Gå til innhold

Ned 3kg i mnd i 6 mnd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en bmi på 32 :flau:.  Jeg har før tenkt at jeg må ned 5kg i mnd osv .. 

men 3kg i mnd er vel en greit å overholde ? Noen erfaringer ? 

jeg veg at det blir vanskelig ho mindre man veier. Men jeg skal være mer aktiv vår/sommer mnd :) 

Anonymkode: 616cb...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med en bmi på 32 så kan du nok fint gå ned 3 kg i mnd en god stund i alle fall ☺️ Etter hvert blir det kanskje 2 kg i mnd når du har mindre å ta av, men det er fortsatt kjempebra. 

Anonymkode: 091ae...501

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 kilo klarer du på en mnd med en bmi på 32 (jeg har det samme så jeg vet)

Anonymkode: b04d1...de9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iallfall fint klart 3 kg på en mnd, og jeg har en del lavere bmi. Tenker den største utfordringen blir nok å holde motivasjonen så lenge, men om du virkelig vil så klarer du det :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du👏💪🏻 start med å gå en halvtimes tur hver dag. Fokuser også på kostholdet. Det er lurt å ta dette gradvis. Start med å kutte ut sukker og brus (om du spiser og drikker mye av dette). Deretter ville jeg redusert/fjernet stivelse som potet, ris og pasta for en periode fra kostholdet. Dette er for å stabilisere blodsukkeret. Erstatt med flere grønnsaker som tilbehør. Når du føler at du ikke går rundt og er konstant sulten på grunn av blodsukkeret vil det da også være lettere å få ned størrelsen på porsjonene. Spis til faste klokkeslett så kroppen blir vant til denne rutinen. Når du føler deg stabil i din nye rutine kan du gradvis innføre potet, ris og pasta igjen. Velg gjerne grove alternativer og reduser denne delen av tallerkenen slik at grønnsakene også utgjør en stor del.

Anonymkode: f8d8a...265

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt at noen er realistiske ift vektnedgang. Alle skal være så utålmodige og helst gå ned alt på et par måneder.

3 kg i måneden er veldig håndterlig, ikke sikker på at du trenger å gjøre så mange store grep en gang med en BMI på 32. Begynn i det små, tenk mindre porsjoner og begrens godteri til en dag i uken. Bare med det kommer du langt.

Anonymkode: 7bd54...e5b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) ja før har jeg kanskje har hatt litt urealistiske forventninger og blitt veldig skuffet om jeg ikke fikk det til..

3kg virker kanskje ikke som mye men etter 6 mnd er det 18kg 😄 kanskje jeg klarer 20kg til og med. Selv om det ikke er store forandringer med en gang, vil jeg være veldig glad for at jeg startet med dette om 6 mnd!  Reisen startet i dag 🥳 ts 

lykke til alle andre med samme mål ❤️

Anonymkode: 616cb...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...