AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Har datet siden koronaens start. Og nå kom det fram at å bli kjærester betyr forpliktelser, kjøpe hverandre gaver, gjøre ting som kjærestepar gjør (kino, restaurant ++). Han har mer lyst til å gjøre ting som er gratis, en tur med gutta og sove ute for eksempel. han er i ny jobb, ikke spart egenkapital og bor for å spare på utgifter. ser for seg å kjøpe leilighet i år, leie den ut i 2 år med utleie-inntekt. Etter det kjøpe større med meg og starte på barn om 2 år. Høres han fornuftig ut? Eller vil jeg slite med en gjerrigknark resten av livet ved å binde meg med han og barn? Han er ellers flott og tror ikke jeg vil få noe bedre. Anonymkode: 25829...d32
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #2 Skrevet 28. januar 2021 Ja altså hvorfor skal han kjøpe kua når han får melken gratis? Anonymkode: 30953...7c2 5
Mona123 Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 Rart å ikke ville binde seg, men samtidig ha fremtidsplaner med deg. Synes dette virker rart, jeg hadde ikke giddet. 7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): kjøpe hverandre gaver, gjøre ting som kjærestepar gjør (kino, restaurant ++). Han har mer lyst til å gjøre ting som er gratis, en tur med gutta og sove ute for eksempel. Dette handler i liten grad om ulikt syn på økonomi. Det handler heller om ulike ønsker, og ulikt syn på hva som er moro å gjøre sammen. Du ønsker å gjøre typiske urbane aktiviteter eller rolig innendørsaktiviteter, mens han ønsker å være aktiv utendørs i naturen. Antagelig har dere rett og slett for forskjellig verdisyn til at dette forholdet vil gå på skinnet, han verdsetter tid sammen mens du verdsetter gaver. Dette må dere snakke om. Anonymkode: e320b...b27 10
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #5 Skrevet 29. januar 2021 Reagerer på at han bare vil gjøre ting som er gratis. Det høres veldig rart ut, og man kan tenke seg at det handler om gjerrighet. Det vanlige er jo at man gjør ulike ting, både aktiviteter som ikke koster noe, og finner på ting som man betaler for. Du kan gi han en sjanse, og se hvordan det blir, men jeg ville vært på vakt. Det er ikke verdt å kaste bort mange år på en som viser seg å være gjerrig på alt. Gjerrighet gir seg også utslag i andre ting enn bare kroner og øre. Anonymkode: 2c820...c37 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #6 Skrevet 29. januar 2021 Skjønte ikke helt jeg....mener du at han sa : at det å skulle være kjærester betydde at han da var " forpliktet " til å kjøpe gaver,,gå på dates etc..? I så tilfelle, ja ! Da er han beregnende og smålig. 🚩 Anonymkode: d8d8f...731 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #7 Skrevet 29. januar 2021 Man må jo ikke gå på kino, restaurant osv. Er det du som vil dette? Dere har rett og slett ulike interesser. Anonymkode: 79b04...d2e 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #8 Skrevet 29. januar 2021 Tror ikke dette er liv laga dessverre. Synes du burde gå videre for dere virker for forskjellig. Skal du gjøre samme oppofrelser som han? Vil du ha lik egenkapital om to år til å kjøpe bolig med han? Dette vil bli skjevt dette også mellom dere, og tror dette forholdet for din del vil bli vanskelig. Anonymkode: 1e99c...d6a
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #9 Skrevet 29. januar 2021 Men er han enige i at dere er eksklusive? Eller er det dér det ligger, at han ikke vil være kjærester fordi da kan han ikke flørte, leke med andre etc.? Anonymkode: a9ef9...7e6 3
lillevill Skrevet 29. januar 2021 #10 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har datet siden koronaens start. Og nå kom det fram at å bli kjærester betyr forpliktelser, kjøpe hverandre gaver, gjøre ting som kjærestepar gjør (kino, restaurant ++). Han har mer lyst til å gjøre ting som er gratis, en tur med gutta og sove ute for eksempel. han er i ny jobb, ikke spart egenkapital og bor for å spare på utgifter. ser for seg å kjøpe leilighet i år, leie den ut i 2 år med utleie-inntekt. Etter det kjøpe større med meg og starte på barn om 2 år. Høres han fornuftig ut? Eller vil jeg slite med en gjerrigknark resten av livet ved å binde meg med han og barn? Han er ellers flott og tror ikke jeg vil få noe bedre. Anonymkode: 25829...d32 Jeg synes egentlig det hørest fornuftig ut. Han er en grepa kar som vil kjøpe seg bolig. Det er sånne mannfolk man savner, når man dater og er 40. Da er det mange som vil "leve livet" og ikke bryr seg om bolig. Hva med at du synkroniserer deg litt da? Kansje du kan spare like mye som han, og også kjøpe deg en bolig som du kan leie ut og selge med gevinst. For husk at om det bare er han som skal kjøpe og selge med gevinst, så vil han nok eie høyere prosent enn deg i en evt bolig dere kjøper sammen senere. om ikke du allerede har god EK da.
Gjest Blondie65 Skrevet 29. januar 2021 #11 Skrevet 29. januar 2021 På den ene siden sparer han for harde livet til egenkapital og ønsker ikke å bruke penger på ting som ikke inngår i dette prosjektet. Dette forstår jeg på mange måter. Så da er spørsmålet: er du en del av dette prosjektet eller er du en sidegren? Jeg synes han virker som en ærlig fyr, og jeg tenker at hvis det er viktigere for deg å bruke penger på forbruk så er han ikke rett for deg. Jeg hadde ikke giddet å satse på dette selv fordi jeg nok ikke ønsker å leve et liv der det "gøye" skal skje en gang i en ukjent fremtid.
Nerine_ Skrevet 29. januar 2021 #12 Skrevet 29. januar 2021 Hvorfor må dere på kino og restaurant? Dette her er jo helt avhengig av preferanser, jeg foretrekker middag og film hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #13 Skrevet 29. januar 2021 Dere høres veldig forskjellige ut. Har dere følelser for hverandre? Anonymkode: 32698...39d 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #14 Skrevet 29. januar 2021 Om man ikke har råd til boligdrømmen OG luksus, så synes jeg det er fornuftig å prioritere boligsparing. Jeg har heller ikke råd til dyre dates og gaver. Men jeg og kjæresten min vet vi bryr oss om hverandre uansett, og vi koser oss og har mye kjærestetid. Vi er voksne og tror ikke at det går mot slutten bare fordi vi ikke kjøper smykker og klokker til flere tusen kroner til hverandre. Anonymkode: aaf6f...cf2 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #15 Skrevet 29. januar 2021 Hvordan har han vært i dating-perioden? Dere har sikkert gjort noe som koster penger? Han høres fornuftig ut. Ville kanskje sett det an. Det kan være en hårfin grense mellom fornuftig og gjerrig. Anonymkode: f4824...121 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #16 Skrevet 29. januar 2021 Skjønner ikke helt hva du mener. Er det du som har opplyst ham om at å være kjærester innebærer å kjøpe gaver, og sløse penger på kino og restaurant? Det er jo faktisk ikke nødvendigvis sant? Og du sier at han foretrekker ting som er gratis, som «tur med gutta»? Hvorfor ikke tur med deg? Er problemet at han foretrekker å henge med kamerater foran deg, eller er du så luksusdyr at du ikke vil bli med på gratisturer så da må han dra med gutta? Dere høres veldig forskjellige ut. Han høres ikke nødvendigvis gjerrig ut, men som om dere har vidt forskjellige prioriteringer i livet, og detter pris på helt forskjellige ting. Anonymkode: 0c6f2...4c8 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 29. januar 2021 #17 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har datet siden koronaens start. Og nå kom det fram at å bli kjærester betyr forpliktelser, kjøpe hverandre gaver, gjøre ting som kjærestepar gjør (kino, restaurant ++). Han har mer lyst til å gjøre ting som er gratis, en tur med gutta og sove ute for eksempel. han er i ny jobb, ikke spart egenkapital og bor for å spare på utgifter. ser for seg å kjøpe leilighet i år, leie den ut i 2 år med utleie-inntekt. Etter det kjøpe større med meg og starte på barn om 2 år. Høres han fornuftig ut? Eller vil jeg slite med en gjerrigknark resten av livet ved å binde meg med han og barn? Han er ellers flott og tror ikke jeg vil få noe bedre. Anonymkode: 25829...d32 Synes han virker minst like fornuftig som gjerrig. Kjøpe gaver til hverandre er noe jeg og mannen min aldri har gjort, enda har vi holdt ut i mer enn ti år sammen. Så lenge han ikke snylter på andre for å spare penger, er dette helt ok.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #18 Skrevet 29. januar 2021 Han vil ikke være KJÆRESTE en gang fordi det er for dyrt? Kjenner noen sånne som er havnet i førtiårene og er single. Damene stikker fort Anonymkode: 06f95...e27 1
Alauda Skrevet 29. januar 2021 #19 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har datet siden koronaens start. Og nå kom det fram at å bli kjærester betyr forpliktelser, kjøpe hverandre gaver, gjøre ting som kjærestepar gjør (kino, restaurant ++). Han har mer lyst til å gjøre ting som er gratis, en tur med gutta og sove ute for eksempel. ... Jeg tolker dette først og fremst som at dere har ulike interesser og prioriteringer, og det du anser som "ting som kjærestepar gjør" anser han unødvendig, uavhengig av hvem han gjør det med. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå