AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #1 Skrevet 29. januar 2021 Jeg og kjæresten min har vært fra hverandre flere måneder og han skulle ha kommet i går før de stengte grensene- men pga misforståelser ift koronatester i forkant av reise måtte han snu i døra på flyplassen i hjembyen sin. Jeg har alltid respektert lover og anbefalinger ift korona og jeg er så forsiktig jeg bare kan. Men jeg føler at jeg må se ham, og vi hadde gledet oss så lenge til å være sammen noen uker før han begynner i ny jobb i hjemlandet sitt senere i februar, og ikke kommer til å ha mulighet til å reise mer da før om flere mnd igjen. Alle jeg har spurt, venner og familie, er naturligvis veldig imot at jeg skal dra ut av landet nå. Jeg er en person som bryr meg veldig om hva andre sier, og blir usikker på hva jeg burde gjøre. Vet jo at man helst ikke skal reise og at de gjør det ekstra vanskelig for at det ikke skal være attraktivt, men jeg synes at å gjenforenes med kjæresten er en nødvendig reise. Noen som har noen innspill? Anonymkode: f4e21...281
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #2 Skrevet 29. januar 2021 Full forståing for at dette er kjipt, men nei. Eg er redd du må vente. Anonymkode: 87402...e76 16
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #3 Skrevet 29. januar 2021 Dette blir jo en helhetsvurdering. Hva med din jobb? Kan du være borte fra den reisetid pluss karantenetid f.x. Hvilke konsekvenser får det for deg om du er syk når du er i utlandet, økonomisk og helsemessig? Skjønner godt at du har behov for å se kjæresten din. Dette er en slitsom tid å være særbo, og i hvert fall i hvert sitt land. Så lenge det ikke er forbudt, det ikke går ut over jobben din, du har en plan for sykdom, og du overholder karantenereglene strengt når du kommer tilbake ville jeg vurdert det i hvert fall. Anonymkode: c8828...b30 8
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #4 Skrevet 29. januar 2021 Jeg tenker det er egoistisk. Det er en grunn for at en ikke skal legge ut på unødvendige reiser. Hvis du tar med deg smitte tilbake så regner jeg med du synes det er litt kjipt at du potensielt kan ha smittet andre på din vei. Anonymkode: ca62a...4cf 11
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #5 Skrevet 29. januar 2021 Dette må du jo bestemme selv. Hvorfor er andres mening viktig? Jeg ville reist. Anonymkode: 436b2...3a0 7
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #6 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Full forståing for at dette er kjipt, men nei. Eg er redd du må vente. Anonymkode: 87402...e76 Hun må ikke vente. Anonymkode: 436b2...3a0 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #7 Skrevet 29. januar 2021 Denne karen virker ikke like gira på å se deg som du er for å se han. Ikke ta noen risk (for deg selv OG for andre mtp pandemien) for en som ikke behandler deg som du fortjener. Ref dine andre innlegg.. Anonymkode: 9b445...971 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #8 Skrevet 29. januar 2021 Å besøke kjæresten er en viktig reise, men ikke nødvendig reise. Vent ihvertfall noen uker, ikke reis nå som flere av grensene nylig ble fysisk stengt pga økt smitte. Det virker mistenksomt, og er mer smitterisikabelt for dere og alle andre. Anonymkode: be704...372 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #9 Skrevet 29. januar 2021 Ville i hvertfall ventet noen uker til sida situasjonen er rimelig ustabil pga munteringane. Reglen kan endre seg underveis og flybilletter kan bli kansellerte. Du sitter da selv med alt ansvaret. Anonymkode: d1f33...085 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #10 Skrevet 29. januar 2021 Tenk om det blir pga deg at noen som ikke tåler det blir smittet! 🤬 Anonymkode: f4bd8...93c 2
Enmanelskeråhate Skrevet 29. januar 2021 #12 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg og kjæresten min har vært fra hverandre flere måneder og han skulle ha kommet i går før de stengte grensene- men pga misforståelser ift koronatester i forkant av reise måtte han snu i døra på flyplassen i hjembyen sin. Jeg har alltid respektert lover og anbefalinger ift korona og jeg er så forsiktig jeg bare kan. Men jeg føler at jeg må se ham, og vi hadde gledet oss så lenge til å være sammen noen uker før han begynner i ny jobb i hjemlandet sitt senere i februar, og ikke kommer til å ha mulighet til å reise mer da før om flere mnd igjen. Alle jeg har spurt, venner og familie, er naturligvis veldig imot at jeg skal dra ut av landet nå. Jeg er en person som bryr meg veldig om hva andre sier, og blir usikker på hva jeg burde gjøre. Vet jo at man helst ikke skal reise og at de gjør det ekstra vanskelig for at det ikke skal være attraktivt, men jeg synes at å gjenforenes med kjæresten er en nødvendig reise. Noen som har noen innspill? Anonymkode: f4e21...281 Reis av gårde, følg smittevernsreglene. God tur;) 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #13 Skrevet 29. januar 2021 Har du råd til 10 dager karantene? Anonymkode: be704...372 1
Frøyamor Skrevet 29. januar 2021 #15 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenk om det blir pga deg at noen som ikke tåler det blir smittet! 🤬 Anonymkode: f4bd8...93c Lol. 6
Frøyamor Skrevet 29. januar 2021 #16 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tenker det er egoistisk. Det er en grunn for at en ikke skal legge ut på unødvendige reiser. Hvis du tar med deg smitte tilbake så regner jeg med du synes det er litt kjipt at du potensielt kan ha smittet andre på din vei. Anonymkode: ca62a...4cf Men for ts er det ikke «unødvendig», åpenbart. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #17 Skrevet 29. januar 2021 Dette bestemmer du helt selv! Det er ikke ulovlig. Så ikke hør på de som sier du ikke skal dra, det er nemlig ikke forbud om å dra utenlands. Da må regjeringen komme med forbud og unntak, det har de ikke gjort, kun for utenlandske, men ikke for norske statsborgere. Bare ta tester og gå i karantene. Fløy nettop selv også, det er mange som gjør det og det går helt fint så lenge man tester seg og går i karantene. Anonymkode: fc98a...340 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #18 Skrevet 29. januar 2021 Jeg har også særbo i et annet land, har ikke sett h*n siden mai, og kommer ikke til å se vedkommende før vi begge enten er vaksinerte eller grensene «åpner» igjen. Idioti å ikke følge anbefalingene, hvis ingen fulgte dem hadde det ligget ganske ille an her. Anonymkode: d6adb...12d 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #19 Skrevet 29. januar 2021 Hvis du følger anbefalt testing og karantene, så ser jeg ingen problemer med å reise. Hvis du har hjemmekontor kan du jo tillegg jobbe i karantenetiden slik at du ikke trenger å ta så mye ferie. Men snakk med arbeidsgiver uansett. Min arbeidsgiver krever at vi skal snakke med dem om reise. Anonymkode: d4bb2...0fa 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #20 Skrevet 29. januar 2021 Frøyamor skrev (14 minutter siden): Men for ts er det ikke «unødvendig», åpenbart. Regjeringen sine ord, ikke mine. Anonymkode: ca62a...4cf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå