Gjest Vurderer å bytte Skrevet 16. august 2005 #1 Skrevet 16. august 2005 Jeg går på p-piller, og har gjort det i ca 11-12 år. Jeg er nå 30 år, og en del sier jo at man ikke bør gå på p-piller etter fylte 30..!? Er det noen som har erfaringer med hormonspiral, eller har hørt ting om den? Er liksom litt skeptisk til å gå rundt med en dings i kroppen.. Men samtidig er det vel kanskje ikke så bra å gå på p-piller heller..!? (Har ikke fått barn, og har ikke planer om å få noen.) Setter pris på alle svar
Twigi Skrevet 16. august 2005 #2 Skrevet 16. august 2005 Jeg har brukt hormonspiralen i snart 6 år, er inne i min andre periode nå. For meg er det perfekt prevensjon. Etter litt småblødninger og vondt de første ukene, er jeg nå fullstendig mens-fri , merker aldri noe til spiralen i det hele tatt: Aldri vondt, kjenner aldri noe til den (og det gjør heller ikke mannen min) - utrolig deilig å slippe å ta piller hele tiden! Dessuten har jeg sluppet unna PMS, selv om det ikke var noe kjempestort problem for meg tidligere - nå er jeg mye jevnere i humøret (noe min mann visstnok setter pris på ) Jeg vet ikke hvordan det er når du ikke har fått barn, jeg har fått de barna jeg skal ha. Uansett: Jeg har bare gode erfaringer. En hormonspiral koster ca 1200 pluss legetimen, men da holder den i ca 5 år, så det er llikevel rimelig prevensjon. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #3 Skrevet 16. august 2005 Alternativt så har du jo p-stav. At du ikke har fått barn skal ikke være noe problem bortsett fra at det kan gjøre vondt å få satt inn spiralen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå