Gå til innhold

Hva ville du helst studert av juss, økad og psykologi profesjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:)

Anonymkode: b9ec4...122

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Juss nederst. Øk/ad eller psykologi avhengig av dagsformen den dagen søknaden sendes. Muligens psykologi, men da med tanke om å ikke jobbe klinisk/terapeutisk. 

Anonymkode: 66450...c90

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Juss nederst. Øk/ad eller psykologi avhengig av dagsformen den dagen søknaden sendes. Muligens psykologi, men da med tanke om å ikke jobbe klinisk/terapeutisk. 

Anonymkode: 66450...c90

Foreldrene mine sier at juss er mye mer interessant enn økonomi, men jeg aner ikke hva jeg hadde likt... Hvordan kan man jobbe som noe annet enn psykolog med profesjonsutdannelse?

Skrevet

psykologi profesjon

Anonymkode: 444c3...e53

Skrevet

Jeg studerte juss, så jeg ville valgt det 😄 Veldig spennende :) Og du kan jobbe med så mye forskjellig. Helserett, skatt, plan- og bygningsrett, erstatning, arbeidsrett, familierett, strafferett, osv.

Anonymkode: 55e07...e59

Skrevet

- Juss

- Psykolog

- Øk/adm

Er ingeniør selv, vurderte sterkt juss og psykologi, faktisk

Anonymkode: 1e481...34c

Skrevet

Juss.

Anonymkode: 5ef24...e2b

Skrevet

Juss, deretter psykologi, og til sist økonomi

Anonymkode: 74d03...252

Skrevet

Juss ville vært det mest krevende, men veldig interessant da. Tror jeg ville valgt det.

Psykologi ville vært det minst krevende, men kunne godt valgt det også.

Økonomi ville blitt krevende, og attpåtil for tørt for meg. Absolutt sistevalg

Skrevet

Jeg har faktisk studert alle disse fagretningene, og alle har sine pluss og minus. Det kommer jo helt an på hva du er mest interessert av. 

Når det gjelder juss så syntes jeg noen fag er superinteressante, mens andre er mer «tørre» og kjedelige. 
Økonomi er stort sett bare tørt og kjedelig, men temmelig greit å gjennomføre med sånn halvveis innsats. 
Da jeg studerte psykologi tok man grunnfag/bachelor først, før man evt. kom inn på profesjon. Jeg syntes de litt mer generelle psykologifagene jeg tok før jeg kom inn på profesjon var langt mer interessante, og mistet litt interessen da jeg måtte lære meg om hva forskjellige typer skader på hjernen kunne føre til osv. Var vel sånn omtrent da jeg droppa ut :P 

Så personlig ville jeg nok valgt...Juss... Evt. økonomi :P 

Anonymkode: 73e6a...f01

• Liker 1
Skrevet

Ingen av delene, helst. Jeg hadde hatet studiene og jobben. Om jeg MÅTTE velge en av dem, tror jeg det ville blitt juss fordi det er veldig anvendelig i livet ellers og. 

Anonymkode: b5ef1...9ff

Skrevet

Oi takk for svar!!! Dere er ganske enige om juss, ja. Alle jeg snakker med (utenom foreldrene mine😂) sier at juss er det tørreste av alle studier og at man ikke må gjøre det ved mindre man er spesielt interessert i det, men jeg aner ikke om jeg kommer til å få interesse for det eller ikke. Det er jo ofte sånn at interessen vokser jo mer man lærer om det, og jeg vil heller ha en chill jobb som jurist med eget kontor og behagelig kontorstol og kunne jobbe på pc og lese i skrive og i tillegg få god lønn enn å løpe rundt som sykepleier eller sånne ting. Vet virkelig ikke om jeg hadde trives som psykolog... Tror kanskje ikke det siden jeg er veldig introvert, men kanskje jeg bare er ung og usikker på meg selv, idk, men jeg har i hvertfall en stor interesse for psykologi. Ikke sånn alvorlige sjeldne lidelser, men sånn man kan få bruk for i hverdagen liksom... Jeg liker i hvertfall, og er flink til, å skrive, selv om det ikke virker sånn når jeg skriver anonymt her😂 Derfor jeg tenker at jeg kanskje kunne trivdes med juss... Men for p få god lønn må man jo bli advokat, og som advokat må man jo i retten og snakke foran masse folk osv, og har hørt at det er som å ha skole/lekser hvor man må jobbe hele tiden på fritiden for å forberede seg til ting og sånt. Vil bare komme hjem og kunne slappe av...

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ingen av delene, helst. Jeg hadde hatet studiene og jobben. Om jeg MÅTTE velge en av dem, tror jeg det ville blitt juss fordi det er veldig anvendelig i livet ellers og. 

Hva ville du valgt?

Skrevet

Jeg ville definitivt valgt psykologi, men det er jo så klart basert på egne interesser.

Anonymkode: 6f358...353

Skrevet

Juss. 

Anonymkode: b4490...7eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Artig at du mener jus er relevant og nyttig i livet generelt, men ikke psykologi og økonomi! 🤣

Hilsen jurist

Synes fagene er såpass forskjellige at du bør velge det som passer din personlighet best.

Anonymkode: 9212f...758

• Liker 2
Skrevet

Jeg har allerede valgt juss, og nå som jeg er i arbeid er jeg veldig fornøyd. Har jobbet 2 år og er juridisk rådgiver i kommunen. Har 600.000 kr i året og det holder for meg.

Jeg har en jobb som du beskriver med lite press, lange tidsfrister uten konsekvenser om man bryter, eget kontor, og arbeidsdagen er helt over når jeg forlater kontoret. Fleksitid og hjemmekontor når jeg ønsker. 

Anonymkode: be20f...b60

• Liker 4
Skrevet

Har studert både psykologi profesjon og jus, endte opp med jus og ikke angret en dag.

Anonymkode: a7cab...011

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har allerede valgt juss, og nå som jeg er i arbeid er jeg veldig fornøyd. Har jobbet 2 år og er juridisk rådgiver i kommunen. Har 600.000 kr i året og det holder for meg.

Jeg har en jobb som du beskriver med lite press, lange tidsfrister uten konsekvenser om man bryter, eget kontor, og arbeidsdagen er helt over når jeg forlater kontoret. Fleksitid og hjemmekontor når jeg ønsker. 

Anonymkode: be20f...b60

Samme her, bare statlig jobb i stedet 😊

Anonymkode: 55e07...e59

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...