AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Er sammen med en mann med barn fra tidligere forhold. I starten klagde han på eksen men jeg tenkte han bare trengte å få luftet det ut. Problemet er at han gjør det fortsatt når vi har vært sammen to år. Jeg skjønner ikke hvorfor han er så bitter når han har gått videre. Eller, han har liksom ikke gått videre da på en måte. Han henger skikkelig fast. Jeg begynner å bli lei av å høre på det, skjønner ikke hvorfor han bruker så mye energi på å irritere seg. For det er ikke store samarbeidsproblemer, det er ingen problemer egentlig. Bare bitterhet. Normalt? Anonymkode: 479a4...6bc
Nymerïa Skrevet 28. januar 2021 #2 Skrevet 28. januar 2021 (endret) Nei, jeg tror ikke det er normalt. Hva skjer om du prøver å nøytralisere han? Altså han klager på et eller annet hun har gjort og du sier "Hun mener det sikkert godt." "Jeg er sikker på at du mener det." Eller hvis du føler for litt mer brodd "Det er da voldsomt så mye du snakker om Åse. Man skulle nesten tro du ikke er over henne." Eventuelt "Jeg er ikke interessert i å høre om Åse. Det er ærlig talt den siste personen som interesserer meg. Interesserer hun deg?" Endret 28. januar 2021 av NymeriaRhoynar 9
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 Selv lenge etter et forhold, og når man er over det, kan elementer fra forhold etter ha makt i nåtida. Jeg kan iblant bli rasende ved tanken på hva ekser har gjort. Men forskjellen er at jeg ikke tar det opp med kjæresten min. Det er jo min egen demon, og trenger ikke bli hans. Anonymkode: d4ee3...553 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #4 Skrevet 29. januar 2021 Når hun er i tankene hans så mye, så er han tydeligvis ikke over henne. Anonymkode: 1080a...833 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #5 Skrevet 29. januar 2021 Ble slutt med min eks i 2013. Fortsatt bitter og ønsker han et utfordrende liv etter at han behandlet meg urettferdig og dårlig til tross for at jeg snart har vært med annen mann i syv år og har to barn. Anonymkode: 4f594...d43
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #6 Skrevet 29. januar 2021 Om forholdet var veldig psykisk belastende, så kan det være at det henger i. Det betyr ikke at han fortsatt har følelser for henne. Men han kan ikke bruke deg som psykolog. Å betro seg til kjæresten er vanlig og greit. Men et sted går grensen. Og en bør vurdere psykolog i stedet for å "bruke opp" de rundt seg. Jeg var i et forhold med psykisk vold. Jeg "krangler" med eksen i hodet fortsatt. 2 år etter. Jobber med dette. Har ny kjæreste som jeg betror meg litt til. Anonymkode: 70c27...fc0
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #7 Skrevet 29. januar 2021 Jeg er også bitter på min eks som var utro og løy om det. Så legger han all skyld på meg og er et offer selv. Min nye kjæreste takler dette dårlig, og har nå begynt å blande seg inn ved å ringe min eks om dette selv om jeg ber han la være. Han tror vi ikke er over hverandre så dette er bare rot. Anonymkode: cea7e...e46
Carrot Skrevet 29. januar 2021 #8 Skrevet 29. januar 2021 (endret) jeg bruker av og til å svare "det hjertet er fullt av renner munnen over med" samtidig som jeg sier "kanskje på tide å tenke over hvor mye energi du legger i å være bitter og på den måten hindre deg selv i å kjenne på følelsen av lykke over å være ferdig?" når venner eller bekjente går i loop på en slik måte.. Endret 29. januar 2021 av Carrot 2
Ansvar Skrevet 29. januar 2021 #9 Skrevet 29. januar 2021 Han mangler garantert selvinnsikt. Når man er så bitter, og bare går inn i et nytt forhold før man har ordnet seg selv, tyder på lav selvinnsikt. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #10 Skrevet 29. januar 2021 Folk som ikke blir ferdig med fortiden og utvikler bitterhet, sliter ofte psykisk og kan ha godt av litt hjelp. Folk som er bitre er fanget i et negativt tankemønster og fortsetter å la disse negative tankene kverne rundt i hodet. Du får foreslå terapi. https://www.google.no/amp/s/veientilhelse.no/ingen-er-viktig-nok-til-gjore-deg-bitter/amp/ https://www.google.no/amp/s/www.psychologytoday.com/intl/blog/insight-is-2020/201910/how-understand-and-handle-bitter-people%3famp Anonymkode: a0e52...9b6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå