Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg går sisteåret på vgs nå, og tiden for å søke seg inn på videre utdanning nærmer seg... Jeg har i stor grad klart å innskrenke valgalternativene mine, og står nå igjen med kun et par. 

Min store drøm her i livet er å bli journalist, og jeg tror jeg hadde sklidd godt inn i de store mediehusene. Helt siden tiende har jeg jobbet som freelancer i lokalavisen her hjemme, og trivdes kjempegodt. MEN, nå som jeg har gjort tonnevis med research angående journalistutdanning, blir jeg bare mer og mer usikker, mest på grunn av all usikkerheten angående det og faktisk få jobb. Jeg er utadvent og nysgjerrig på alt som har med samfunn, politikk og verden å gjøre, og står virkelig fast her. Har også lest en del om å studere internasjonale studier, og lurer også her på om noen har erfaringer fra studiene, og eventuelt hvilke jobb de har endt opp med etterpå. 

Jeg vil aller helst bli journalist, men tanken på å stå igjen uten jobb etter flere års utdanning frister virkelig ikke. Noen gode råd der ute?

Anonymkode: 483c4...584

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan også nevnes at jeg mestrer både bokmål og nynorsk, da jeg har hatt nynorsk som hovedmål i ti år, om dette har noe å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...