AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #1 Skrevet 29. januar 2021 Jeg må anonymisere veldig, men jeg håper likevel at noen forstår/kan komme med råd. Får rett og slett ikke sove i natt fordi jeg tenker sånn på det! Av ulike grunner så ønsker jeg fra nå av ikke besøk av en person. Dette er ikke en person jeg møter på så ofte, men det er en person som er felles bekjent. Så det har hendt at andre har spurt om denne personen kan komme. Nå må jeg nesten være litt i forkant. For hva skal jeg si om noen plutselig spør? Ja, korona er jo en liten unnskyldning, men ikke når det kun skal komme en person (jeg bor alene) og hen spør om å ta med hen. Har stor leilighet. Det vil være vanskelig å si nei uten å måtte fortelle en grunn. For ellers er jeg en person som sier ja til "alt og alle". Et alternativ er å ta opp denne grunnen på forhånd med de jeg vet kan komme til å spørre en gang. Men da vil jeg også måtte avsløre ting som egentlig er litt hemmelig. En annen ting er at jeg en gang kan risikere å bli invitert til andre, også plutselig kan denne personen dukke opp uten at jeg vet det. Jeg vet med meg selv at da klarer ikke jeg å være i samme rom og må gå. Anonymkode: 81b6a...40a
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #2 Skrevet 29. januar 2021 Ikke avslør noe,dersom det ikke veldig alvorlig . Slikt kan ofte bite en bak i ettertid. Du har full rett til å velge hvem du ønsker i livet ditt. Mest sannsynlig tenker du mer over situasjonen enn de rundt deg ? Litt vanskelig å gi råd, når du ikke sier mer rundt hva det gjelder,,, men forstår du ikke vil utlevere 😅 Er det mulig å behandle personen som luft. ? Go grey rock? Anonymkode: 753ac...54b
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #3 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke avslør noe,dersom det ikke veldig alvorlig . Slikt kan ofte bite en bak i ettertid. Du har full rett til å velge hvem du ønsker i livet ditt. Mest sannsynlig tenker du mer over situasjonen enn de rundt deg ? Litt vanskelig å gi råd, når du ikke sier mer rundt hva det gjelder,,, men forstår du ikke vil utlevere 😅 Er det mulig å behandle personen som luft. ? Go grey rock? Anonymkode: 753ac...54b Det er egentlig ganske alvorlig, dessverre. Hadde de rundt meg vist, ville de 99% sikkert tenkt det samme som meg. Å behandle personen som luft blir nok veldig krevende. Jeg ville vært fysisk dårlig rundt vedkommende. Anonymkode: 81b6a...40a
CorvusCorax Skrevet 29. januar 2021 #4 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er egentlig ganske alvorlig, dessverre. Hadde de rundt meg vist, ville de 99% sikkert tenkt det samme som meg. Å behandle personen som luft blir nok veldig krevende. Jeg ville vært fysisk dårlig rundt vedkommende. Anonymkode: 81b6a...40a Hvordan vet du det som er alvorlig? Har personen vært fortrolig med deg? Da må du bare fortelle vedkommende at du ikke kan støtte h*n. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #5 Skrevet 29. januar 2021 CorvusCorax skrev (5 minutter siden): Hvordan vet du det som er alvorlig? Har personen vært fortrolig med deg? Da må du bare fortelle vedkommende at du ikke kan støtte h*n. Denne personen har ikke fortalt dette selv. Men jeg stoler fult og helt på den personen som sa dette til meg igjen. Kan dessverre ikke gå inn på detaljer. Denne personen har en annen tilknytning til vedkommende og vil nok derfor ikke måtte møte på hen. Høres sikkert ut som rykter, det jeg skriver. Men det er overhodet ikke det! Anonymkode: 81b6a...40a
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #6 Skrevet 29. januar 2021 Det eneste jeg vet er at det bare blir surr av sånne opplegg hvor du ikke kan møte person x, men du likevel ikke kan si til vennen til x hvorfor du ikke kan møte x. Det kommer ikke noe godt ut av sånt opplegg. Anonymkode: 42b63...018 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #7 Skrevet 29. januar 2021 Omhandler det ting som er taushetsbelagt? Vet du ting om vedkommende, du ikke burde visst? Anonymkode: 8ba02...d4f
CorvusCorax Skrevet 29. januar 2021 #8 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Denne personen har ikke fortalt dette selv. Men jeg stoler fult og helt på den personen som sa dette til meg igjen. Kan dessverre ikke gå inn på detaljer. Denne personen har en annen tilknytning til vedkommende og vil nok derfor ikke måtte møte på hen. Høres sikkert ut som rykter, det jeg skriver. Men det er overhodet ikke det! Anonymkode: 81b6a...40a Synes du skal spørre vedkommende rett ut jeg, og fortelle personen at du ikke ønsker videre kontakt. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #9 Skrevet 29. januar 2021 CorvusCorax skrev (24 minutter siden): Synes du skal spørre vedkommende rett ut jeg, og fortelle personen at du ikke ønsker videre kontakt. Dette kan dessverre ødelegge en del, for denne personen vet ikke hvorfor jeg skal vite. Og denne personen kan ødelegge bevis. Nå tror jeg at jeg har sagt nok. Anonymkode: 81b6a...40a
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #10 Skrevet 29. januar 2021 Er dette noe som blir avklart innen en viss tid? Om så tror jeg at jeg har bare unngått sosiale aktiviteter der den kan dukke opp og ikke ta i mot besøk fra gjengen der den er en del av. Ikke greit å vite ubehagelige ting om andre og holde masken. Er det noe du må leve med (noe ikke kriminelt eller lignende) aner jeg ikke. Anonymkode: 66c58...721
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #11 Skrevet 29. januar 2021 Hvor gammel er du, og hvor gammel de du treffer? Avtaler du med stilige menn som også skjemmer deg bort med klimaks...og litt sugar? Oi, ja er de i fra samme plass, eller alle dere? Jeg hadde valgt vekk alle andre enn han som gir gaver og kan med ord...og har IQ på.høyde med deg i temaet å være et godt menneske.. SUGAR, GIRL, SUGAR! Anonymkode: 295ef...801
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #12 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor gammel er du, og hvor gammel de du treffer? Avtaler du med stilige menn som også skjemmer deg bort med klimaks...og litt sugar? Oi, ja er de i fra samme plass, eller alle dere? Jeg hadde valgt vekk alle andre enn han som gir gaver og kan med ord...og har IQ på.høyde med deg i temaet å være et godt menneske.. SUGAR, GIRL, SUGAR! Anonymkode: 295ef...801 Har ingenting med dette å gjøre! Langt i fra. Ts Anonymkode: 81b6a...40a
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #13 Skrevet 29. januar 2021 Du får vel bare si at det ikke passer med besøk de gangene det blir et tilfelle da. Eller at du ønsker alene tid med din venn eller at du er for sliten til å ha flere der f.eks. Anonymkode: ef2ce...c7e
PM75 Skrevet 29. januar 2021 #14 Skrevet 29. januar 2021 Hvis du vet noe og ikke skal avsløre til noen hva du vet, så må du leve med muligheten for å treffe vedkommende. I alle fall frem til informasjonen kan deles. Ellers vil atferden din uansett avsløre at noe er galt.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #15 Skrevet 29. januar 2021 Hvis vedkommende har gjort noe utilgivelig eller straffbart så vet jo han/hun selv grunnen til at du er sånn. Sannheten vil uansett komme for en dag, og folk vil sikkert forstå hvorfor du gjorde som du gjorde, og gjør sikkert også det samme som deg. Anonymkode: 749d7...3be
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #16 Skrevet 29. januar 2021 Om det er en straffbar handling, så vil jo i all sannsynlighet saken få en løsning innen rimelig tid. I mellomtiden kan du bare si "har desverre ikke tid til besøk i dag", "jeg er syk desverre", "jeg skal avgårde nå, så får ta det en annen dag' osv. Du risikerer jo å støte ut de andre venne dine også når du ikke forteller den virkelige grunnen, men det må jo du avgjøre selv om du syns er verdt det, eller ei. Anonymkode: 1bb3c...9ed
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #17 Skrevet 29. januar 2021 "Jeg vil gjerne at vi bare er oss to i dag, så kan vi heller se om x blir med en gang i fremtiden" ? Anonymkode: 6510c...81a
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #18 Skrevet 29. januar 2021 Regner med at denne vennen du treffer innimellom ikke ber om å få med den andre per hven eneste gang hen er hos deg? For da kan du bare invitere denne personen og så si om 3-4 ganger når denne pers ber om å få med pers. som du ikke vil treffe så kan du svare "det er greit" og så venter du noen timer før du sender ny mld a la "hei, jeg har fått så vondt i halsen/hodepine/whatever og orker ikke besøk denne gangen, beklager". Dette er jo selvfølgelig en relativt midlertidig løsning, men funker nok i et par mnd..etterhvert er jeg redd du ikke kommer unna at noen i det minste legger merke til det. En konfrontasjon av et slag ligger nok i framtiden her. Anonymkode: b9c63...afb
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #19 Skrevet 30. januar 2021 Regner med du har fått vite at denne mannen har misbrukt en nær person av deg, og av den grunn klarer du ikke ha denne personen rundt deg. Anonymkode: 84402...87a 2
Katten.2.0 Skrevet 30. januar 2021 #20 Skrevet 30. januar 2021 'Jeg går dessverre ikke så godt overens med X, så hadde vært godt om det bare ble meg og deg.' 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå