Blålin Skrevet 5. februar 2021 #121 Skrevet 5. februar 2021 Lin11 skrev (15 timer siden): Åpenbart teller hudfarge, religion og hvor man ligger på den politiske skalaen for enkelte i denne tråden. For min del, som ser samfunnet som strukturer, mener at vold er er problem. Dette uavhengig av hvem som utøver den. At den ytre høye aksen skal bruke slike hendelser for å bevise noe, og bygge opp under sitt narrative om at kriminaliteten har økt er ikke redelig debattskikk. Gjør det? Visstnok hvit (men også m annen hudfarge i slekta). agnostiker og tidligere venstrepolitisk her. Har blitt gjort partiløs og politisk uavhengig av holdninger som dette fra venstresiden. Hvis noe er struktur, vet vi hvor den strukturen kommer fra. Jeg orker ikke disse alt mer utopiske bortforklaringene lenger. Samfunnet vårt vil dø på sitt eget sverd. 9
Gjest Lin11 Skrevet 5. februar 2021 #122 Skrevet 5. februar 2021 Blålin skrev (10 timer siden): Gjør det? Visstnok hvit (men også m annen hudfarge i slekta). agnostiker og tidligere venstrepolitisk her. Har blitt gjort partiløs og politisk uavhengig av holdninger som dette fra venstresiden. Hvis noe er struktur, vet vi hvor den strukturen kommer fra. Jeg orker ikke disse alt mer utopiske bortforklaringene lenger. Samfunnet vårt vil dø på sitt eget sverd. Hvorfor så dramatisk? Jeg henviste til statistikk og en påstand som ble tilbakevist med bakgrunn i denne.
Gjest Paramount Skrevet 5. februar 2021 #123 Skrevet 5. februar 2021 Jeg er glad noen fremdeles gidder diskutere slike saker. 20 stk i koronakarantene vekker større oppmerksomhet i nye Norge. Når åpenbare fakta rundt kulturforskjeller ikke aksepteres som utgangspunkt for en debatt blir det aldri noen debatt rundt disse problemstillingene.
Elaine Marley Skrevet 5. februar 2021 #124 Skrevet 5. februar 2021 Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk, avsporinger, hatefulle innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Silva Pluvialis Skrevet 5. februar 2021 #125 Skrevet 5. februar 2021 (endret) Ann Mo skrev (På 3.2.2021 den 8.57): Synd at det som har skjedd skal skjules for offentligheten. Helt uenig. Saken er nok ekstremt belastende for offeret og dets familie. De trenger skjerming, ikke eksponering for resten av landet. Bra avgjørelse! 👏 Endret 5. februar 2021 av Uatskillelig 3
Gjest sunriseandsunset Skrevet 5. februar 2021 #126 Skrevet 5. februar 2021 14 hours ago, Blålin said: Gjør det? Visstnok hvit (men også m annen hudfarge i slekta). agnostiker og tidligere venstrepolitisk her. Har blitt gjort partiløs og politisk uavhengig av holdninger som dette fra venstresiden. Hvis noe er struktur, vet vi hvor den strukturen kommer fra. Jeg orker ikke disse alt mer utopiske bortforklaringene lenger. Samfunnet vårt vil dø på sitt eget sverd. Folk er bare så ufattelig naive. https://www.vl.no/nyheter/2019/11/02/muslimsk-kultursenter-vil-utvide-sfo-overnatting/ https://www.dagbladet.no/nyheter/tyrkia-sponser-imamer-i-norge---kan-miste-statsstotten/73132593
Gjest dåsenfratåsen Skrevet 5. februar 2021 #127 Skrevet 5. februar 2021 Sitat Borgarting opphever Oslo tingretts forbud mot å referere fra grov voldtektssak. https://www.document.no/2021/02/05/borgarting-opphever-oslo-tingretts-forbud-mot-a-referere-fra-grov-voldtektssak Ser ut til at fornuften seiret, dog stiller jeg meg noe tvilende til om andre aviser kommer til å skrive om denne saken 😏
von Dünkel Skrevet 5. februar 2021 #128 Skrevet 5. februar 2021 2 hours ago, dåsenfratåsen said: https://www.document.no/2021/02/05/borgarting-opphever-oslo-tingretts-forbud-mot-a-referere-fra-grov-voldtektssak Ser ut til at fornuften seiret, dog stiller jeg meg noe tvilende til om andre aviser kommer til å skrive om denne saken 😏 Det tviler jeg på. 1
Ann Mo Skrevet 5. februar 2021 #129 Skrevet 5. februar 2021 dåsenfratåsen skrev (2 timer siden): https://www.document.no/2021/02/05/borgarting-opphever-oslo-tingretts-forbud-mot-a-referere-fra-grov-voldtektssak Ser ut til at fornuften seiret, dog stiller jeg meg noe tvilende til om andre aviser kommer til å skrive om denne saken 😏 Er det her første sak vi har i Norge av «svenske tilstander» med gruppevoldtekter? 1
Gjest Lampe1 Skrevet 6. februar 2021 #130 Skrevet 6. februar 2021 Blålin skrev (På 5.2.2021 den 2.28): Gjør det? Visstnok hvit (men også m annen hudfarge i slekta). agnostiker og tidligere venstrepolitisk her. Har blitt gjort partiløs og politisk uavhengig av holdninger som dette fra venstresiden. Hvis noe er struktur, vet vi hvor den strukturen kommer fra. Jeg orker ikke disse alt mer utopiske bortforklaringene lenger. Samfunnet vårt vil dø på sitt eget sverd. Jeg tror at én årsak, som ikke har særlig med politikk å gjøre, spiller inn. Det er at folk ikke lærer kritisk tenkning i særlig grad, og ei heller at den viktige jobben med å beskytte seg selv, faktisk ligger hos en selv. Man kan ikke frasi seg dette ansvaret. Dette handler mye om kollektiv ansvarsfraskrivelse, en «la humla surre»-holdning. Sympatisk nok, men uklok i lengden.
Ann Mo Skrevet 8. februar 2021 #131 Skrevet 8. februar 2021 (endret) Veldig trist å lese: Den mindreårige jenta fremstår som en vanlig norsk jente. De tiltalte var ikke venner av henne. I Oslo tingrett sitter seks gutter med innvanderbakgrunn på tiltalebenken, samtlige fyller 18 år i 2021. https://www.document.no/2021/02/07/voldtatte-beate-15-sin-historie-hva-oslo-tingrett-ville-forby-oss-a-fortelle-deg/ Et av de mange overgrepene det står om i artikkelen: Edit- Jeg sletter den grove voldtektsbeskrivelsen som inkluderer utførelsen fra alle de 6 tiltalte på samme tid, samt volden og truslene. Stakkars stakkars jente. Jeg håper virkelig alt av nærmiljø tar sitt ansvar og gir henne støtte og beskyttelse. Den som tier samtykker. Så jeg håper alle voksne og ungdommer i samfunnet tar sitt ansvar her. ♥️ Og at hun får like stor støtte uavhengig av etnisitet til offeret og gjerningsmenn. Endret 8. februar 2021 av Ann Mo 5
Ann Mo Skrevet 8. februar 2021 #132 Skrevet 8. februar 2021 (endret) Sier det noe om samfunnet vårt, når noe slikt kan skje av en gruppe ungdommer over tid mot ei enslig jente? Endret 8. februar 2021 av Ann Mo 4
Ann Mo Skrevet 8. februar 2021 #133 Skrevet 8. februar 2021 Er det pga antirasistenes makt i Norge, at ingen andre enn de her dekker saken? 7
Madame Butterfly Skrevet 8. februar 2021 #134 Skrevet 8. februar 2021 Jeg lurer på hvorfor denne saken ikke blir dekket bredt. En skal ikke se bort fra at andre jenter også har blitt utsatt for disse ondskapsfulle jævler. Det er viktig at saken blir håndtert slvorlig, slik at om det er flere så oppmuntres de til å stå frem. 7
Gjest Lampe1 Skrevet 8. februar 2021 #135 Skrevet 8. februar 2021 Ann Mo skrev (2 timer siden): Er det pga antirasistenes makt i Norge, at ingen andre enn de her dekker saken? Svaret er utvilsomt ja. Antirasistene danner i sum en mektig lobby som raskt kaster seg over de som motsier dem.
Tiuren Skrevet 8. februar 2021 #136 Skrevet 8. februar 2021 Er det noen som vet hvorfor det er referatforbud i denne saken? https://www.document.no/2021/02/08/referatforbudet-har-fatt-oppsettende-virkning-av-borgarting-lagmannsrett/ 2
Ann Mo Skrevet 11. februar 2021 #137 Skrevet 11. februar 2021 (endret) Jeg kopierte endel av de detaljerte beskrivelsene av voldtektene som ble utført, da jeg sjokkert sendte dette over til en venn. Jeg regner med disse er ulovlige å legge inn, så jeg lar være å dele de her. Men er det ulovlig å fortelle at man har lest saken og at det var 6 innvandrere som er tiltalt for å samtidig sammen ha flere ganger voldtatt ei 2 år yngre norsk jente de ikke var venn med? Er det hemmeligstemplet informasjon? Ulovlig å si eller skrive? Endret 11. februar 2021 av Ann Mo 3
Elaine Marley Skrevet 11. februar 2021 #138 Skrevet 11. februar 2021 Tråden er ryddet for innhold Kvinneguiden ikke ønsker å bli assosiert med. Elaine Marley, mod.
Lærke Skrevet 11. februar 2021 #139 Skrevet 11. februar 2021 Jeg vet bare at om jeg ble voldtatt hadde jeg ikke ønsket at det sto noe i media, særlig ikke detaljer. Det må være en sinnsykt ekstra belastning for den voldsutsatte å ikke engang få eie, å bestemme over, sin mest krenkende og traumatiske opplevelse 6
Druid Skrevet 12. februar 2021 #140 Skrevet 12. februar 2021 Ann Mo skrev (På 5.2.2021 den 21.54): Er det her første sak vi har i Norge av «svenske tilstander» med gruppevoldtekter? Vet ikke. Vi har hatt noen andre saker, men de har i ettertid vist seg å være mer «naturlige»; det har handlet om jenter som har betalt for rus med sex. Vi har vel også hatt en del overfalls gruppe voldtekter og en del voldsorienterte voldtekter. Men jeg føler denne her er ny og på et annet nivå, og hvis man skal bruke begrepet «svenske tilstander», det nærmeste vi kommer. Men problemet med svenske tilstander, er jo nettopp at det i begynnelsen faller under radaren. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå