Gå til innhold

Mindreårig jente voldtatt av seks 17 år gutter i Groruddalen.

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Vera said:

Hva definerer du som vanlig? Det er for mange voldtekter, og for mange gruppevoldtekter.

Jeg mener at å bruke ordet "vanlig" i forbindelse med noe som er så forjævlig ikke er rett, som mann vil jeg ikke ha det på meg at gruppevoldtekt er noe som er vanlig. Er det mer eller mindre vanlig en drap?  

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tiuren skrev (Akkurat nå):

Jeg mener at å bruke ordet "vanlig" i forbindelse med noe som er så forjævlig ikke er rett, som mann vil jeg ikke ha det på meg at gruppevoldtekt er noe som er vanlig. Er det mer eller mindre vanlig en drap?  

Hva snakker du egentlig om nå? 😂😂

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Vera said:

Hva snakker du egentlig om nå? 😂😂

Som jeg skrev i første innlegg "Det er nok bare en uheldig formulering, men jeg håper vi kan være enige i at at norske menn sjelden gruppevoldtar. 

Med den formuleringen virker det som du mener ikke stemmer at menn sjelden gruppevoldtar, og det håper jeg ikke stemmer. 

Men nå sporet jeg vist av hele tråden med det som skulle være en liten betraktning rundt formuleringer, og at menn generelt ikke er så ille...... 

Skrevet
Tiuren skrev (1 minutt siden):

Som jeg skrev i første innlegg "Det er nok bare en uheldig formulering, men jeg håper vi kan være enige i at at norske menn sjelden gruppevoldtar. 

Med den formuleringen virker det som du mener ikke stemmer at menn sjelden gruppevoldtar, og det håper jeg ikke stemmer. 

Men nå sporet jeg vist av hele tråden med det som skulle være en liten betraktning rundt formuleringer, og at menn generelt ikke er så ille...... 

Ah, da tror jeg at jeg skjønner deg. 
Nei, de fleste menn voldtar selvfølgelig og heldigvis ikke! Men det er dessverre allikevel altfor mange som voldtar, om du skjønner? Voldtekt fører med seg store ødeleggelser, og må frem i lyset. Min intensjon med det jeg skrev var ikke at de fleste nordmenn gruppevoldtar, men at jo, det finnes også nordmenn som gruppevoldtar - ikke bare menn av utenlandsk opprinnelse bedriver den slags. 

• Liker 2
Skrevet
Vera skrev (10 minutter siden):

jo, det finnes også nordmenn som gruppevoldtar - ikke bare menn av utenlandsk opprinnelse bedriver den slags. 

Like høy forekomst i begge gruppene? Innfødte vrs innvandrer? 

Gjelder det samme i resten av Europa også? Greit at du oppklarer. Slik at det blir riktig kontekst på opplysningene. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Ann Mo skrev (33 minutter siden):

Like høy forekomst i begge gruppene? Innfødte vrs innvandrer? 

Gjelder det samme i resten av Europa også? Greit at du oppklarer. Slik at det blir riktig kontekst på opplysningene. 

Det har jeg allerede spurt om, men ingen kan svare 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

Hvor mange ganger må jeg forklare deg konteksten av mitt innlegg..? 

Forøvrig er det vel strengt tatt den som kommer med påstander som må beviser påstanden sin..? Jeg har allerede dokumentert min påstand.

Endret av Vera
  • Liker 1
Skrevet
Vera skrev (3 minutter siden):

Det har jeg allerede spurt om, men ingen kan svare 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

Hvor mange ganger må jeg forklare deg konteksten av mitt innlegg..? 

Forøvrig er det vel strengt tatt den som kommer med påstander som må beviser påstanden sin..? Jeg har allerede dokumentert min påstand.

Men du gir litt inntrykk her av at det er like vanlig? 

Men det har du ingen belegg for å si?

• Liker 1
Skrevet (endret)
Ann Mo skrev (26 minutter siden):

Men du gir litt inntrykk her av at det er like vanlig? 

Men det har du ingen belegg for å si?

Ok? Hvor da?

Men du er ganske bastant på at det ikke er like vanlig..hvor er ditt belegg?

Endret av Vera
Skrevet
Vera skrev (1 minutt siden):

Ok? Hvor da?

Men du er ganske bastant på at det ikke er like vanlig..hvor er ditt belegg?

Jeg vet ikke jeg. Det har jeg jo skrevet. 

Men flere artikler fra deg tyder som om det skal være likt. Ingen forskjell på farge på tissen som voldtar som du senere skrev. 

Jeg synes bare det er synd om fakta tildekkes. Uansett om det er hvit eller mørkhudet tiss på forbryterne. Det bør vær lik oppriktighet rundt det uansett. 

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk, og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Gjest someone_here
Skrevet
Lampe1 skrev (På 2.2.2021 den 15.12):

Men mange etniske nordmenn ER faktisk rasister, så generaliseringen «mange nordmenn er rasister» er riktig. Så kan man diskutere i det vide og det brede hvor mange «mange» er.

De holdningene jeg beskriver, er mye vanligere enn du tror. 

Og svarte er også rasister, trolig enda verre enn hvite.

Skrevet (endret)

Var dette i Oslo eller Bergen? Kan hende det har noe med rike og fattige områder å gjøre. Når man ikke er intim i barndommen, eller hjelper de i oppveksten. Det å gi støtte "i kontekst til avstand støtte og ikke innblande deg i andres liv hjelper også"  Hvis ikke så kan de bli syke voldtektsfolk er min antagelse.

Bare se på Charlie Sheen, en fylikker som lever livet og vet og tar ansvar

https://www.youtube.com/watch?v=h5aSa4tmVNM

Endret av Adult1
Skrevet (endret)
On 2/12/2021 at 9:28 AM, Madame Butterfly said:

Det spørsmålet vi ønsker svar på er om det er noe tilsvarende som dette vi ser konturene av i vårt samfunn. 

Bare med unge menn fra Afrika som «eier» gata og nabolaget, og tar for seg av jentene som bor der. 

Da mener jeg tilsvarende problematikk med som i Frankrike med gjerningsmann mønster og tilsvarende tildekking som i England.  

Begge deler må vi etterstrebes til å unngå. Eneste måte vi kan unngå og håndtere begge deler er ved åpenhet.

Forstår ikke hvordan vi kan løse dette, de samme som vil kneble debatten (og lykkes ved sine manipulerende hersketeknikker) og nekter for at dette er et alvorlig og faktisk farlig kulturelt problem vil paradoksalt nok kjempe for kvinner sine rettigheter, selv med statistikk og klar fakta viker de ikke på synet om denne utopien. Leste for et minutt siden om en mann på linderud som ble utsatt for blind vold av 15 ungdommer, det har blitt helt forferdelig. Er så utrolig lei meg for at vi og de små som vokser opp skal måtte påtvinges dette nye Europa :( 

Hadde ikke innvandringen vært så ekstrem hadde det vært håp for integrering, men hvordan skal de integreres når de vokser opp på steder der innvandrere er i flertall og et giftig kvinnesyn og syn mot hvite dominerer?! 

Endret av Flovef
  • Liker 2
Skrevet

Har forresten en venn fra et muslimsk land som har flyttet fra Groruddalen fordi han følte seg redd når dama hans var ute sent og alene, han har flyttet til et bedre område og føler seg nå trygg. Så denne galskapen går utover lovlydige innvandrere også. 

• Liker 3
Skrevet
Flovef skrev (12 minutter siden):

Har forresten en venn fra et muslimsk land som har flyttet fra Groruddalen fordi han følte seg redd når dama hans var ute sent og alene, han har flyttet til et bedre område og føler seg nå trygg. Så denne galskapen går utover lovlydige innvandrere også. 

Jeg har nylig flyttet fra Groruddalen etter å ha bodd der i mange år, og kjenner meg overhode ikke igjen i din beskrivelse. Dog Groruddalen har noen utfordringer, men det har andre bydeler også, 

https://forskning.no/barn-og-ungdom-partner-oslomet/godt-a-vokse-opp-i-grorudddalen-i-oslo/369135 

Skrevet
5 minutter siden, Hedda79 said:

Jeg har nylig flyttet fra Groruddalen etter å ha bodd der i mange år, og kjenner meg overhode ikke igjen i din beskrivelse. Dog Groruddalen har noen utfordringer, men det har andre bydeler også, 

https://forskning.no/barn-og-ungdom-partner-oslomet/godt-a-vokse-opp-i-grorudddalen-i-oslo/369135 

Men det var hans opplevelse, og kjenner han godt nok til å vite at det var reelt og ikke godt for han å ha det slik. 

Skrevet
Flovef skrev (16 minutter siden):

Men det var hans opplevelse, og kjenner han godt nok til å vite at det var reelt og ikke godt for han å ha det slik. 

Nei, det forstår jeg. Det er ikke godt å være utrygg og han hadde sikkert grunn til å føle det slik. Men det er en myte at Groruddalen er så mye farligere enn andre deler av Oslo. 

Skrevet

Er det noen som vet hvor mange overfallsvoldtekter vi har pr år? Hvor mye vold i de? Og hvilke områder er det de skjer mest? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...