AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #1 Skrevet 29. januar 2021 Kjenner jeg blir så irritert. Jeg er i slutten av 20-årene, og synes alt nå er enten magekort eller slaskete. Har ikke tall på hvor mange ganger i det siste jeg har siktet meg inn på en genser som har en farge eller mønster jeg liker, og når jeg drar den ut av klesstativet så slutter genseren omtrent rett under puppene 😒 veldig vanlig på f.eks BikBok og H&m. Og alt annet er oversized til tusen, dessuten fryktelig mye joggebukseklær i butikkene nå sikkert pga coronaen og at det nå er trendy i dasse rundt hjemme. Men det er så sjelden jeg finner en helt VANLIG genser med vanlig snitt. Det butikkene tilbyr av det nå er jo de der kjedelige basic-klærne i ensfarget eller kanskje finner du i striper hvis du er heldig. Har begynt å titte litt i andre butikker, men synes mye av klærne fort ser veldig kjerringaktige og kjedelige ut der. Dessuten DYRT. Flere som er enige? Anonymkode: 0f593...ca2 13
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #4 Skrevet 29. januar 2021 Slutt å vasse rundt i butikker på sentere etc i disse coronatider. Kjøp heller klærne dine på nett, f-eks hos Zalando.no. Der finner du ALT, til alle smaker og alle fasonger. Gratis retur. Jeg har ikke gått i en vanlig klesforretning på minst ett år. Anonymkode: 0a917...2e4 8
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #5 Skrevet 29. januar 2021 Enig! Men den oversized - genser trenden har vært i motebildet lenge før Korona, så sa til meg selv at jeg måtte dra til utlandet å handle klær, for der har de mer variasjon. Det må jo da bli etter Korona. Er så tynn og liten, så slike klær ser ikke ut på meg. Kunne ønske det var mye mer variasjon😒 Anonymkode: 737da...faf 1
Nerine_ Skrevet 29. januar 2021 #6 Skrevet 29. januar 2021 Da er det kanskje på tide å revurdere hvor du handler tøy. Zalando er et genialt sted å begynne. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #7 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Slutt å vasse rundt i butikker på sentere etc i disse coronatider. Kjøp heller klærne dine på nett, f-eks hos Zalando.no. Der finner du ALT, til alle smaker og alle fasonger. Gratis retur. Jeg har ikke gått i en vanlig klesforretning på minst ett år. Anonymkode: 0a917...2e4 Enig det du sier om Koronaen. Men uenig angående det andre, jeg finner ingenting på disse nettsidene du nevner. Det er mye forskjellig ja, men fortsatt ganske lik i stilen vil jeg si. Du kan feks se stor forskjell på Zalando eller Topshop. Mye forskjellig klær, men likevel har de noen fellestrekk. Anonymkode: 737da...faf 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #8 Skrevet 29. januar 2021 Enig! Jeg er lei av "firkantede", formløse overdeler, enten det er topper eller gensere. Kler dem ikke i det hele tatt. Og når jeg endelig finner en fasong som er mer ok, er det vanligvis 100 % polyester i toppen eller blusa, og det er jeg heller ikke fornøyd med... Anonymkode: 75702...213 8
SoWhat? Skrevet 29. januar 2021 #9 Skrevet 29. januar 2021 Enig. Moten er helt grusom nå, og har vært en stund. Og de forferdelige joggedressene. Hjelp... 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #10 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Slutt å vasse rundt i butikker på sentere etc i disse coronatider. Kjøp heller klærne dine på nett, f-eks hos Zalando.no. Der finner du ALT, til alle smaker og alle fasonger. Gratis retur. Jeg har ikke gått i en vanlig klesforretning på minst ett år. Anonymkode: 0a917...2e4 Ja, det er helt idiotisk å bidra til lokalt næringsliv og at lokale folk har jobb. Anonymkode: a535f...8b7 7
Gjest Føsleguri Skrevet 29. januar 2021 #11 Skrevet 29. januar 2021 Enig. Dette er en av grunnene til at jeg strikker, da kan jeg tilpasse vidde og lengde selv.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #12 Skrevet 29. januar 2021 Føsleguri skrev (11 minutter siden): Enig. Dette er en av grunnene til at jeg strikker, da kan jeg tilpasse vidde og lengde selv. Smart. Skulle ønske jeg ikke hatet å strikke. Anonymkode: 6e00e...d45
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #13 Skrevet 29. januar 2021 SoWhat? skrev (52 minutter siden): Enig. Moten er helt grusom nå, og har vært en stund. Og de forferdelige joggedressene. Hjelp... Hvilke joggedresser tenker du på? Anonymkode: 6e00e...d45
SoWhat? Skrevet 29. januar 2021 #14 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvilke joggedresser tenker du på? Anonymkode: 6e00e...d45 Jeg så bare reklame for det i går. Merket osv la jeg ikke merke til altså. Men de var fæle. Så ut som sånn det blir knær i om du sitter for lenge. 1
Peanut Skrevet 29. januar 2021 #15 Skrevet 29. januar 2021 Jeg ser på folk i andre land, hvor flinke mange av dem er til å kle seg, hvor stort utvalg man har av klær i butikkene. Så går jeg rundt i Oslo og synes det er så innmari kjedelige klær, ikke er det særlig farger heller. Svart og joggesko er det jeg ser. Høye hæler ser jeg få med, og jeg ser knapt folk som går sånn her: https://hilbrandbos.art/sassy-walk eller sånn: 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #16 Skrevet 29. januar 2021 @Peanut Hey, det er jo meg! Den kåpe- og støvlett-dama med oppsatt hår. Jeg kler meg ofte sånn når jeg skal være "byfin", liker klassisk og feminin stil. Anonymkode: 5dc87...145
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #17 Skrevet 29. januar 2021 Jeg irriterer meg også over dette, men det har jo vært sånn i mange, mange år. Alt skal være oversize, eller magetopp/åletrangt. Å få figursydde klær er helt håpløst. Spesielt om man har timeglassfasong. Anonymkode: 78e60...936 4
Minya Skrevet 29. januar 2021 #18 Skrevet 29. januar 2021 Til sammenligning hadde jeg det samme problemet da slimfit-bukser ble populært. For at jeg skulle få plass til beina i sånne bukser, måtte jeg gå opp nesten ti størrelser, så jeg sluttet å handle i damebutikker og begynte å kjøpe bukser på Dressmann... Det er litt deprimerende at en dame med timeglassform ikke finner klær i damebutikker. Nå sliter jeg ikke så mye med det samme problemet med overdeler, for det som er "oversized" kan jeg som regel gå ned et par størrelser i, så sitter det pent. Men jeg må vanligvis gå for XL eller XXL i overdeler på feks Cubus, da de er små i størrelsene, så jeg har litt å gå på når jeg finner ting jeg kan gå ned i størrelse på. Irriterte meg for øvrig grønn da de endret stilen på de gode gamle joggedressene, du vet, de som har en sånn fin hoodie-jakke og en god, myk joggebukse til? Buksene ble slim-fit, så jeg har nå jakke i strl L, og bukse strl XXL, hvor buksebeina er så tettsittende at jeg får litt mark, og strikken i livet er så stor at jeg må bruke knytingen for at bukseræva ikke skal falle ned når jeg står. DET er skikkelig dust det... 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #19 Skrevet 29. januar 2021 SoWhat? skrev (2 timer siden): Jeg så bare reklame for det i går. Merket osv la jeg ikke merke til altså. Men de var fæle. Så ut som sånn det blir knær i om du sitter for lenge. Ok. Tviler ikke på at det ser jævlig ut altså. Var bare nysgjerrig på hvordan de så ut. 😊 Anonymkode: 6e00e...d45 1
Frøyamor Skrevet 29. januar 2021 #20 Skrevet 29. januar 2021 Altså, de butikkene du nevner tar inn klær som selges mye av. Og hvem er opptatt av trender? Jo, ungdom. Og det er korte topper, vide bukser og svære gensere ungdom går med i dag. Om voksne synes det er usmakelig, ja da gjør undommen jobben sin. Gamle sure kjærringer har i all tid sagt og tenkt at ungdom kler seg så stygt. Det er ikke noe nytt. Lurer på hva slags gensere du er ute etter, siden du ikke klarer finne på nett heller... Bokstavelig talt UENDELIG med online butikker. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå