linnlikesbras Skrevet 28. januar 2021 #1 Del Skrevet 28. januar 2021 Heisann! 😃 Jeg driver med bh-hjelp som en hobby. Visste du at du må gå ned omtrent 10 centimeter for å finne bh-størrelsen din? La oss si du måler 85 centimeter under bysten. Da går du kanskje for størrelse 85? Kanskje du runder ned litt til 80 hvis den kjentes for stor ut, eller opp til 90 hvis den var litt liten? Mitt beste råd til deg er å starte med størrelse 75. I Norge blir bh-er navngitt etter hvor mange centimeter lang en bh er når den ligger flatt. Det er uheldig, siden en bh skal ikke henge løst rundt kroppen som en t-skjorte, men strekke seg så den klarer å holde bysten oppe. En bh i størrelse 75 kan strekke seg opp til 85 centimeter. Derfor går man ned 10 centimeter fra målet under bysten. Hvis du opplever at bh-en sklir opp på ryggen, kan dette være grunnen. Du skal ikke måtte justere en bh flere ganger per dag, den skal sitte i ro på brystet. Hvis du er en av dem som ikke finner bh fordi selv en A cup er for liten, bør du prøve en annen bånd-størrelse. Størrelsesguidene i norske butikker eksluderer alle som ikke har minst 10 centimeter forskjell mellom målet under og målet rundt bysten. Det er ikke greit. Hvis du har skulderstropper som gjør vondt i skulderne, eller sklir av, kan det være bånd-størrelsen skulle vært annerledes. Jeg svarer gjerne på spørsmål om det skulle være noen som har spørsmål om bh. Du kan finne meg på Twitter under samme brukernavn. 😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #2 Del Skrevet 28. januar 2021 Heia. Har ikke Twitter med spør uansett jeg... Jeg har brede bryst. 80G og større kopp om jeg går ned til 75. Har du noen gode råd? De henger ikke og sitter pent, og ser ikke så stor ut. De er bare brede. Anonymkode: 11dab...ac6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #3 Del Skrevet 28. januar 2021 Dette er jo en veldig hjelpsom tråd! Jeg bruker vanligvis 75b men sliter med at stroppene på skuldre faller ned, men 70b blir veldig stramt under puppene. Jeg får gjerne merker etter 75 b bher på ryggen. Så prøvde jeg 70c, satt egentlig fint men cupen ble bittelitt for stor. Hvilken størrelse bør jeg eventuelt prøve? Anonymkode: 8c8a6...810 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnlikesbras Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Heia. Har ikke Twitter med spør uansett jeg... Jeg har brede bryst. 80G og større kopp om jeg går ned til 75. Har du noen gode råd? De henger ikke og sitter pent, og ser ikke så stor ut. De er bare brede. Anonymkode: 11dab...ac6 Dette betyr kanskje at du har "side set" bryst-fasong, altså bryst som går ut hver sin vei. Hvis du ønsker mindre "bredde", vil jeg anbefale en bh med side-støtte. Ofte kalt "plunge bra". Den vil bringe brystene litt nærmere hverandre. Prøv 75H om du er omtrent 85 centimeter rundt kroppen under bysten, og rundt 102 centimeter rundt bysten. Den matten her kan variere litt fra butikk til butikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 28. januar 2021 #5 Del Skrevet 28. januar 2021 Jeg er i bhhelvete, ingen passer lenger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FirkantFugl Skrevet 28. januar 2021 #6 Del Skrevet 28. januar 2021 Elsker at du gir bh tips! ❤️ Selv er jeg veldig fornøyd med min 70F (?) (UK 32E) ❤️ Jeg opplever at det ofte er mye plass i toppen av koppen når jeg prøver en BH som er tynt vattert. Derfor går jeg ikke med sånn type bh, men vet du hvorfor det kan skje? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #7 Del Skrevet 28. januar 2021 Jeg trodde jeg var 80c, men så fikk jeg bh-hjrlp og det viste seg at jeg var 75F Anonymkode: 865de...667 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnlikesbras Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er jo en veldig hjelpsom tråd! Jeg bruker vanligvis 75b men sliter med at stroppene på skuldre faller ned, men 70b blir veldig stramt under puppene. Jeg får gjerne merker etter 75 b bher på ryggen. Så prøvde jeg 70c, satt egentlig fint men cupen ble bittelitt for stor. Hvilken størrelse bør jeg eventuelt prøve? Anonymkode: 8c8a6...810 Heisann! Det er vanlig å få litt merker, akkurat som man kan få av sokker og bukser. Så lenge det ikke klør veldig eller gjør vondt, er alt i orden! Da du prøvde en 70C, fikk du plassert puppene inn i koppen av bh-en? Her en en video av hvordan man gjør det: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristina S. Skrevet 28. januar 2021 #9 Del Skrevet 28. januar 2021 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #10 Del Skrevet 28. januar 2021 linnlikesbras skrev (2 minutter siden): Heisann! Det er vanlig å få litt merker, akkurat som man kan få av sokker og bukser. Så lenge det ikke klør veldig eller gjør vondt, er alt i orden! Da du prøvde en 70C, fikk du plassert puppene inn i koppen av bh-en? Her en en video av hvordan man gjør det: Aja, denne teknikken skal jeg prøve på noen andre bher. Favoritten min er denne fra dkny, som du ser har den veldig lav cup. Gjør jeg som på videoen vil nippelen min falle utenfor, mens om jeg velger en str 70c vil det ikke være mulig å gjøre dette da det blir for mye luft mellom cupen og brystene. https://www.zalando.no/dkny-intimates-sheers-t-shirt-bh-1dk81a020-a11.html Kanskje denne bhen rett å slett bare ikke passer meg i passform. Sliter generelt med bh valg fordi brystene mine har to vidt forskjellige størrelser, men jeg ønsker ikke å operere de, da jeg egentlig er fornøyd med dem som de er. Anonymkode: 8c8a6...810 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnlikesbras Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 28. januar 2021 FirkantFugl skrev (1 minutt siden): Elsker at du gir bh tips! ❤️ Selv er jeg veldig fornøyd med min 70F (?) (UK 32E) ❤️ Jeg opplever at det ofte er mye plass i toppen av koppen når jeg prøver en BH som er tynt vattert. Derfor går jeg ikke med sånn type bh, men vet du hvorfor det kan skje? Takk, det har blitt en spesiell hobby i løpet av året som var! 😄 Ikke alle bh-typer passer alle brystfasonger like bra, dessverre. Hvis du bærer mer av volumet under brystknoppen, betyr det ofte at noen bh-er som er i riktig størrelse, ikke vil fylles helt ut på toppen. Jeg ville ha unngått en bh med høy og fast kopp, som for eksempel t-skjorte-bh, fordi de kanskje ikke passer deg godt. En myk bh som lettere former seg til din fasong vil nok være best for deg! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #12 Del Skrevet 28. januar 2021 linnlikesbras skrev (12 minutter siden): Dette betyr kanskje at du har "side set" bryst-fasong, altså bryst som går ut hver sin vei. Hvis du ønsker mindre "bredde", vil jeg anbefale en bh med side-støtte. Ofte kalt "plunge bra". Den vil bringe brystene litt nærmere hverandre. Prøv 75H om du er omtrent 85 centimeter rundt kroppen under bysten, og rundt 102 centimeter rundt bysten. Den matten her kan variere litt fra butikk til butikk. Takk, tok en titt og det kan stemme. Det er ikke mye gap mellom, men det stemmer veldig at jeg burde finne med sidestøtte. Flink du. 👏 Anonymkode: 11dab...ac6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnlikesbras Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #13 Del Skrevet 28. januar 2021 Kristina S. skrev (2 minutter siden): Det er ingenting som passer meg heller lenger. Jeg får alltid 4 stk. bryster. Men liker ikke lenger vanlig BH. Kjøper sånn du trer på, braletter (?). De går opp til xl. De er for små i cup, men for brede i omkrets. Aner ikke hvor jeg skal få i tak i gode braletter. Det høres ut som du mener "quadboob"! Dette betyr vanligvis at koppen er flere størrelser for liten. Hvis du tidligere har brukt for eksempel 85D, kan det hende du trenger F, G, eller større cup. De fleste braletter er laget for noen med B/C, så de passer ikke så bra for oss med større bryst. 😔 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnlikesbras Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #14 Del Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk, tok en titt og det kan stemme. Det er ikke mye gap mellom, men det stemmer veldig at jeg burde finne med sidestøtte. Flink du. 👏 Anonymkode: 11dab...ac6 Tusen takk! 😃💖 Ønsker deg lykke til i jakten på en perfekt bh, hvis du ikke finner en er du velkommen tilbake hit! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnlikesbras Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #15 Del Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Aja, denne teknikken skal jeg prøve på noen andre bher. Favoritten min er denne fra dkny, som du ser har den veldig lav cup. Gjør jeg som på videoen vil nippelen min falle utenfor, mens om jeg velger en str 70c vil det ikke være mulig å gjøre dette da det blir for mye luft mellom cupen og brystene. https://www.zalando.no/dkny-intimates-sheers-t-shirt-bh-1dk81a020-a11.html Kanskje denne bhen rett å slett bare ikke passer meg i passform. Sliter generelt med bh valg fordi brystene mine har to vidt forskjellige størrelser, men jeg ønsker ikke å operere de, da jeg egentlig er fornøyd med dem som de er. Anonymkode: 8c8a6...810 Hvis nipplene faller ut dersom du gjør dette, betyr det kanskje at koppen du har er for liten. Den modellen på Zalando har for stor båndstørrelse, det kan man se fordi broen (den biten mellom koppene) ikke ligger flatt mot brystbenet til modellen. Hvis det også skjer hos deg, må du kanskje ha mindre bånd. Med asymmetriske bryst foreslår jeg at du har en bh med uttakbare innlegg. Ta ut innlegget i koppen til den største puppen, og bruk innlegg til den minste. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnlikesbras Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #16 Del Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg trodde jeg var 80c, men så fikk jeg bh-hjrlp og det viste seg at jeg var 75F Anonymkode: 865de...667 Det er veldig vanlig! Så bra at du fikk hjelp! 👏 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnlikesbras Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #17 Del Skrevet 28. januar 2021 Forundret.. skrev (21 minutter siden): Jeg er i bhhelvete, ingen passer lenger. Huffda! Trenger du hjelp? Hvis du snakker engelsk, kan du prøve kalkulatoren her: https://www.abrathatfits.org/calculator.php Hvis ikke, si ifra så skal jeg hjelpe deg etter beste evne! 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #18 Del Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Sliter generelt med bh valg fordi brystene mine har to vidt forskjellige størrelser, men jeg ønsker ikke å operere de, da jeg egentlig er fornøyd med dem som de er. Anonymkode: 8c8a6...810 Nesten alle kvinner har litt asymmetriske bryster, det er derfor det lages BHer med innlegg, slik at man kan fjerne det ene innlegget. Hvis ikke det er nok for deg, legger du inn en kyllingfilet i cupen til det minste brystet. Man får kjøpt kyllingfileter i ulike størrelser. Anonymkode: a1afc...800 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #19 Del Skrevet 28. januar 2021 Jeg har altfor små bryster til alle bh er jeg har prøvd. Cupen stikker alltid et par cm ut fra huden. Jeg er avhengig av innlegg i bh, ellers kan jeg like så godt gå uten. Hva bør jeg se etter? Anonymkode: 20508...8ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnlikesbras Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #20 Del Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har altfor små bryster til alle bh er jeg har prøvd. Cupen stikker alltid et par cm ut fra huden. Jeg er avhengig av innlegg i bh, ellers kan jeg like så godt gå uten. Hva bør jeg se etter? Anonymkode: 20508...8ad Hvilke størrelser har du prøvd? Er du komfortabel med å dele hvor mange centimeter det er under bysten din? Det finnes bh-merker som spesialiserer seg i bryst som har "grunn" form. Det betyr at brystvevet ikke stikker så langt ut fra kroppen, men er fokusert utover et stort område. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå