Gå til innhold

Bo to mennesker på 15kvadrat? Funker det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heldigvis er det masse muligheter for veggoppbevaring i stua og på badet. Stua inkluderer kjøkkenkrok og sovealkove. 

Men går det fint å bo på såpass lite når man er to? 

Anonymkode: 2b392...906

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere liker å være oppå hverandre hvert sekund dere begge er i leiligheten samtidig, så går det fint 😊

Anonymkode: 8c215...d67

• Liker 2
Skrevet

Det hadde jeg aldri klart. Hadde følt meg kvalt til slutt. 

Det hadde vel gått til nød for en svært kort periode. 

Anonymkode: 75f63...906

• Liker 3
Skrevet

Kommer an på hva du mener med fint 😃

Kjæresten og jeg gjorde det en stund. Gikk greit, men det var godt å flytte å få mer plass.

Eldste barnet og kjæresten gjør det nå, riktignok 18 kvm , men litt dårlig utnyttet. Det går greit, men de er på utkikk etter noe større. 

Ja, det går "fint". En stund.

Skrevet

Hadde jeg måtte bo med kjærringa på 15kvm lengre enn ei uke hadde det nok blitt skilsmisse. 

• Liker 3
Skrevet

Tror det kommer helt an på personlighetene deres og livsstil. Hvis dere har aktiviteter utenom hus sånn at dere ikke er oppå hverandre hele tiden, og dere har en rolig og vennlig personlighet uten for mye krangling, så kan det gå.

Jeg bor på 17 m2 og hadde kjæresten boende her i litt over 2 mnd mens han var mellom leiligheter. Det gikk fint for oss. Men ville ikke anbefalt langsiktig å ha så lite plass for to stk.

Anonymkode: f628d...f14

Skrevet

Tenk deg å bo på et (lite) hotellrom med kjøkkenkrok over lengre tid sammen med en annen person samtidig som dere ikke bare har med dere feriebagasje, men alt som skal brukes i dagliglivet. Tror du selv at det vil fungere? 

• Liker 1
Skrevet

Ikke i pandemi tida, ihvertfall ikke på Østlandet. 

Anonymkode: 45741...944

• Liker 1
Skrevet

Gjorde det da jeg gikk på videregående i forrige århundre, men det var internat - så hadde matsal, fellesrom og slik i tillegg. Har aldri tenkt å gjenta det *grøss*

Anonymkode: 381b0...223

Skrevet

Sovealkove på 15 kvm? Hvordan får dere plass til møbler? Hvis det er mye muligheter for oppbevaring langs veggen, så kan det knapt være plass igjen der. Bor man så lite, så må man jo bruke daybed eller annen kombinert sofa/seng-løsning. Ikke ha sovealkove. Hadde aldri i verden orket og bodd med et annet menneske så trangt. Det er jo en straff...

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for avsporing.

Chantielle mod.

Skrevet

Ikke noe å satse på.

Anonymkode: 0e371...073

Skrevet

Regner med at dere er unge? Da burde det gå helt fint. 

Anonymkode: 1f582...30d

Skrevet

Det var lite. Jeg bodde med kjæresten på 32 kvadrat og trodde jeg skulle klikke til slutt. 

Anonymkode: 79dc7...17b

• Liker 1
Skrevet

I en kort periode kan det gå, men ikke i lengden.

• Liker 1
Skrevet

Nei. Jeg hadde ikke klart å bo på 15 kvm alene en gang. 

Anonymkode: 18bfc...58e

• Liker 2
Skrevet

Oi. Da må dere være glad i hverandres selskap, og/eller være mye ute og lite hjemme.

Og eie lite, spesielt oppbevaring av klær og sko kan være vanskelig for bare en person på 15 kvm, er man to så må man virkelig ha sparsommelig garderobe. Og helst en bod. 

Anonymkode: 2d35c...a07

• Liker 1
Skrevet

Jeg orka ikke bo sammen med noen på 80 kvadrat så kan tenke det blir slitsomt på kun 15

Anonymkode: 7c770...973

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...