AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #1 Del Skrevet 29. januar 2021 Fikk utskrevet Vimovo for leddsmertene mine. Jeg hadde så store smerter at jeg ikke leste så jeg knuste de før jeg tok de. (Klarer ikke store tabletter) så ser jeg nå at det står at de absolutt ikke må deles eller knuses. Hva gjør jeg? Er det farlig med 1 knust? Skal selvsagt ta resten hele Anonymkode: b5096...5db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #2 Del Skrevet 29. januar 2021 Ingen som vet? Føler meg svimmel men det kan også være for jeg er redd Anonymkode: b5096...5db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #3 Del Skrevet 29. januar 2021 https://relis.no/sporsmal_og_svar/4-6544?source=relisdb Les denne du. Det går sikkert bra. Anonymkode: 704e5...623 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #4 Del Skrevet 29. januar 2021 Poenget med å ikke knuse dem er at de har et lag utenpå med et magesyreregulerende legemiddel som skal hjelpe til med å beskytte magen ved lengre tids bruk. Mageplager er en vanlig bivirkning når en må stå på smertestillende som vimovo over lang tid. Så vidt jeg kan skjønne høyst usannsynlig at tabletten gjør deg svimmel. Men det riktige å gjøre når en tar legemiddel feil er å ringe fastlege for veiledning. Anonymkode: e341a...f76 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #5 Del Skrevet 29. januar 2021 Tusen takk for svar begge 2. da kan jeg roe ned litt å prøve ta de hel i kveld Anonymkode: b5096...5db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #6 Del Skrevet 29. januar 2021 Det er pga magen de ikke skal knuses eller deles. Så det går nok helt fint at du har gjort det en gang. Anonymkode: 4f844...672 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 29. januar 2021 #7 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) Vimovo er laget med et belegg på tablettene, som gjør at de ikke går i oppløsning i magesekken, men gjør det først når den kommer ut i tarmene. Dette er for å skåne mageslimhinnen for medisinen, som kan være litt hard for magen. Jeg tar Vimovo i blant, og klaget først til legen om at jeg alltid fikk diare av dem, så jeg kunne ikke bruke de, trodde jeg. Da fikk jeg beskjed av legen om å alltid ta de med mat. Jeg kan kun ta de med dagens største måltid, middag, for ellers får jeg diare av tabletten. Tar jeg en Vimovo utenom mat, så er det diare med en gang. Det er det som skjer da, ikke noe annet skummelt. Kan hende du tåler tablettene bedre enn meg, og da gjør det jo ikke så mye om du knuste tabletten før du tok den. Får du løs mage, vet du at du ikke tåler den så godt, og bør ta den med mat. Og ikke må knuse den mer. Endret 29. januar 2021 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå