Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har ei jente på 4/5 mnd. Som har startet med fastføde. Hun går på mme fordi hun dessverre var for svak for å ammes. Dette gjør at hun ofte er forstoppet. 

Nå som hun spiser to faste måltider om dagen så har det blitt enda verre. Har hvert hos 4 leger og alle mener bruk malt noe som ikke hjelper. 

Hun har avføring hver 3-4 dag skrikker, og gråter av smerte fordi avføringen er så hard og har samlet seg opp. Hun har ikke fått tømt seg og nå vurderer jeg å kjøpe klyx for å mykk gjøre avføringen. 

Har noen brukt det? Og hvis ja hvor mye skal man bruke? Jeg tenkte å bruke 40 ml. 

Anonymkode: fb305...30e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd f.eks sviskemos aller først for å se om det hjelper?

Anonymkode: 7f4e9...8a0

• Liker 3
Skrevet

Ville prøvd med sviske eller lactulose før du brukar klyx i alle fall!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvis du mener klyx som i klyster opp i rumpa så absolutt nei! Klyx er ikke førstevalg. Du kan gjøre skade om du gjør dette.
Du kan gi sviskemos eller maltekstrakt i melka. Alle andre alternativer skal konfereres med helsepersonell først. (Lege/helsestasjon) Og først da kan du evt prøve lactulose. 

Endret av Lija
Skrevet

Hvor mye malt har du gitt?

Anonymkode: bf529...2c7

Skrevet

Klyx skal IKKE brukes. Du skader tarmene hennes, og du kan gjøre varige skader på lukkemuskelen. Spe på med matvarer som er lakserende

Anonymkode: 1051d...a36

• Liker 2
Skrevet
Lija skrev (37 minutter siden):

Hvis du mener klyx som i klyster opp i rumpa så absolutt nei! Klyx er ikke førstevalg. Du kan gjøre skade om du gjør dette.
Du kan gi sviskemos eller maltekstrakt i melka. Alle andre alternativer skal konfereres med helsepersonell først. (Lege/helsestasjon) Og først da kan du evt prøve lactulose. 

Ja, snakk alltid med helsepersonell først! Det håpar eg alle gjer før dei gjev medikament til baby! 

• Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen,

Chantielle mod.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...