Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du beregner matbudsjett, tar du med "alt" som kjøpes på dagligvare?

Feks såpe, oppvaskmiddel, dopapir, kattemat(fra dagligvare) , og annet som ikke kan spises?

Videoannonse
Annonse
Gjest Føsleguri
Skrevet (endret)

Jeg beregner kun mat og all mat i matbudsjettet dvs. ikke annet som kjøpes på dagligvarebutikk, men inkl. kafé- og restaurantbesøk og take-away.

Endret av Føsleguri
Skrevet

Vi fører regnskap, og ja, vi fører da alt som kjøpes på dagligvare under "Dagligvarer". Ikke faen om vi gidder bruke tid på å gå gjennom kvitteringene og regne sammen hva som er mat og hva som er "husholdningsprodukter" og sånt. 

Anonymkode: da94d...c7b

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi fører regnskap, og ja, vi fører da alt som kjøpes på dagligvare under "Dagligvarer". Ikke faen om vi gidder bruke tid på å gå gjennom kvitteringene og regne sammen hva som er mat og hva som er "husholdningsprodukter" og sånt. 

Samme her, av samme grunn. Kafébesøk, takeaway og slikt fører jeg som en egen post. 

Anonymkode: 5c651...334

• Liker 2
Skrevet

Ja, i matbudsjettet inngår kattemat og kattesand (selv om det ikke er kjøpt i vanlig daglivarebutikk), husholdningsartikler av ymse slag, velværeprodukter (jeg bruker uansett minimalt med sminke, så da mener jeg generelt shampo, balsam, eventuelle fuktighetskrem(er) osv), take away og restaurantbesøk.

Vårt budsjett er på 6000 kr for to stk og to katter, og jeg synes det er helt innenfor med tanke på det som er inkludert. 

Skrevet

I mitt matbudsjett legges inn alt fra dagligvaren og alt annet spiselig/drikkelig fra Narvesen, Esso osv. Ingen take away her i ødemarka, men om det var mulig ville det ha vært i matbudsjettet. 

Anonymkode: cf303...d45

Skrevet

Kaller posten dagligvarer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samme her, av samme grunn. Kafébesøk, takeaway og slikt fører jeg som en egen post. 

Anonymkode: 5c651...334

Ja, det fører vi også separat, under "restaurant og uteliv". Der betaler man jo for langt mer enn maten, der betaler man service i tillegg, så det blir uforholdsmessig dyrt om man bare skal kalle det "mat". 

• Liker 1
Skrevet

Regner med alt jeg kjøper på matbutikk. Dvs det er ofte jeg kjøper tannkrem, vaskemiddel, sjampo og slikt på rusta, normal og Europris når de har gode tilbud, og da blir det regnet under diverse. Skiller ikke det ut om jeg kjøper det på matbutikk. Nå hender det seg at jeg kjøper sjokolade på de nevnte butikkene og da blir det ikke regnet inn i matbudsjettet heller.

Kafe og restaurant blir regnet under "morro" men er ekstremt sjeldent på kafe. 

Anonymkode: 102dd...c33

Skrevet

Ja, regner inn alt jeg kjøper på dagligvarebutikker. Unntaket er handleturene når jeg bare kjøper noe ikke-spiselig på dagligvarebutikker, da tar jeg det på Mastercardet.

Skrevet

Posten min i regnskapet heter "Mat og husholdning", der ligger alt av mat, takeaway og husholdningsartikler som vaskemidler og dopapir. Det eneste jeg skiller ut av kvitteringen er toalettsaker som sjampo, dusjsåpe og deo, det havner på "Helse og velvære". 

Skrevet

alt som kjøpes på matbutikken og på reko-ringen, ja. Går ikke på cafe og restaurant, og bestiller aldri take away.

Anonymkode: 0a20e...a6e

Skrevet

Ja, alt jeg kjøper på en matbutikk og som lagres på kjøkkenet eller på badet.

Skrevet (endret)

Har en konto som heter husholdning, hvor alt av felles innkjøp av mat, såpe, drivstoff etc tas fra. Også kaffe/ burger når vi er på farta sammen. Men ikke innkjøp av større ting til huset eller restaurantbesøk, kun «daglig drift». 

Endret av EbbaGrønn
Skrivefeil
Skrevet

5000 på alt som brukes i huset. Mat, oppvask, klesvask, gulvvask, kaffe, drikke, (også alkohol)

Anonymkode: e9b32...2f2

Skrevet

Alt som kjøpes på dagligvarebutikk, regnes inn i matvarebudsjettet, eller for å si det sånn; dagligvarebudsjettet.

Jeg bor med min voksne sønn, og vi to bruker ca 6500 i mnd. Da er det et lass med brus inkludert der, samt alt annet som dopapir, dusjsåper, tannkrem, tannbørster, vaskemidler etc.

Skrevet

Alt utenom alkohol og takeaway, det har vi egne poster på i budsjettet. Godteri og kaffe regnes med matbudsjettet.

Det er sjeldent vi trenger å kjøpe rengjøringsprodukter (forstår ikke de som handler hver måned :P ) og når man vasker håret 2 ganger i uken blir det lite shampo og balsam :)  

Anonymkode: a488e...387

Skrevet

Min post heter dagligvarer. Den inkluderer
- alt jeg kjøper i matbutikk
- mat fra bensinstasjon
- take-away og restaurantbesøk

Shampo og balsam kjøper jeg hos frisør, dyremat på dyrebutikk. Dette inngår ikke i denne posten, men under annet. 

Anonymkode: 38205...bf4

Skrevet

Jeg regner alt som er kjøpt på matbutikken, inkludert øl og dagligvarer. Også om jeg handler på Europris.

Anonymkode: febcd...f2d

Skrevet

Ja, alt som kjøpes på dagligvare inngår i matbudsjettet vårt. Så mat, lørdagsgodt, bleier, såpe, vaskemidler osv.

Alkohol fra polet går ikke fra matbudsjettet (jeg kjøper aldri alkohol på matbutikken,  mannen kjøper kanskje 2 stk 6 pack i året). Hundemat kjøpes ikke på matbutikk. Mine hårprodukter og sminke kjøpes heller ikke på matbutikker. En sjelden gang kan vi ta en take away pizza på matbudsjettet,  men som regel så spanderer mannen eller jeg om en av oss ønsker take away eller om vi ercpå kafe.

Anonymkode: 875fb...bf1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...