Gå til innhold

Hvorfor tar ikke lederne sosialt ansvar på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet mange steder og hatt erfaring med veldig mange forskjellige ledere. 

Jeg har hatt to ledere jeg har vært veldig fornøyd med. De hadde til felles at de var veldig tydelige, sa ifra når de var fornøyd med jobben som ble gjort, og satte inn tiltak når det var nødvendig.

Her jeg er nå syns jeg lederne har vært fraværende under koronaen. Vi har hatt hjemmekontor siden mars, og knapt sett hverandre på 1 år. Det tok lang tid før vi begynte med digitale møter. Og det har ikke blitt tatt noe initiativ til sosiale digitale møter fra lederne, kun fra de ansatte. J

eg jobber ganske selvstendig, så har ikke fått snakket så mye med andre kollegaer, men nå kommer det frem at mange mener dette, og har sagt ifra flere ganger. Men ingenting har blitt gjort. De er heller ikke med når vi medarbeiderne har en "sosial lunsj", så flere av oss snakker aldri med dem.

Det er tre ledere, og ca 30 medarbeidere, så de har ansvar for ca 10 hver. Men vi jobber og en del på tvers og må samarbeide godt. Det er rett og slett veldig viktig for det faglige at vi snakker sammen. 

Hva er årsaken til at ledere er så passive når flere medarbeidere sier ifra? Hvorfor blir ikke et godt arbeidsmiljø og det sosiale vektlagt mer? Er det vi ansatte som forventer for mye? 

Anonymkode: 02dc5...a4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke helt godt å si. Men for noen så er det mer krevende mer hjemmekontor, og kanskje sjefene har mer å gjøre nå? 

Det å være sosial må jo legges til fritiden. Kan i midlertidig forstå at dere har behov for å prate litt sammen og diskutere jobb. Men da må det heller kalles personalmøte. Du kan jo foreslå det da? Og hvis ikke det hjelper, så kan jo alle gå sammen og skrive en epost om hva dere tenker og føler rundt dette - hva dere mener må til for at dere skal få en bedre arbeidshverdag på hjemmkontor. Men er nå litt merkelig at de ikke prater noe særlig med dere. De burde jo i ny og ne sendt en melding eller tatt en telefon for å høre hvordan det går, om noen lurer på noe osv. 

Anonymkode: 0b9e0...aa8

Skrevet

Mulig de ikke er ped leder.

Anonymkode: fde2f...b17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...