mammahjarte Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Kor kjøper du dine graviditetstestar? Veit du om ein plass som seljer mange billig? Er klar over Babyplan og Fertil, samt diverse apotek. Samanlinker prisar nå. Korleis er det med tanke på f.eks import, må man betala masse toll då? Kva side liker du best? Synest det blir ganske dyrt sånn uansett. Eg liker strimletestar fram til man eventuelt kan ta ein digital test.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #2 Skrevet 28. januar 2021 Normal har 5-pakninger til 50 kr. Anonymkode: 51047...bc7 1
mammahjarte Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Normal har 5-pakninger til 50 kr. Anonymkode: 51047...bc7 Det er eigentlig ikkje så gale da!
Amatariel Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 Jeg bruker Babyplan sine strimler. Kjøper mange om gangen. 30 stk g-tester koster 10 kr pr. Og EL-tester 7 kr pr. stk. Men i tillegg syns jeg One Step-strimler har vært greie. De tuller ikke (slik som EL-testene deres, dem må man IKKE kjøpe). Jeg kjøpte nylig 20 stk g-tester derifra, og med frakt og moms ble det 100 kr tilsammen. Altså 5 kr pr. test. Link her. Digitale tester kjøper jeg enten fra Ebay eller i norske nettbutikker på tilbud.
mammahjarte Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2021 6 minutter siden, Amatariel said: Jeg bruker Babyplan sine strimler. Kjøper mange om gangen. 30 stk g-tester koster 10 kr pr. Og EL-tester 7 kr pr. stk. Men i tillegg syns jeg One Step-strimler har vært greie. De tuller ikke (slik som EL-testene deres, dem må man IKKE kjøpe). Jeg kjøpte nylig 20 stk g-tester derifra, og med frakt og moms ble det 100 kr tilsammen. Altså 5 kr pr. test. Link her. Digitale tester kjøper jeg enten fra Ebay eller i norske nettbutikker på tilbud. Åå tusen takk. Når du kjøper frå Babyplan bruker du då tidligtestane deira?
mammahjarte Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2021 (endret) 1 hour ago, Amatariel said: Jeg bruker Babyplan sine strimler. Kjøper mange om gangen. 30 stk g-tester koster 10 kr pr. Og EL-tester 7 kr pr. stk. Men i tillegg syns jeg One Step-strimler har vært greie. De tuller ikke (slik som EL-testene deres, dem må man IKKE kjøpe). Jeg kjøpte nylig 20 stk g-tester derifra, og med frakt og moms ble det 100 kr tilsammen. Altså 5 kr pr. test. Link her. Digitale tester kjøper jeg enten fra Ebay eller i norske nettbutikker på tilbud. Måtte du holda deg under ein viss sum for at man skulle slippe masse toll? Etter tollgrensa vart fjerna så skjønner eg nesten ingenting av reglane. Prøvde søkja det opp i tollkalkulatoren, men ingenting som passa graviditetstest 🤪 Eg kjøpte frå ebay. Endret 28. januar 2021 av mammahjarte
Amatariel Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 mammahjarte skrev (1 time siden): Åå tusen takk. Når du kjøper frå Babyplan bruker du då tidligtestane deira? Nei, de er helt ubrukelige. Ikke verdt de ekstra pengene! Mange her som har erfart at de slår akkurat like tidlig ut som vanlig strimmel fra Babyplan. mammahjarte skrev (1 time siden): Måtte du holda deg under ein viss sum for at man skulle slippe masse toll? Etter tollgrensa vart fjerna så skjønner eg nesten ingenting av reglane. Prøvde søkja det opp i tollkalkulatoren, men ingenting som passa graviditetstest 🤪 Eg kjøpte frå ebay. Ikke satt meg så godt inn i det jeg heller. Men tror det er sånn at det ikke er en slik grense som før ja. Nå betegnes avgifter fra første krone. Men alt fremgår i handlekurven, så ingenting blir en overraskelse. Hvis du feks putter de testene i handlekurv så summeres tre ting i handlekurven: prisen for testene, VAT og frakt. Mer enn det blir det ikke. Men skal sies at jeg ikke har handlet dyrere ting enn 200 kr det siste året, så vet ikke hva som skjer om man kjøper noe dyrt. Annet enn jo dyrere man kjøper jo mer VAT blir det.
mammahjarte Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2021 1 minutt siden, Amatariel said: Nei, de er helt ubrukelige. Ikke verdt de ekstra pengene! Mange her som har erfart at de slår akkurat like tidlig ut som vanlig strimmel fra Babyplan. Ikke satt meg så godt inn i det jeg heller. Men tror det er sånn at det ikke er en slik grense som før ja. Nå betegnes avgifter fra første krone. Men alt fremgår i handlekurven, så ingenting blir en overraskelse. Hvis du feks putter de testene i handlekurv så summeres tre ting i handlekurven: prisen for testene, VAT og frakt. Mer enn det blir det ikke. Men skal sies at jeg ikke har handlet dyrere ting enn 200 kr det siste året, så vet ikke hva som skjer om man kjøper noe dyrt. Annet enn jo dyrere man kjøper jo mer VAT blir det. Åja skjønner. Takk. Har no kjøpt så får vi sjå kva som skjer
Amatariel Skrevet 28. januar 2021 #9 Skrevet 28. januar 2021 mammahjarte skrev (Akkurat nå): Åja skjønner. Takk. Har no kjøpt så får vi sjå kva som skjer Så bra. Gikk overraskende raskt å få også. Jeg bestilte i forrige uke, og testene lå i postkassen på tirsdag nå.
mammahjarte Skrevet 28. januar 2021 Forfatter #10 Skrevet 28. januar 2021 6 minutter siden, Amatariel said: Så bra. Gikk overraskende raskt å få også. Jeg bestilte i forrige uke, og testene lå i postkassen på tirsdag nå. Oi såpass. Eg trenger dei ikkje heilt enda da. Om Flo stemmer er det tid for tanta om ca 8 dagar. Trenger eigentlig EL testar meir
Amatariel Skrevet 28. januar 2021 #11 Skrevet 28. januar 2021 mammahjarte skrev (Akkurat nå): Oi såpass. Eg trenger dei ikkje heilt enda da. Om Flo stemmer er det tid for tanta om ca 8 dagar. Trenger eigentlig EL testar meir EL-tester fra Babyplan tar ca 2-4 dager. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #12 Skrevet 29. januar 2021 mammahjarte skrev (8 timer siden): Oi såpass. Eg trenger dei ikkje heilt enda da. Om Flo stemmer er det tid for tanta om ca 8 dagar. Trenger eigentlig EL testar meir Kunne du vært så vennlig at du skriver enten bokmål eller nynorsk? Blir veldig sliten av å lese det du skriver selv om det ofte er interessant. Anonymkode: 30eb8...91b
mammahjarte Skrevet 29. januar 2021 Forfatter #13 Skrevet 29. januar 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Kunne du vært så vennlig at du skriver enten bokmål eller nynorsk? Blir veldig sliten av å lese det du skriver selv om det ofte er interessant. Anonymkode: 30eb8...91b Kan prøva. Eg er simultant tospråklig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå