An0nymm Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 (endret) Hei Var hos legen og fikk undersøkt lymfeknuter på hals og sidene i hals. Den ene var litt forstørret, og hadde vært det lenge, derfor fikk jeg henvisning til ultralyd, men ble visst nok satt opp på MR. Er MR en bedre undersøkelse til sjekk av lymfeknuter? Er nervøs for at noe er galt - er kun 22 år. Har noen erfaringer? Endret 28. januar 2021 av An0nymm 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #2 Skrevet 28. januar 2021 MR er den beste diagnosemetoden og sjekk av hals. Der ser dem helheten. I alle fall i forhold til ultralyd. Så vær glad for det! Har en hoven lymfeknute både på hals og ved siden av øret. Dem fant ingenting galt med dem, annet enn at dem var hoven/forstørret. Ingen endringer siden heller. Det er "normalt" at det skjer noen ganger. Så bare ta det med ro enn så lenge du! Kan være "ingenting". Mest sannsynlig er det det. Anonymkode: ef7ab...7f9 2
An0nymm Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): MR er den beste diagnosemetoden og sjekk av hals. Der ser dem helheten. I alle fall i forhold til ultralyd. Så vær glad for det! Har en hoven lymfeknute både på hals og ved siden av øret. Dem fant ingenting galt med dem, annet enn at dem var hoven/forstørret. Ingen endringer siden heller. Det er "normalt" at det skjer noen ganger. Så bare ta det med ro enn så lenge du! Kan være "ingenting". Mest sannsynlig er det det. Anonymkode: ef7ab...7f9 Tusen takk for gode ord. Føler det har blitt flere i halsområdet, eller om de har blitt litt større - men kanskje bare innbilning! Er generelt slapp/trett om dagen, redusert energi, og blir litt varm på kveldene (småfrysninger). Ventetiden er 5 uker, synes det er lenge. Skal ikke ha kontrastvæske, vet ikke om det er bra eller ei. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 An0nymm skrev (1 minutt siden): Tusen takk for gode ord. Føler det har blitt flere i halsområdet, eller om de har blitt litt større - men kanskje bare innbilning! Er generelt slapp/trett om dagen, redusert energi, og blir litt varm på kveldene (småfrysninger). Ventetiden er 5 uker, synes det er lenge. Skal ikke ha kontrastvæske, vet ikke om det er bra eller ei. Jeg sliter med utmattelse, og mine hovne lymfeknuter kom samtidig som jeg ble rammet av utmattelse. Dem har ikke funnet noe annet galt med meg, så går under betegnelsen "kronisk utmattelse". Litt interessant at du også sliter litt med mye av det samme som meg. Men igjen, lymfeknutene var det ingenting galt med annet enn at dem var hovne/forstørret. At du har hatt dette over tid allerede er et godt tegn. Anonymkode: ef7ab...7f9 2
An0nymm Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg sliter med utmattelse, og mine hovne lymfeknuter kom samtidig som jeg ble rammet av utmattelse. Dem har ikke funnet noe annet galt med meg, så går under betegnelsen "kronisk utmattelse". Litt interessant at du også sliter litt med mye av det samme som meg. Men igjen, lymfeknutene var det ingenting galt med annet enn at dem var hovne/forstørret. At du har hatt dette over tid allerede er et godt tegn. Anonymkode: ef7ab...7f9 Såpass! Har du hatt kyssesyken eller annet virus som kan gi slik?
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 An0nymm skrev (Akkurat nå): Såpass! Har du hatt kyssesyken eller annet virus som kan gi slik? Mest sannsynlig, ja. Ble innlagt på sykehus med noe som ble antatt å være virusinfeksjon. Men hva slags ble stående uvisst. Anonymkode: ef7ab...7f9 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 An0nymm skrev (8 minutter siden): Såpass! Har du hatt kyssesyken eller annet virus som kan gi slik? Har du, forresten? Ikke google lymfeknuter heller. Du finner alltid ut at du har kreft og all verdens annet elendighet. Husk at dette er mest sannsynlig "ingenting". Anonymkode: ef7ab...7f9 2
An0nymm Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har du, forresten? Ikke google lymfeknuter heller. Du finner alltid ut at du har kreft og all verdens annet elendighet. Husk at dette er mest sannsynlig "ingenting". Anonymkode: ef7ab...7f9 Ja, har hatt kyssesyken i 2019. Internett er reine fienden når du har angst og venter på utredning 😕 Kjenner flere og flere lymfeknuter, skal innom legen i neste uke igjen så må få en ny sjekk på disse altså... 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #9 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 28.1.2021 den 22.41): Mest sannsynlig, ja. Ble innlagt på sykehus med noe som ble antatt å være virusinfeksjon. Men hva slags ble stående uvisst. Anonymkode: ef7ab...7f9 Kan jeg spørre hvordan du kunne bli innlagt på sykehus med et virus, hvilke symptomer og hvor dårlig var du? Anonymkode: b28ee...606
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå