AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #1 Skrevet 29. januar 2021 Jeg har bare fått så nok. Jeg er av natur ganske rolig av meg og hater slitsomme settinger med person som hele tiden skal være høyyyt "der oppe" Flere som har det sånn og hvordan håndterer dere det? Anonymkode: 4e9bb...4f8
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #2 Skrevet 29. januar 2021 Ja, har et familiemedlem som drikker mye i alle familiesammenkomster. Og da blir han veldig høyt oppe, prater nonstop og er besserwisser på absolutt alle områder. Og serverer røverhistorier på løpende bånd. Og prøver å skjenke opp de andre mennene i familien slik at drikkingen blir mer legitim. Det er egentlig veldig irriterende at han går rundt og pusher alhohol på mennene, mens jeg som kvinne nesten aldri får tilbud om noe. Det er litt slitsomt og irriterende, men er veldig glad i han, så klarer på en måte å se det litt sjarmerende med det. Han er aldri ufin eller noe, er bare at det er vanskelig for andre å få ordet. Man må nærmest rope for å få sagt noe når man sitter rundt bordet. Og får man sagt noe, feks noe fra jobb, så er han plutselig ekspert på nettopp det, og så kommer en lang utbrodering om noe som gjerne er en avsporing fra det som jeg sa. Jeg håndterer det ved å fokusere på barna og dyrene, tar litt bilder, bidrar med det praktiske. Det går ikke an å gjøre noe med personens atferd, man kan kun velge hvordan man vil la seg påvirke og forholde seg til vedkommende. Anonymkode: 486d4...0c7
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #3 Skrevet 29. januar 2021 Vi kan ikke like alle. Men vi må få lov til å være den vi er så lenge vi ikke plager andre. Hvis du ønsker å få mer plass, så må du ta den selv. Du kan ikke forvente at andre skal gi deg plass. At de skal være stille så du føler deg komfortabel med å snakke. Om du tar mer plass, så vil de andre forhåpentligvis justere seg deretter. Om de avbryter deg, så si "nå snakket jeg", og så fortsetter du. Og så kan du la være å dra på besøk til vedkommende, og ikke invitere vedkommende hjem til deg. Om det er en partner av noen du ikke kan unnvære, så er det litt verre. Er det DIN partner, så bør du revurdere forholdet så du ikke sliter deg helt ut. Anonymkode: a198b...ea8
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #4 Skrevet 29. januar 2021 Jeg har en tante som er sånn, ja, og det er ufattelig slitsomt og irriterende. Hun skal dominere enhver sammenkomst. Om noen andre prøver å snakke til en annen, om noe som ikke angår henne, bare begynner hun å snakke kjempehøyt over dem. Hun skal styre hele samtalen, og alt skal handle om henne. Har ikke noen tips til hvordan takle det, dessverre.. Prøver å unngå henne så godt det lar seg gjøre, men hun er enslig og barnløs og min mors eneste slektning, så hun "må" inviteres i alt av 17 mai og jul og sånt, ellers blir hun sittende alene.. Anonymkode: 8d0bb...8da 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #5 Skrevet 29. januar 2021 Frontallappdemens? Akkurat slik oppleves det her også Og stadig bitende bemerkninger som gjør at man konstant må være på alerten Anonymkode: 4e9bb...4f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå