AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #1 Skrevet 29. januar 2021 Jeg har siden tenårene slitt psykisk "av og på". Jeg har slitt med helseangst og panikkangst og mild depresjon. Jeg er i dag en voksen dame og har oppsøkt hjelp i flere omganger. Samtaleterapi har hjulpet meg med all angstproblematikken. De siste årene har jeg vært utsatt for psykisk vold over flere år, og ettervirkningene av dette har hatt store konsekvenser for meg. Jeg fungerer i hverdagen og i jobb, men jeg fungerer ekstremt dårlig når jeg er alene. Humøret er ekstremt vekslende, og de dype dalene er så mørke som jeg aldri har opplevd det før. Etter mye om og men så har jeg bestemt meg for å prøve antidepressiva. Jeg har fått resept på zoloft og tok min første pille på 25mg i går. Jeg får tett oppfølging fra fastlege. Så langt har jeg bare erfart tørr munn og litt mageknip i natt som jeg har blitt fortalt om som bivirkninger på forhånd. Jeg er interessert i å vite andres erfaringer med antidepressiva, og gjerne spesifikt zoloft. Hva erfarte dere, og ble depresjonen håndterbar? Legger det er en demper på følelsen av glede, eller er det mest de dype dalene av sorg som man blir skånt for? Anonymkode: f88f9...e8a
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #2 Skrevet 29. januar 2021 For meg fungerte zoloft helt strålende, Ble reddet opp av den dype dalen jeg var i. La på meg omtrent ti kilo som har vært veldig vanskelig å bli kvitt, men det er vel bedre enn å være død? Eller så deprimert at jeg ikke orket noe. Jeg hadde ikke humørsvingninger da jeg var deprimert, alt var et stort svart hull, så for meg så fungerte zoloft bra. Jeg hadde ingen topper som jeg kunne sammenligne med, så jeg vet ikke om den fjerner humørvariasjonene. Kollegaen min gikk også på zoloft etter psykisk reaksjon etter en kraftig hjernerystelse, og hun ble helt flat i humøret. Hun sluttet etter et år og har blitt en helt annen person som virker lykkeligere. Husk å trappe ned veldig sent og i samråd med lege når du skal avslutte, brain zaps og svimmelhetsanfall er ikke hyggelig å oppleve Anonymkode: 41e9a...4fb
sminkebord Skrevet 29. januar 2021 #3 Skrevet 29. januar 2021 Zoloft har fungert veldig bra for meg! Sleit med sosial angst og depresjon, og har det veldig fint nå Følte meg litt flat i begynnelsen, men nå har jeg gått på de en del år og føler meg normal(men kanskje jeg bare ikke husker normalen😂). Av bivirkninger opplever jeg munntørrhet og nattesvette, men ellers går det helt fint!
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #4 Skrevet 29. januar 2021 Zoloft fungerer veldig bra for meg, både på depresjon og angst. De mest irriterende bivirkningene er økt svetting og null sexlyst, men det er verdt det. Har ikke gått opp i vekt av det, heller ned siden jeg tar bedre vare på meg selv når jeg har det bra. Anonymkode: 11121...10d
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #5 Skrevet 29. januar 2021 Absolutt den beste til sitt formål! Lykke til! Anonymkode: 03a2d...98b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå