Gå til innhold

Når han prøver å gjøre meg sjalu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) 

Jeg er i et sexforhold med en mann, vi har het sex og klaffer på personlighet på flere plan.
I det siste har han gitt uttrykk for å føle at han «eier» meg og at han har utviklet noe følelser. Da jeg møtte en barndomskompis av meg ble han litt rar (sjalu) da jeg fortalte hva jeg hadde gjort den dagen.

Jeg liker han litt mer enn «bare» for sexen, noe som han prøver å få meg til å innrømme. Jeg ønsker ikke mer med han enn hva vi har nå.

Vi har samme hobby så vi møtes som venner også, ingen av de andre vet om vårt forhold. Det begynte nettopp ei ny dame på hobbyen, hun virkelig hyggelig og lett å prate med. Plutselig begynte han å snakke om henne hver gang vi møtes, han viser «interesse» for henne på møtene og generelt tester meg litt. Selvsagt stikker det, men det irriterer meg at han ønsker å gjøre meg sjalu.

Jeg skal bryte med ham selv om vi har det dampende hett, men hvorfor gjør han dette? Er ikke det litt dårlig gjort mot meg? Han vet jeg ikke kommer til å begynne å snakke om følelser... 

Vi har vært tydelig på at vi ikke skulle bli et par som utgangspunkt, men jeg unngikk hobbyen sist møte på grunn av dette og han nevnte denne damen så snart vi møttes igjen.

Hjelp meg til å håndtere sjalusien samtidig som jeg avslutter forholdet?

Anonymkode: 8c0fc...b17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres giftig ut. Jeg hadde avsluttet. 

• Liker 3
Skrevet

Så det stikker i dere begge når den andre viser andre oppmerksomhet. Dere begge føler at forholdet er mer enn FF.

Hvorfor er dere ikke sammen, da? Jeg vet du sa at dere ble enige om det, men er det en grunn utover et prinsipp?

Eller er denne væremåten litt utover det som føles som vanlig sjalusi i et normalt forhold, dersom dere hadde blitt enige om at det faktisk var det dere hadde. 

Hvis du synes at dette er en guffen side av han som du nå ser konturene av, så burde du jo bare kutte. Du skal ikke ta forholdet videre for at han skal behandle deg bedre.

Gjest Alterego666
Skrevet

Følg planen og gjør det slutt.

Skrevet

Han oppfører seg jo bare helt normalt? Treffer noen han liker og kommer godt overens med, har felles interesser og seksuell tiltrekning - så blir han forelska. Det er da fint. 

Det er du som har et problem. En ting er ons - det kan jeg forstå. Men hvis du liker folk godt nok til å være sammen med dem jevnlig, får du være voksen nok til å ha et ordentlig forhold, eller så får du la dem være fri til å finne noen andre.

Anonymkode: f7d90...3b9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...