AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Jeg og mannen har fått en baby sammen for to uker siden. Vi har det så fint sammen og vi er veldig lykkelige som par. Nå holder alt på å rase sammen for meg. UDI sier han kanskje må forlate Norge ( orker ikke gå i detaljer... ) Jeg er kvalm .. gråter og livredd for å miste mannen min.han er fra et fattig land. Han gjør alt for meg og babyen ... Hvordan skal jeg klare meg alene vi skal til advokat neste uke.... UDI visste ikke han hadde blitt pappa nå men det er kanskje ikke alltid grunnlag til å la noen bli noen som vært gjennom noe lignende? Anonymkode: e79e6...4ee
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #2 Skrevet 28. januar 2021 Har ikke opplevd noe slikt, men visste dere ikke på forhånd at han ikke hadde opphold? Jeg trodde man pleide å få vite om utreise en stund før? Håper advokaten kan hjelpe. Anonymkode: ba7e3...212 24
Fireflies Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 Det er vanskelig å gi råd uten å vite hvilket land far er fra. Jeg håper det ordner seg for dere. 8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 Det høres veldig leit ut for dere, jeg sympatiserer. Men. Siden han ikke har permanent oppholdstillatelse i Norge så regner jeg med at dere har visst om at denne problemstillingen kunne bli en realitet en god stund. Hvorfor valgte dere å få barn i den situasjonen? Hvis du har høy nok inntekt kan dere søke om familiegjenforening hvis han må forlate landet. Anonymkode: ad9ad...987 42
Fireflies Skrevet 28. januar 2021 #5 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke opplevd noe slikt, men visste dere ikke på forhånd at han ikke hadde opphold? Jeg trodde man pleide å få vite om utreise en stund før? Håper advokaten kan hjelpe. Anonymkode: ba7e3...212 Man kan søke opphold og hvis avslaget kommer så er det kort tid til utreise.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 Jo vi har visst om det en stund og prøver å få ordnet i det.i korona tiden har vi fått så å si null hjelp fra udi Anonymkode: e79e6...4ee
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 Fireflies skrev (2 minutter siden): Man kan søke opphold og hvis avslaget kommer så er det kort tid til utreise. Takk for svar, det visste jeg ikke. Trodde at slike ting som regel tok lang tid. Anonymkode: ba7e3...212
Fireflies Skrevet 28. januar 2021 #8 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar, det visste jeg ikke. Trodde at slike ting som regel tok lang tid. Anonymkode: ba7e3...212 Når avslaget først er kommet så er det mer eller mindre "forlat landet helst i går", dessverre. 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #9 Skrevet 28. januar 2021 Jeg vurderer nesten å flytte til hjemlandet hans om han ikke får tillatelse men det blir veldig tøfft vil jeg tro å bo og leve der Anonymkode: e79e6...4ee
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #10 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vurderer nesten å flytte til hjemlandet hans om han ikke får tillatelse men det blir veldig tøfft vil jeg tro å bo og leve der Anonymkode: e79e6...4ee Hvor kommer han fra? Anonymkode: a92f8...534
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #11 Skrevet 28. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Hvor kommer han fra? Anonymkode: a92f8...534 Afrika Anonymkode: e79e6...4ee
little fairy Skrevet 28. januar 2021 #12 Skrevet 28. januar 2021 Ikke for å virke frekk, men det kan da ikke ha kommet helt ut av blå det her? Ikke lurt å få barn før man er sikker på at far får bli. 45
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #13 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Han gjør alt for meg og babyen Tja. Vente med å lage barn til han hadde fått orden på oppholdstillatelse klarte han ikke. Anonymkode: 0c705...7c0 28
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #14 Skrevet 28. januar 2021 Just now, little fairy said: Ikke for å virke frekk, men det kan da ikke ha kommet helt ut av blå det her? Ikke lurt å få barn før man er sikker på at far får bli. Ja men abort var ikke aktuelt for meg. . angrer virkelig ikke på at jeg fikk barn med han da... Anonymkode: e79e6...4ee 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #15 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Afrika Anonymkode: e79e6...4ee Hvis du har god nok inntekt så kan han søke om oppholdstillatelse via familiegjenforening med dere, men du må bør først finne ut om: 1. Dere oppfyller kravene til familiegjenforening 2. Om han kan levere inn søknad om dette fra Norge, eller om han må levere inn søknaden fra hjemlandet sitt Begge svarene finner du her: https://www.udi.no/skal-soke/familieinnvandring/ Lykke til Anonymkode: a92f8...534 10
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #16 Skrevet 28. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Tja. Vente med å lage barn til han hadde fått orden på oppholdstillatelse klarte han ikke. Anonymkode: 0c705...7c0 Han hadde oppholdstillatelse i annet EU land... Anonymkode: e79e6...4ee
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #17 Skrevet 28. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Hvis du har god nok inntekt så kan han søke om oppholdstillatelse via familiegjenforening med dere, men du må bør først finne ut om: 1. Dere oppfyller kravene til familiegjenforening 2. Om han kan levere inn søknad om dette fra Norge, eller om han må levere inn søknaden fra hjemlandet sitt Begge svarene finner du her: https://www.udi.no/skal-soke/familieinnvandring/ Lykke til Anonymkode: a92f8...534 Ja noen foreslo vi dro til Sverige.. 🤔 Anonymkode: e79e6...4ee
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #18 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Afrika Anonymkode: e79e6...4ee Det er en ekstremt dårlig idé å flytte til Afrika med mindre man er svært ressurssterk og har en god jobb som venter på en der. Ikke for å være slem, men du slår meg ikke som en veldig ressurssterk person.. For ditt eget beste, slå denne tanken fra deg med en gang. Finn andre løsninger. Anonymkode: ad9ad...987 35
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #19 Skrevet 28. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Det er en ekstremt dårlig idé å flytte til Afrika med mindre man er svært ressurssterk og har en god jobb som venter på en der. Ikke for å være slem, men du slår meg ikke som en veldig ressurssterk person.. For ditt eget beste, slå denne tanken fra deg med en gang. Finn andre løsninger. Anonymkode: ad9ad...987 Men du er slem.. litt i hvertfall 🤣 nja. Har ganske god utdannelse og min mor har jobbet i Afrika i mange år i hans hjemland og startet bla skole der.... Men ja .. det blir uansett ikke lett.. Anonymkode: e79e6...4ee 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #20 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja noen foreslo vi dro til Sverige.. 🤔 Anonymkode: e79e6...4ee Da bør du være 100% sikker på at "noen" vet hva de snakker om... Det er 2 måter å få opphold i Norge via ektefelle på. Første er den "vanlige" familiegjenforeningen, og den andre er familiegjenforening via EU/EØS-ordningen. Sjekk dette på udi.no. Anonymkode: a92f8...534 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå