Gjest utenlandske kvinne Skrevet 15. august 2005 #1 Skrevet 15. august 2005 hvorfor er norske kvinne sammen med så mange? hvorfor ikke bare en mann? hvorfor så mange? vi utenlandske kvinne holder oss til en. er ikke en bra nok???
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 15. august 2005 #2 Skrevet 15. august 2005 Kommer litt ann på.. Noen har mange menn fordi deres mor har oppført seg løssluppent, som da resulterer i at de ikke vet bedre. Og noen liker det vel bare sånn. Hvorfor lurer du?
Gjest LoisLane Skrevet 16. august 2005 #3 Skrevet 16. august 2005 Mener du en om gangen, eller at vi har mange kjærester til sammen? Jeg klarer meg med en om gangen. Det har jeg gjort tre ganger.
monja Skrevet 16. august 2005 #4 Skrevet 16. august 2005 Prøving og feiling. Kanskje drømmemannen ikke var en drøm likevel. Jeg har ikke akkurat vært sammen med så mange, og jeg har aldri hatt mer enn en om gangen
Gjest Ananas Skrevet 16. august 2005 #5 Skrevet 16. august 2005 Hmm det å kategorisere norske kvinner som løsslupne og si at utenlandske kvinner holder seg til en medfører ikke nødvendigvis riktighet. Noe av forskjellen kan komme av at norske kvinner ikke blir oppdratt til å behage andre, i samme utstrekning som før, men setter egne behov og ønsker i fokus i større grad.
Gjest gjest1 Skrevet 16. august 2005 #6 Skrevet 16. august 2005 (endret) hvorfor er norske kvinne sammen med så mange? hvorfor ikke bare en mann? hvorfor så mange? vi utenlandske kvinne holder oss til en. er ikke en bra nok??? ← Skulle gjerne holdt meg til EN mann, jeg, og har jobbet for dette i alle mine tre forhold jeg har bak meg. Men hva kan du gjøre, da, når fyren er utro og flørter med andre jenter? Eller finner ut at han tenner litt på gutter også? Det er ikke så lett!! (Kanskje guttene fra ditt land er mer stabile i forhold..?) Endret 16. august 2005 av soleil~noir
aline Skrevet 16. august 2005 #7 Skrevet 16. august 2005 likestilligen har kommet langt i norge, noe som gjør at kvinner ikke er avhengig av mannen verken økonomisk, praktisk eller for status. vi MÅ ikke forbli i ett forhold med en mann som ikke gir like mye tilbake som vi gir ham f.eks. eller vi må ikke bli i ett forhold bare fordi vi har barn, eller fordi vi giftet oss tidlig, eller fordi familie og samfunn mener det er bedre med en mann man ikke har det bra med en skilsmisse. det er ikke så lenge siden også norge var ett land der man forble gift med den ene man giftet seg med, uansett. Rett og slett fordi det var forventet, skilsmisse var tabu og kvinnen klarte seg ikke og ble ikke respektert uten mannen. Heldigvis har vi det ikke slik lenger. at det nok i en periode blir litt vel enkelt å gå i ett forhold, kan jeg kanskje være med på. at noen, kanskje til og med endel?, kunne kommet seg over bøygen dersom de fikk litt hjelp? kanskje, og det bør prøves ihvertfall om man hadde noe virkelig bra eller om man har barn. men vi har flere menn fordi vi ikke trenger å bli i forhold vi ikke er fornøyd i. og den som ser noe negativt i det, forstår jeg ikke?
Gjest SumoBryter Skrevet 16. august 2005 #8 Skrevet 16. august 2005 (endret) Norske og andre vestlige kvinner også.. ikke glem de andre vestlige! Det er en del av vår kultur med prøving og feiling, vi kan jo ikke leve med hva som helst?!? Endret 16. august 2005 av SumoBryter
aline Skrevet 16. august 2005 #9 Skrevet 16. august 2005 Norske og andre vestlige kvinner også.. ikke glem de andre vestlige! Det er en del av vår kultur med prøving og feiling, vi kan jo ikke leve med hva som helst?!? ← den kulturen er nokså fersk i så fall, det er ikke lenger en siden mamma og pappa var unge at det var forventet at man levde sammen og ikke skilte seg uansett. jeg var den eneste i klasse med skilsmisseforeldre, og ble faktisk forsøkt mobbet fordi jeg ikke hadde en far boende sammen med oss. og besteforeldre-generasjonen har levd sammen uansett de, på tross av at flere har gått fra hverandre nå som det er "lov". så det er en del av vår nye kultur, at vi ikke trenger å leve på en måte som ikke vi har det godt i. forøvrig enig i at vi ikke må glemme våre andre vestlige medkvinner, det er vel rimelig likt i mange av de vestlige landene ja.
Gjest mine fordommer er like bra som d Skrevet 16. august 2005 #10 Skrevet 16. august 2005 Dessuten, norske kvinner trenger ikke å finne seg i en mann som ikke er fornøyd med EN kvinne! Vi har friheten til å sette den grensen, og å gå hvis den blir brutt. Måten det innlegget var skrevet på, fikk meg til å føle at menn har en rolle som "gud"... forøvrig tror jeg ikke en utelandsk kvinne HAR skrevet det. Altfor godt norsk. Dessuten tror jeg ikke utenlandske kvinner får LOV til å race rundt på nett i fred! *like fordomsfull som antatt innsender*
Gjest Morradi Skrevet 16. august 2005 #11 Skrevet 16. august 2005 Jeg er så kåt at jeg må ha flere for å bli tilfredsstilt!!!
Gjest Bellatrix Skrevet 16. august 2005 #12 Skrevet 16. august 2005 Har bare hatt en, jeg. Og han er jeg storfornøyd med.
Gjest gjest1 Skrevet 16. august 2005 #13 Skrevet 16. august 2005 Du er sikkert svensk trådstarter? Har hørt ting er veldig annerledes der ja.
Gjest Arkitekten Skrevet 16. august 2005 #14 Skrevet 16. august 2005 Mange grunner; generelt usikkerhet: De vet ikke hva de vil, og vet de, skifter de mening som andre skifter skjorter. Hun forventer å finne en man som gjør henne lykkelig, prøv å gjøre en selvoptatt, spiseforstyrra, nevrotisk jente uten egne meninger og interesser lykkelig.... Hun trenger en å være sammen med for det har vennindene, og hun liker ikke å ta ansvar for alt som går galt i livet, noen å skylle på hvis hun blir gravid, fyllesyk, eller bare har tømmt kontoen... Så oppdager hun at mannen har egne meninger, og de er ikke alltid sammenfallende med hennes, han har kanskje til og med vilje, og forventer samsvar mellom ord og handling. En annen grunn er norske jenters kjønnskamp, de skal være sterke, aldrig gi seg, ha alle de rette svarene, og det siste ordet, noen menn liker ikke kvinner som alltid må ha rett. Slik starter begynnelsen til slutten på mange norske forhold. Oppskriften er enkel: Forlang av din partner det du ikke greier selv, ikke gi deg, men stå på før eller senere finner du mr. right...
waco Skrevet 16. august 2005 #15 Skrevet 16. august 2005 sant det arkitekten, jenter har alt for mye forventinger til livet, de tror faktisk at andre mennesker skal gjøre dem lykkelige, og at hvis det er noe gærent i livet så er det ihvertfall andres skyld. f eks aline synes det er kjempebra at nå kan mennesker skille seg, hun gidder ikke reflektere over om hvorvidt det er for lett å gifte seg, men hun erklærer ubetinget kjærlighet til retten til skillsmisse og likegyldighet til retten til et forutsigbart liv.
Gjest SumoBryter Skrevet 17. august 2005 #16 Skrevet 17. august 2005 den kulturen er nokså fersk i så fall, det er ikke lenger en siden mamma og pappa var unge at det var forventet at man levde sammen og ikke skilte seg uansett. jeg var den eneste i klasse med skilsmisseforeldre, og ble faktisk forsøkt mobbet fordi jeg ikke hadde en far boende sammen med oss. og besteforeldre-generasjonen har levd sammen uansett de, på tross av at flere har gått fra hverandre nå som det er "lov". så det er en del av vår nye kultur, at vi ikke trenger å leve på en måte som ikke vi har det godt i. forøvrig enig i at vi ikke må glemme våre andre vestlige medkvinner, det er vel rimelig likt i mange av de vestlige landene ja. ← Ja,ja Ny kultur, men kultur alikevel, og vi finner det godt.
aline Skrevet 17. august 2005 #17 Skrevet 17. august 2005 Ja,ja Ny kultur, men kultur alikevel, og vi finner det godt. ← jeg finner det veldig godt, at jeg ikke trenger å bli i ett forhold jeg ikke har det bra i. takker for at jeg er født i ett land som nå lar meg velge å ha det bra.
Gjest SumoBryter Skrevet 17. august 2005 #18 Skrevet 17. august 2005 jeg finner det veldig godt, at jeg ikke trenger å bli i ett forhold jeg ikke har det bra i. takker for at jeg er født i ett land som nå lar meg velge å ha det bra. ← Var ikke det det jeg nettopp sa? Det var det jeg mente iallefall???
aline Skrevet 17. august 2005 #19 Skrevet 17. august 2005 (endret) Var ikke det det jeg nettopp sa? Det var det jeg mente iallefall??? ← jo, og jeg svarte bekreftende/var enig, beklager? Endret 17. august 2005 av aline
Gjest SumoBryter Skrevet 17. august 2005 #20 Skrevet 17. august 2005 Helt greit det Aline Jeg misforsto det som retting og skjønnte ikke noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå