monja Skrevet 16. august 2005 #1 Skrevet 16. august 2005 Har dere lest artiklene der eksperter advarer mot vogner som barna sitter forovervendt i? VG Aftonbladet Hva synes dere om det?
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #2 Skrevet 16. august 2005 Jeg kan godt skjønne det, klart barn trenger bekreftelse fra en voksen om at inntrykkene ikke er farlige. Nå hadde vi dypvogn først og trehjuling først når sønnen var 1 år, men denne kunne vi velge hvilken vei vi ville ha og han satt lenge med ansiktet mot oss.
Gjest Milah Skrevet 16. august 2005 #3 Skrevet 16. august 2005 Jeg skjønner ikke at folk vil ha babyer i forovervendt vogn i det hele tatt jeg!
Gjest Dalwhinnie Skrevet 16. august 2005 #4 Skrevet 16. august 2005 Jeg skjønner godt at folk som bor i femte etasje i trange bygårder liker denne vogna. Noen ganger har en rett og slett ikke praktisk mulighet for en stor dypvogn av den tradisjonelle typen. Men jeg ser absolutt poenget med at den burde vært vendt andre veien. Ifølge den ene artikkelen, så jobber visst flere av produsentene med en slik vogn som du kan bruke både forover- og bakovervendt, så da regner jeg med at problemet løser seg innen det blir min tur
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #5 Skrevet 16. august 2005 Det finnes allerede slike vogner. Min quinny-vogn kan snus begge veier.
Veronal Skrevet 16. august 2005 #6 Skrevet 16. august 2005 "Ekspertene" i dette tilfelle er en barnepleier og ansatte på babyshop? Da kommer det i kategorien synsing (evt. faglig synsing) for mitt vedkommende.
momo Skrevet 16. august 2005 #7 Skrevet 16. august 2005 synes egentlig det bare er tull. Jenta mi hadde framovervendt vogn fra hun var 6mnd, og har da storkost seg. Hun har hele tiden vært veldig nysgjerrig, så de 6 første månedene hvor vi hadde vogn hvor jeg hadde kontakt med henne, så ville hun ikke ligge i vogna i det hele tatt. Så vi måtte bruke mye bæresele for at hun skulle få se. Er det farlig og da, siden babyen ikke ser ansiktet til mor da og. Til nestemann vi skal ha kommer vi til og velge en trehjuling, men det er duo vogn, så så lenge man bruker bag så kan man ha den mot seg. Men den kommer jo da uansett til og bli brukt framovervendt fra barnet er rundt 6 -9 mnd.
Trill Skrevet 16. august 2005 #8 Skrevet 16. august 2005 Min sønn satt mot meg til han var 14 mnd (vi hadde forøvrig ei Emmaljunga vogn som kunne snus begge veier). No har vi kjøpt ei trille som er forovervendt- og han kosa seg stort. Han får jo eit heilt nytt syn på det å trille tur. Eg er sammen med han heile døgnet og eg trur ikkje det er et problem for han at han ikkje ser meg den timen vi er på trilletur i løpet av en dag. Eg er jo fram å "ser til han" i løpet av turen Er kalesja nede ser eg han jo heile tida. Så dette syns eg berre e tull- vertfall når ungen er begyndt å bli litt eldre. Kan skjønne at det er greit med litt bedre kontroll når dei er babyar- men.. går jo i ikkje å kikka opp i djupvogna kvart minutt heller!
Salamandra Skrevet 17. august 2005 #9 Skrevet 17. august 2005 Den artikkelen blir for useriøs pga vinklingen spør du meg; det er slettes ikke bare de moderne 3-hjulingene som er forovervendte, mange av de mer tradisjonelle vognene er det, så debatten blir meningsløs med dette utgangspunktet. Det lukter litt propaganda fra Simo og Brio synes jeg.. Når det er sagt kan jeg jo si meg enig i konklusjonen; de aller minste barna bør sitte vendt mot foreldrene.
Gjest MrsL Skrevet 17. august 2005 #10 Skrevet 17. august 2005 Ville nok ha hatt en vogn jeg kunne sett barnet mitt i, men samtidig liker jeg disse trehjulingene, så om de kommer med ei man kan snu styret på så kanskje.......
Gjest Moonchild i.i. Skrevet 18. august 2005 #11 Skrevet 18. august 2005 Det finnes da flere vogner på markedet som er mulig å snu i begge retninger, enten ved at man snur selve sittedelen eller vet at håndtaket kan vendes. Jeg har selv valgt en trehjuls kombivogn (Hartan Skater) hvor sittedelen kan vendes slik at babyen enten har ansiktet mot meg, eller har ansiktet vent i ”kjøreretning”. Dette nettopp fordi jeg tror at babyene kan overstimuleres hvis de ligger/sitter i kjøreretning hele tiden. Noen barn er veldig nysgjerrige. Andre vil se mor eller far hele tiden. Det beste er å ha valgfriheten! (Men jeg opplevde faktisk at de ansatte på Fru Lyng ”føyset” av barnets behov for blikkontakt med foreldrene den første tiden, da jeg sa at Teutonia Y2K var uaktuell, siden den nyeste modellen ikke er vendbar).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå