Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du åpen mobil? Og synes det er helt naturlig at samboer/ektefelle blar igjennom og leser meldinger og ser på bilder og lignende?

Lurer på hva som er vanlig.

Jeg har åpen mobil, men opplever ikke at mannen benytter anledningen til å se

Anonymkode: 5eaaa...f86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvia man ikke har åpen mobil så har man ikke tillit til hverandre

Uten tillit så fungerer ikke forholdet

• Liker 4
Skrevet

Hadde åpen mobil, kunne fint la den ligge hvor som helst da jeg var i forhold. Eksen var motsatt, og tok den med seg overalt, hadde passord og koder på tlf. 

Hadde ikke syntes det var naturlig at han kikka på den uten å spørre, men hadde ikke gjort noe å gitt tlf til han der og da heller hvis han ble usikker. 

Men var nå heller han som hadde noe å skjule da så. 

Anonymkode: 82ac8...5a4

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke åpen telefon selv om jeg bor alene.

Anonymkode: c2952...800

• Liker 21
Skrevet

Ingen bør vel ha åpen mobil uansett. 

Anonymkode: 56a63...42b

• Liker 19
Skrevet

Vi har begge jobbtelefoner som krever kode. Hadde nok uansett syns det var unaturlig om han hadde kikka på telefonen min uten å spørre. De eneste gangene han bruker min mobil er når jeg må sjekke telefonen mens jeg er opptatt med hendene, for eksempel at jeg spør om han kan sjekke en oppskrift når jeg baker, eller å svare på en melding mens jeg kjører bil.  

Anonymkode: 8ed38...c14

Skrevet

Har du åpen mobil, og har installert bankid på mobil, og bruker epost som kan åpnes fra mobilen til å få tilsendt passord og sånt, så kan du faktisk få store problemer. 

Du har plikt til å unngå at andre enn deg selv får tilgang til bankid'en din. Når du lar samboeren ha fri tilgang, kan han da misbruke din bankid. 

Og alvorlig talt, jeg håper du har informert de stakkars vennene dine om at alt de skriver til deg kan lese av uvedkommende. For ja, din samboer er uvedkommende. 

Det er helt fullstendig uaktuelt både å la samboeren lese meldinger som venner har sendt til MEG, og å gi samboer tilgang til min bankid, nettbank, og whatnot. 

Anonymkode: e4f77...a29

• Liker 18
Skrevet

Jeg har ikke åpen mobil. Og ville følt det som inngripende hvis mannen ba om å kikke gjennom den. Tillit kommer i mange former. Vår tillit til hverandre gjør at ingen føler behov for å kikke i hverandres meldinger. Hvis det for deg er tillit å dele alt tenker jeg at veien mellom tillit og kontroll/overvåkning er skummelt liten.

Anonymkode: 8bd0c...bec

• Liker 12
Skrevet

Ingen av oss har åpen mobil. Tenk hvis vi glemmer mobilen på bussen? Hvis man har så lite tillit til partneren sin bør det ringe en bjelle.

Anonymkode: 70203...be3

• Liker 8
Skrevet

Jeg har passord på. Jeg har bankid, og er pliktig til å ikke gi andre tilgang. Mine venner kan også stole på at det er jeg og ingen andre som leser det de skriver til meg. Hvis mannen min har en dårlig magefølelse på meg, så er det bedre at han forteller meg det og så kan jeg evt vise, enn at han bak min rygg går igjennom mobilen min fordi han synes jeg er en person man ikke kan stole på.

Anonymkode: 650be...16a

• Liker 2
Skrevet

Begge har koder, men vi kan kodene til hverandre. Jeg synes derimot ikke det er naturlig at vi går gjennom telefonen til hverandre og ser gjennom bilder og meldinger, osv. Det er privat. Men å låne den til å finne fram noe, og lignende, det er innafor. 

Anonymkode: d33ea...4ca

• Liker 5
Skrevet
Folkabernard skrev (57 minutter siden):

Hvia man ikke har åpen mobil så har man ikke tillit til hverandre

Uten tillit så fungerer ikke forholdet

Har man tillit til hverandre har man ikke behov for å snoke. 

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du åpen mobil? Og synes det er helt naturlig at samboer/ektefelle blar igjennom og leser meldinger og ser på bilder og lignende?

Lurer på hva som er vanlig.

Jeg har åpen mobil, men opplever ikke at mannen benytter anledningen til å se

Anonymkode: 5eaaa...f86

Eh, nei. Det er min mobil, ikke vår. Hun har ingenting med hva jeg leser, ser på, eller snakker om med kompisene/venninner om.

I tillegg skal hun ikke ha tilgang til min jobb e-post som er synkronisert på telefonen. 

Anonymkode: 84265...b02

• Liker 2
Skrevet
Nerine_ skrev (11 minutter siden):

Har man tillit til hverandre har man ikke behov for å snoke. 

Heller ikke å måtte skjule noe. Det betyr ikke at man vil snoke

• Liker 1
Skrevet

Har dere lås på do når dere driter? Hvorfor det? Tenk hvis kjæresten din tror du onanerer i stedet, eller tar narkotika? Det at du låser er jo nesten en bekreftelse på det.

Anonymkode: 650be...16a

• Liker 5
Skrevet

Nei. Har aldri hatt åpen tlf i mine tidligere forholder. Tlf min er like privat som posten min er. Og det er jeg som er eieren av tlf og som har rettigheter på den. Mitt innhold på tlf ganger ikke noen andre enn kun meg selv. Ingen av mine ekser har hatt noe problem med at de ikke har fått innsyn i tlf min, de forstår at det er en privat eiendel. Selv om de har gitt meg tilgang til deres tlf så har jeg ikke benyttet meg av meg. Tillit handler så mye mer enn å ha tilgang til hverandres mobiler. Så nei, jeg er ikke enig at man MÅ ha åpen tlf for å kunne ha tillit i et forhold. MEN, dette er selvsagt inviduelt fra par å forhold og ikke noe rent fasit fra en forsknings rapport.

Anonymkode: 6774b...e2f

• Liker 1
Skrevet

Åpen mobil, mener du uten passord? 

Nei, det har jeg ikke. Hvorfor skulle jeg ha det? :) Mobilen er en privatsak. Vi har begge passord på, og det er helt naturlig å ha. Vi sitter ofte og leser meldinger til og foran hverandre, men jeg tar aldri i telefonen hans uten at han spesifikt ber meg om det.

Kunne aldri vært i et forhold hvor det ble forventet at jeg blottla alt. Mobilen min har privat kommunikasjon mellom venninner f.eks, det er mye man ikke trenger dele med ektefelle selv om man er 100% trofast. Det heter å være en god venn.

Anonymkode: 93293...0f2

• Liker 3
Skrevet

Vi kan passordene til hverandre, så sånn sett er de åpne😊👍

Anonymkode: 4a266...e8a

• Liker 3
Skrevet

Jeg hater å måtte taste kode hver gang jeg skal bruke telefonen, men min mobil lar meg ikke velge det vekk. I tillegg er det ganske hensynsløst å ha åpen mobil dersom du har tilgang til mail og bank gjennom telefonen. 

Jeg ser heller ikke nødvendigheten av å se gjennom hverandres meldinger eller bilder. Man har rett til et privatliv selv om man er kjærester/samboer/gift. Vi vet hverandres koder, men det er kun for nødstilfeller. 

Anonymkode: 9f8bd...e06

• Liker 1
Skrevet

Har aldri brukt kode på mobilen fordi jeg ikke gidder å måtte låse den opp hele tiden. Ingen får misbrukt hverken bank-id eller andre ting av den grunn, jeg lar den nemlig ikke ligge ubevoktet annet enn hjemme. 

Anonymkode: 7f8ed...ef6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...