AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #1 Skrevet 29. januar 2021 Altså at dere rydder ut og hiver alt bestikket i oppvaskmaskinen, og vasker selve skuffen innvendig. Jeg gjør det ca. én gang i mnd. Bør det gjøres oftere? Anonymkode: e630a...955
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #2 Skrevet 29. januar 2021 Eh, nei. Det bør ikke gjøres oftere.. Hvorfor i alle dager? Hva er det du tenker er så skittent der nede? Legger du skittent bestikk nedi? Vi vasker bestikket vårt i oppvaskmaskin etter bruk, og det er helt rent når det legges i skuffen. Da blir ikke skuffen skitten, og det er ikke noe behov for å vaske det som er nedi der, for det er jo også rent.. Eneste gangen vi vasker i skuffen, er om noen har vært uheldig og sølt direkte nedi den. Anonymkode: 05556...6ba 6
Cezanne Skrevet 29. januar 2021 #3 Skrevet 29. januar 2021 når jeg vasker kjøkkenet støvsuger jeg oppi med en rund hestehårsbørste (google horse hair brush attachment) (har sterilisert den før bruk). Gjør det kjapt og tar bare ut bestikket mens jeg holder på. Vasker av og til over også hvis nødvendig. En gang i uken eller annen hver uke.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #4 Skrevet 29. januar 2021 Vasker skuffen 2-3 ganger i året, og selv da er det knapt noen smuler nedi der. Vi er kun to voksne, og holder kjøkkenet rent, så er jo begrenset hvor mye søl det blir. Gidder ikke vaske alt bestikket, da. Holder kjøkkenutstyr på et minimum, så alt vi eier er i bruk jevnlig. Anonymkode: aabfa...4a2 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #5 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eh, nei. Det bør ikke gjøres oftere.. Hvorfor i alle dager? Hva er det du tenker er så skittent der nede? Legger du skittent bestikk nedi? Vi vasker bestikket vårt i oppvaskmaskin etter bruk, og det er helt rent når det legges i skuffen. Da blir ikke skuffen skitten, og det er ikke noe behov for å vaske det som er nedi der, for det er jo også rent.. Eneste gangen vi vasker i skuffen, er om noen har vært uheldig og sølt direkte nedi den. Anonymkode: 05556...6ba Vasker du hendene først hver gang du roter med de nedi der? Klar over hvor urent det faktisk er i den skuffen? Anonymkode: af02b...52b 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #6 Skrevet 29. januar 2021 Rengjør bestikkskuffen? 😅 Neida, jeg har ikke noen fast frekvens. Tar det når det trengs, men det er ikke ofte. Anonymkode: a03d5...748 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #7 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Eh, nei. Det bør ikke gjøres oftere.. Hvorfor i alle dager? Hva er det du tenker er så skittent der nede? Legger du skittent bestikk nedi? Vi vasker bestikket vårt i oppvaskmaskin etter bruk, og det er helt rent når det legges i skuffen. Da blir ikke skuffen skitten, og det er ikke noe behov for å vaske det som er nedi der, for det er jo også rent.. Eneste gangen vi vasker i skuffen, er om noen har vært uheldig og sølt direkte nedi den. Anonymkode: 05556...6ba Syrlig kommentar. Legger du nedi skittent bestikk. Vær så grei. De fleste gjør jo ikke det. Bestikkskuffen blir faktisk skittent innimellom. Kanskje du burde reflektere litt over hvordan du ytrer deg til andre mennesker på nettet. Anonymkode: 4cb53...1a9 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #8 Skrevet 29. januar 2021 Jeg har ikke noen fast frekvens på det, tar det når jeg føler for det. Jeg legger bare rent bestikk i skuffen. Anonymkode: c80e3...8ba
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #9 Skrevet 29. januar 2021 Alt for sjeldent egentlig. Vi har skjærefjøl over bestikkskuffen (sånn «skuff» med fjøl), å det havner fort smuler nedi bestikkskuffen. Men det havner helt bakerst, så tenker liksom ikke over det. Kanskje jeg skulle gjort det i dag 🤔 Anonymkode: 7f5bc...9b7 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #10 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Syrlig kommentar. Legger du nedi skittent bestikk. Vær så grei. De fleste gjør jo ikke det. Bestikkskuffen blir faktisk skittent innimellom. Kanskje du burde reflektere litt over hvordan du ytrer deg til andre mennesker på nettet. Anonymkode: 4cb53...1a9 Har du en dårlig dag i dag siden du reagerer på dette svaret? Ellers skjønner jeg ikke at du kan være på KG i det hele tatt. Anonymkode: c80e3...8ba 6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #11 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du en dårlig dag i dag siden du reagerer på dette svaret? Ellers skjønner jeg ikke at du kan være på KG i det hele tatt. Anonymkode: c80e3...8ba Jeg tror vedkommende som skrev kommentaren har en dårlig dag. Jeg påpeker syrlighet i nevnte kommentar. Anonymkode: 4cb53...1a9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #12 Skrevet 29. januar 2021 Omtrent aldri. Anonymkode: 29339...478 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #13 Skrevet 29. januar 2021 Aldri på den måten du sier. Hender om jeg ser det er smuler feks at jeg løfter opp bestikket og tørker nedi der og så legger det tilbake (men da uten å ha det innom oppvaskmaskinen, det er jo rent allerede) Anonymkode: 398fd...c55 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #14 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror vedkommende som skrev kommentaren har en dårlig dag. Jeg påpeker syrlighet i nevnte kommentar. Anonymkode: 4cb53...1a9 Jeg oppfattet det som et oppfølgingsspørsmål til hvorfor TS tror det er veldig skittent i skuffen siden h*n lurer på om vask en gang i måneden er for lite. Ikke syrlig i det hele tatt. Anonymkode: c80e3...8ba
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #15 Skrevet 29. januar 2021 Jeg hiver aldri alt bestikket i oppvasken, det blir jo vasket jevnlig og legges ned rent Men jeg tar iblant ut alt på ren kjøkkenbenk, og vasker inni. Kan ikke ta ut, den er integrert, og det er greit for da havner ikke smulene i skuffen i smale gliper. Det skjer når jeg ser det er smuler der, kanskje en gang i halvåret tror jeg. En gang i måneden høres mye ut, men har du barn som smører skiver selv er det kanskje nødvendig. Vi er to voksne som sjeldent spiser brød og vi vasker ofte over benken, er ikke mye som faller ned Anonymkode: 7cde5...7e4
Fru Uperfekt Skrevet 29. januar 2021 #16 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Altså at dere rydder ut og hiver alt bestikket i oppvaskmaskinen, og vasker selve skuffen innvendig. Jeg gjør det ca. én gang i mnd. Bør det gjøres oftere? Anonymkode: e630a...955 Vi gjør det i forbindelse med lørdagsvasken men det er kun pga snåttisene lett evner å søle smuler nedi. Vi støvsuger opp hver kveld men i oppvasken med den lørdager for skikkelig rengjøring.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #17 Skrevet 29. januar 2021 Når det er behov for det, sjelden mer enn et par ganger i året. Alt er rent nedi skuffen, og når vi skal ha bestikk så tar vi bare på det vi skal ha. Aldri smuler i skuffen, sjelden flekker, men de fjernes straks. Anonymkode: 679be...edb
Oppland Skrevet 29. januar 2021 #18 Skrevet 29. januar 2021 Jeg vasker skuffen 2 til 3 ganger i året. Pluss de gangene hvor det det har kommet litt søl, da tar jeg en ekstra runde.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #19 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vasker du hendene først hver gang du roter med de nedi der? Klar over hvor urent det faktisk er i den skuffen? Anonymkode: af02b...52b Ja, selvfølgelig vasker man hendene før man lager eller spiser mat. Det lærer man når man går i barnehagen. Anonymkode: 591d0...668 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #20 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vasker du hendene først hver gang du roter med de nedi der? Klar over hvor urent det faktisk er i den skuffen? Anonymkode: af02b...52b Ikke meg du spør. Men vaske hendene er jo det første jeg gjør hver gang jeg går inn på kjøkkenet for å gjøre noe der. Med mindre jeg bare skal helle meg en kopp kaffe. Anonymkode: aabfa...4a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå