg bor har puber o.l åpent i nabokommunen, så jeg ser for meg at de fleste drar dit. Det er også ETT treningssenter åpent i hele distriktet. Så klart vil folk bruke det. For det andre så tror jeg ikke folk bryr seg lenger ifh til antall innlagte/døde. På tide å la dette suse og gå, og bli ferdig med det i stedet for denne seigpiningen. Nok skremselspropaganda og ulv ulv. I Polen, Italia og flere land jeg ikke kommer på nå i farten har tenkt å åpne businessene sine 30 jan og 30 feb (tror jeg), kalt "The Great Reopening". Folk er drittlei 3
Den Sagnomsuste Skrevet 30. januar 2021 #11 Skrevet 30. januar 2021 (endret) OlsenHansen skrev (7 timer siden): Folk har ikke lyst til å sitte inne resten av livet vet du. De fleste har fått med seg at dette tullballet har myndighetene aldri tenkt å gi seg med, så det er jo bare å gi faen. Folk har sosialiseringsbehov som de ikke får fylt. I valget mellom å drikke seg full hver dag eller å "henge" på butikken velger de det sistnevnte. I valget mellom de to er det jo fint at de heller tar turen til butikken mener nå jeg. hlidskjalf skrev (5 timer siden): Folk har vel omsider begynt å skjønne at denne "pandemien" ikke er noen spanskesyke eller svartedauden. Ingen overdødelighet i 2020 kunne vi lese i går. Faktisk var det færre en vanlig som døde i fjor.. Ikkesant...? Det er jo snakk om en eventuelt hard influensa for de aller fleste. Fult forstålig at mange gir blanke i hele greia. Endret 30. januar 2021 av Den Sagnsomsuste 3
Ukjent. Skrevet 30. januar 2021 #12 Skrevet 30. januar 2021 Men regjeringen lærte ikke av det. Nå skal enkeltstående butikker i Oslo åpne også, mens kjøpesentre forblir stengt. Det kan dessverre ikke sies for mange ganger: hvor dumme er det egentlig mulig å være når man bestemmer i dette landet? Det går vel to dager, så stenger de enkeltstående butikker og forteller folk hvor «slemme de er» som går på butikken. Er det noen som vet hvem de har med seg når de finner på disse avskyelige reglene? Har de med seg psykologer, økonomer og jurister? Noen som kan fortelle dem litt om menneskelig adferd og dominoeffekten for økonomien ved å bare lukke ting på dagen? De er jo for faen meg bare fullstendig blåst?! 1
Example Skrevet 30. januar 2021 #13 Skrevet 30. januar 2021 Synes faktisk ikke det er så rart. Hvis man ikke føler et ekstra sosialt behov i disse dager er det antagelig av en av to grunner : 1. Man følger ikke anbefalinger eller regler i utgangspunktet, og dekker det behovet man har uansett. 2. Man har ikke noe stort behov for sosial kontakt. At folk passer på seg selv og sin egen psykiske helse er det vanskelig å bebreide noen for. 5
Sylveon Skrevet 30. januar 2021 #14 Skrevet 30. januar 2021 (endret) Ansvar skrev (16 timer siden): Man trenger neppe være rakettforsker for å se hva som skjer når man stenger ned mange butikker og holder åpen noen få. Men tydeligvis må man ha over gjennomsnittet sunn fornuft når man ser hva de som styrer gjør. Ukjent. skrev (16 timer siden): Når man ikke skjønner at folk drar til nabokommunen når man stenger polet et sted, da er det ikke håp altså. OlsenHansen skrev (16 timer siden): Folk har ikke lyst til å sitte inne resten av livet vet du. De fleste har fått med seg at dette tullballet har myndighetene aldri tenkt å gi seg med, så det er jo bare å gi faen. Ukjent. skrev (20 minutter siden): Men regjeringen lærte ikke av det. Nå skal enkeltstående butikker i Oslo åpne også, mens kjøpesentre forblir stengt. Det kan dessverre ikke sies for mange ganger: hvor dumme er det egentlig mulig å være når man bestemmer i dette landet? Det går vel to dager, så stenger de enkeltstående butikker og forteller folk hvor «slemme de er» som går på butikken. Enig med alt som blir sagt. Det er etter min mening ren og sun fornuft. At noen finner det overraskende er helt uforståelig for meg. Man blir utrolig frustrert når man ser på hva regjeringen sier. Enkeltstående butikker skal være åpne? Sikkert fullt veeeeeeldig snart. Nå er det stappfullt på skøytebaner, i skiløypa og i skogen. Er ikke farlig om det samles 100 stykker, tett i tett, på en skøytebane i 3 timer, men det er heeeelt krise om man går forbi ti stykker på et kjøpesenter.. ❤️😄 Endret 30. januar 2021 av Sylveon 3
Anbefalte innlegg