AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #1 Skrevet 29. januar 2021 Synes det er vanskelig å få babyen til å rape. Magen ser veldig stinn ut. Han vrir seg litt noen ganger, ser ut som at det er ubehagelig. Og de siste par dagene har han gulpet flere ganger enn tidligere. Det kommer gjerne mye melk på en gang. Han legger godt på seg. Vil ha melk hver-hver andre time stort sett. Mannen sa at jeg kanskje ikke bør gi så mye melk, me han må jo få når han tydelig er sulten? Han sover mye, og så fort han våkner sutter han på hånda si og leter etter puppen. Tips til gode rapestillinger? Hvor mye er det egentlig vanlig å gulpe? Råd? Anonymkode: 8da75...bf5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #2 Skrevet 29. januar 2021 Gulping er veldig individuelt. NOen gulper ekstremt mye, andre ikke i det hele tatt. Det er ikke noe galt i at de gulper. Det betyr IKKE at de får for mye mat. Det kan bare være at de har luft ,som ligger under maten, og så kommer maten opp sammen med luften. Ikke rape ham så voldsomt. Hold ham gjerne i sittende stilling, eller opp mot skulderen - men uten å presse på magen. Ikke dunk på ryggen, stryk heller varsomt fra rumpen og helt opp til skuldrene (og pass på å dekke både deg og sofaen godt med håndklær og glupekluter..) Du kan også passe på å mate ham ganske oppreist. Jeg har hatt en ekstremgulper, og det er utrolig slitsomt. Anonymkode: adcb2...541
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #3 Skrevet 29. januar 2021 Min første var en storgulper, både han og jeg skiftet flere ganger i løpet av dagen 😅 Det gikk over etter hvert, jeg ville bare tatt tiden til hjelp. Så lenge de legger godt på seg er det ikke noe farlig at de gulper. Men jeg ville spurt helsesøster eller andre som kan vise deg angående råd om rapestillinger. Mine har rapet fint ved å henge over skulderen, men vanskelig å gi råd uten å kunne vise 😊 Anonymkode: 5bd59...778
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #4 Skrevet 29. januar 2021 Meg over, kom på en ting. Har du prøvd å koble fra babyen underveis i matingen og rape han da? Kan hjelpe å få opp litt luft underveis i måltidet 😊 Anonymkode: 5bd59...778 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #5 Skrevet 29. januar 2021 Min første var gulpebaby. Gulpet etter hvert måltid, noen ganger mye, andre ganger mindre. Det var iallfall nok til at jeg som regel skiftet klær på både henne og meg et par ganger om dagen😅 hun startet bare noen dager gammel hun også, men gikk fint opp i vekt allikevel og det virket ikke som det plaget henne noe særlig heller Det hjalp litt å la henne ligge i ro en stund etter mating, helst på ryggen og selvfølgelig følge veldig godt med. Løftet vi henne opp for tidlig, eller la henne på magen, f.eks, gulpet hun. Men det er jo ikke alltid heller det passer å ikke løfte opp for tidlig, så den gulpinga fikk vi bare ta. Ga seg vel et sted mellom 10 og 12 måneder for vår del, men de siste par månedene var det da snakk om bare litt og ikke etter hvert måltid heller. Anonymkode: befbb...f78
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #6 Skrevet 29. januar 2021 Min gulpet en del første to ukene, nå er det bare innimellom (akkurat bikket 6 uker). Vi har hele tiden prøvd å få henne til å rape etter måltid, men bare greid det et fåtall av gangene. Hun så også ganske stinn ut i starten. I det siste har jeg forsøkt tilbakelendt amming, da raper hun ofte av seg selv midt i måltidet, får mer press på magen som hjelper på å få ut luft. Ellers så promper hun ofte, så luften kommer ut uansett🙈 Anonymkode: e5fe4...7b9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #7 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): stryk heller varsomt fra rumpen og helt opp til skuldrene Det er det jeg gjør, mens han henger over skulderen min. Og lar han ligge litt oppreist på lårene mine, da kommer det gjerne en rap av seg selv. Han raper 2-4 ganger pr.dag, som regel av seg selv.. Mate ganske oppreist, hvordan bør det gjøres? AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Meg over, kom på en ting. Har du prøvd å koble fra babyen underveis i matingen og rape han da? Nei, bare hvis han slipper selv. Og det gjør han noen ganger, siden det kommer så mye melk på en gang. Ikke så lett å svelge unna. AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det hjalp litt å la henne ligge i ro en stund etter mating, helst på ryggen og selvfølgelig følge veldig godt med. Løftet vi henne opp for tidlig, eller la henne på magen, f.eks, gulpet hun. La ligge en stund før raping? Han sovner som regel fort etter amming. Så litt synd å vekke han og. Anonymkode: 8da75...bf5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #8 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er det jeg gjør, mens han henger over skulderen min. Og lar han ligge litt oppreist på lårene mine, da kommer det gjerne en rap av seg selv. Han raper 2-4 ganger pr.dag, som regel av seg selv.. Mate ganske oppreist, hvordan bør det gjøres? Nei, bare hvis han slipper selv. Og det gjør han noen ganger, siden det kommer så mye melk på en gang. Ikke så lett å svelge unna. La ligge en stund før raping? Han sovner som regel fort etter amming. Så litt synd å vekke han og. Anonymkode: 8da75...bf5 Du kan prøve å amme mens han sitter i fanget ditt, eller du kan bare sørge for at han ikke ligger vannrett i armene dine, men har hodet en god del høyere enn beina. Rolige bevegelser etter han har spist, om han blir løftet for raskt opp, skvulper det fort over Anonymkode: adcb2...541
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #9 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I det siste har jeg forsøkt tilbakelendt amming, da raper hun ofte av seg selv midt i måltidet, får mer press på magen som hjelper på å få ut luft. Ellers så promper hun ofte, så luften kommer ut uansett🙈 Anonymkode: e5fe4...7b9 Det skal jeg prøve! Synes ikke han promper noe særlig heller, men lufta kommer vel ut ja. Anonymkode: 8da75...bf5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #10 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er det jeg gjør, mens han henger over skulderen min. Og lar han ligge litt oppreist på lårene mine, da kommer det gjerne en rap av seg selv. Han raper 2-4 ganger pr.dag, som regel av seg selv.. Mate ganske oppreist, hvordan bør det gjøres? Nei, bare hvis han slipper selv. Og det gjør han noen ganger, siden det kommer så mye melk på en gang. Ikke så lett å svelge unna. La ligge en stund før raping? Han sovner som regel fort etter amming. Så litt synd å vekke han og. Anonymkode: 8da75...bf5 Ja, mente for å forhindre gulpingen. Slet med å få til raper her, så vi lot henne derfor ligge litt før vi tok henne opp. Noen ganger kom det en rap da, andre ganger ikke. Hun sovnet som regel alltid hun også under mating (fikk flaske), så jeg lot henne bare ligge da men min prompet mye, det kom av seg selv, så lufta kom vel ut den veien 😅 Anonymkode: befbb...f78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå