Gå til innhold

Hvis bh-størrelsen din er 85A, kan det hende du egentlig er 75E

linnlikesbras

Anbefalte innlegg

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I mitt tilfelle var det ikke sånn. Jeg hadde stropper som gled ned til albuen, gnagsår under puppene, gnagsår under armen, valk på ryggen, valk under armene, smerter i rygg og nakke, hengepupper og ingen kløft. Nå er alt dette borte, bortsett fra kløfta. Gikk fra 100H til 85K. 

Anonymkode: 0fab2...dfe

Med godt over snittet store bryster MÅ man jo ha spesialBH og mer støtte enn vanlige kjeder lager. 

Jeg tenkte mer på andre som er mellom størrelse s-l i pupp og kropp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 hours ago, linnlikesbras said:

Okei, beklager, da misforsto jeg. Ville det ha hjulpet med motsatt, en bh med videre bøyle, som ikke går like høyt opp i armhulen?

Jeg skjønner hva du mener med siste avsnittet, jeg bruker selv 60I. Må kanskje ha 60J, fordi I ikke har nok dybde. Det er dyrt å ikke passe inn i de """vanlige""" størrelsene, ja! 😪

Hadde bøylen vært like høy på begge sider, altså like høy mot armhulen den er mot midten mellom puppene, så hadde det vært mye mer behagelig, eller at den ikke økte i høyden like mye prosentmessig som bredden gjør i større cupstørrelser.
For når cup'en øker, så øker bøylestørrelsen samme prosent i alle retninger, da også langt opp i armhulen ute på siden. Men hadde produsentene tenkt seg litt om, så øker ikke nødvendigvis høydeforskjellen fra pupp til armhule på alle kvinner som har større byste enn de som har mindre byste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minya skrev (1 minutt siden):

Hadde bøylen vært like høy på begge sider, altså like høy mot armhulen den er mot midten mellom puppene, så hadde det vært mye mer behagelig, eller at den ikke økte i høyden like mye prosentmessig som bredden gjør i større cupstørrelser.
For når cup'en øker, så øker bøylestørrelsen samme prosent i alle retninger, da også langt opp i armhulen ute på siden. Men hadde produsentene tenkt seg litt om, så øker ikke nødvendigvis høydeforskjellen fra pupp til armhule på alle kvinner som har større byste enn de som har mindre byste.

Jeg er helt enig, det er mange bh-er som er dårlig skalert!

Livet mitt hadde vært mye enklere om produsentene kunne begynt å fortelle meg hvor bred en bøyle er i min størrelse. Jeg har smale brystrøtter, så jeg trenger en smal bøyle, men det er umulig å vite før jeg har kjøpt bh-en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg bruker samme størrelse av alle merker, inkludert Change, jeg trenger ikke lenger prøve BHer engang, de sitter som et skudd uansett merke. Bortsett fra franske merker, da. Der trenger jeg minst to størrelser større både cup og vidde. 

Anonymkode: 0fab2...dfe

Franske størrelser er annerledes enn vanlige europeiske. Når jeg kjøper en bh fra Storbritannia er den i størrelse 28FF, som skal tilsvare 60H i Norge. På størrelsestabellen står det at det tilsvarer 75H i Frankrike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (2 timer siden):

Med godt over snittet store bryster MÅ man jo ha spesialBH og mer støtte enn vanlige kjeder lager. 

Jeg tenkte mer på andre som er mellom størrelse s-l i pupp og kropp :) 

Jeg har ikke spesielt store pupper, men jeg trenger også "spesial-bh".

Jeg bruker 60I, som kanskje høres "ekstremt" ut, men det er en veldig vanlig størrelse. Derfor skulle jeg ønske at butikkene ikke jukset med størrelsestabellen, og utvidet utvalget sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...