AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #1 Skrevet 29. januar 2021 Har gått nattevakter i flere år og har egentlig trivdes ganske ok med dette da det er praktisk mtp. barn. Men de siste mnd har jeg begynt å slite litt. Får migrene under og etter nattevakten, blir kvalm på vakt, fryser og er generelt sliten i kroppen. Dette kjente jeg ikke på i starten. Dette bekymrer meg litt, hvis kroppen sliter med natt så må jeg se meg om etter en ny jobb noe som er litt dumt for jeg trives veldig godt der jeg jobber nå. Noen som har lignende erfaringer? Anonymkode: c7e44...6df
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #2 Skrevet 29. januar 2021 Jobbet natt i 3år, men ikke hatt slike problemer. Har ikke barn da. Jeg sover sammenhengende fra 08-1400. Sover ikke på kvelden. Tror dette hjelper da døgnrytmen og søvnen blir mer stabil. Kanskje kaffedrikking kan påvirke migrenen? Kan du være anspent? Da kan kanskje noen enkle øvelser hjelpe og det å trene opp rygg/nakke/skuldre. Har du lagt merke til om denne migrenen alltid komme, eller er det f.eks de ukene du har flest netter på rad? Eller f.eks jobber 2 netter, har fri 1 natt, for så å jobbe 1 natt til (usammenhengende)? I så fall ville jeg tatt det opp med leder slik turnus kan endres neste år. Jeg liker best å jobbe litt lengre økter. 4 vakter for så sammenhengende fri. Men det går jo ikke alltid helt opp slik. Men da slipper jeg å snu døgnet så ofte. Jeg er litt i tankeboksen om å gå over til todelt turnus da vi prøver å få barn. Kan du si litt om fordelene og evt. ulempene ved å jobbe natt med barn? Hvor høy stillingsprosent har du? Anonymkode: a6ea3...bac
Gjest Alltidglad Skrevet 29. januar 2021 #3 Skrevet 29. januar 2021 Hei. Jeg har jobbet natt i ca 12 år. Trives godt med det. Begynte med at jeg jobbet natt pga mer tid med barna. Deretter ble det en livsstil. Kunne bli mer sliten tidligere da barna var små pga lite søvn. Men nå sover jeg 6-8 timet etter hver nattevakt og er mye mer uthvilt en tidligere. Har ofte 6-8 vakter på rad, og tilsvarende fri😊
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #4 Skrevet 29. januar 2021 Fungerte ikke for meg da jeg fikk barn. Da jeg var barnløs kunne jeg sove nok før nattevakt. Nå går jeg tredelt men orker max tre nattevakter etter hverandre da jeg kun sover fra kl 10-14. Anonymkode: 354db...12b
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #5 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jobbet natt i 3år, men ikke hatt slike problemer. Har ikke barn da. Jeg sover sammenhengende fra 08-1400. Sover ikke på kvelden. Tror dette hjelper da døgnrytmen og søvnen blir mer stabil. Kanskje kaffedrikking kan påvirke migrenen? Kan du være anspent? Da kan kanskje noen enkle øvelser hjelpe og det å trene opp rygg/nakke/skuldre. Har du lagt merke til om denne migrenen alltid komme, eller er det f.eks de ukene du har flest netter på rad? Eller f.eks jobber 2 netter, har fri 1 natt, for så å jobbe 1 natt til (usammenhengende)? I så fall ville jeg tatt det opp med leder slik turnus kan endres neste år. Jeg liker best å jobbe litt lengre økter. 4 vakter for så sammenhengende fri. Men det går jo ikke alltid helt opp slik. Men da slipper jeg å snu døgnet så ofte. Jeg er litt i tankeboksen om å gå over til todelt turnus da vi prøver å få barn. Kan du si litt om fordelene og evt. ulempene ved å jobbe natt med barn? Hvor høy stillingsprosent har du? Anonymkode: a6ea3...bac Hmm ja, tror jeg er anspent men vet ikke helt hvorfor. Det er ganske praktisk å jobbe bare natt med barn, så jeg skulle ønske jeg tålte det bedre, men jeg blir smådeprimert av det og er lei av å føle meg fyllesyk når jeg våkner. Dagen jeg går på natt så leverer jeg ungene i barnehagen/skolen, handler inn til middag så jeg slipper å gjøre det etter vakt, også kjører jeg hjem og legger meg. Sover fra ca 11-14. henter ungene, lager middag osv. kjører så på jobb, vakten varer fra 22-08. Rett hjem å legge seg (mannen leverer før jeg kommer hjem), står opp kl 15 og henter ungene. Nattevakter er knall når man har barn, men man skal jo ha et liv og fungere mellom nattevaktene og. Jeg går bare rundt med hjernetåke og blir gretten og sur. Ikke så trivelig for de andre her hjemme😅 Anonymkode: c7e44...6df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå