Gå til innhold

Mindreårig jente voldtatt av seks 17 år gutter i Groruddalen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt forferdelig. Stakkars jente. 

Jeg tenker om man ikke kan sende disse guttene ut av landet og/eller straffe dem som voksne så burde de hvertfall i det minste isoleres. 

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Miss-Grey skrev (2 timer siden):

Jeg er helt enig med deg. Har forsøkt å ytre samme synspunkt i andre tråder, men ble nedlesset av brun propaganda og «kildehenvisninger» til document.no.

Den stakkars jenta fortjener sympati, hvorfor skal man spekulere i foreldrenes personlige egenskaper? Og hvorfor må noen alltid trekke etnisitets-kortet når det skjer noe i Groruddalen?

Det er unyansert å tilskrive all slik statistikk til kulturforskjeller. Det er også korrelasjoner mellom vold og lav sosioøkonomisk status, og det må også tas med i beregningen.

Jeg tror også at Oslo Nord kommer til å få færre problemer på sikt. De siste årene har boligprisene i Groruddalen økt veldig. De minste leilighetene ligger på ca. 2,5-3 millioner kroner. Byrådet i Oslo jobber med å flytte flere kommunale boliger til Vestkanten, slik at de sosiale utfordringene blir jevnere fordelt. 

Hva hvis det virkelig er kulturelle forskjeller som spiller inn? 

Betyr det noe? 

• Liker 4
Skrevet
Ann Mo skrev (18 minutter siden):

Betyr det noe? 

Jeg skriver at «det er unyansert å tilskrive all slik statistikk til kulturforskjeller».

Har aldri påstått at kultur ikke kan spille inn på menneskers atferdsmønstre. Men vi vet at sosioøkonomisk status er en betydelig disponent for kriminalitet. Når man begynner å prate om etnisitet med én gang, mener jeg at man mangler helhetsbildet. 

Har heller ikke sett at det står noe om etnisitet i artikkelen.

Vet vi noe om de tiltaltes etniske bakgrunn, eller er dette bare spekulasjoner?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Miss-Grey skrev (24 minutter siden):

Jeg skriver at «det er unyansert å tilskrive all slik statistikk til kulturforskjeller».

Har aldri påstått at kultur ikke kan spille inn på menneskers atferdsmønstre. Men vi vet at sosioøkonomisk status er en betydelig disponent for kriminalitet. Når man begynner å prate om etnisitet med én gang, mener jeg at man mangler helhetsbildet. 

Vet ikke noe om de involverte.

Beklager men jeg ser ikke at du svarte på det jeg spurte om: 

Ann Mo skrev (47 minutter siden):

Betyr det noe? 

Skrevet
Bølle skrev (På 28.1.2021 den 19.19):

https://www.ao.no/seks-17-aringer-tiltalt-for-grov-voldtekt-av-jente/s/5-128-34084

En mindreårig jente har blitt voldtatt av seks 17 år gamle gutter. Dette skal ha skjedd flere ganger i 2019.

Jeg forstår ikke. Har ikke jenta foresatte som bryr seg om henne? Og hvor er foreldrene til guttene? 

Voldtatt flere ganger av samme gutter? Helt utrolig at det er mulig. Og disse "guttene" kommer til å være fri og i full gang med å voldta flere om ikke så lenge.

• Liker 11
Gjest sunriseandsunset
Skrevet (endret)

Her har Norge noe å lære av den amerikanske strafferetten. Langvarig isolasjon og 1 time med lufting i et bur ute.

Endret av sunriseandsunset
Skrevet
Ann Mo skrev (5 timer siden):

Bør vi være glade for at det finnes slike nettaviser som fremmer disse nyhetssakene? 

Eller bør slike nettaviser stenges? 

Jeg er sjeleglad for at de finnes! Samme med aviser som Klassekampen. Vi trenger stor bredde. De verste avisene i min mening er de "vanlige" avisene på midten. De er svært lite utfordrende overfor myndighetene og bedriver slett undersøkende journalistikk. Fremtrer som en kombinasjon av "talerør for myndighetene", folkeopplysning krydret med litt artistnytt og siste om seksuelle stillinger og orgasmetyper. 

En ting jeg lurer på; Hvorfor får man her inne lenke til document og rights, men ikke resett? Jeg opplever resett som "mykere" enn document (f.eks. hva gjelder amerikanske valget/valgfusk). 

• Liker 10
Skrevet
sunriseandsunset skrev (1 time siden):

Her har Norge noe å lære av den amerikanske strafferetten. Langvarig isolasjon og 1 time med lufting i et bur ute.

Ja. Men det som er synd er at innvandringen, hvis vi får strengere lover/straffer på sikt, vil gå ut over etniske skandinaver/europeere. Vi trenger strengere straffer uansett, men jeg synes det er for ille at oppførselen til utlendinger skal ødelegge for systemer som fungerte for oss før i tiden. Nå vil skandinaver måtte svi for noe andre har påført oss. 

• Liker 4
Skrevet
Miss-Grey skrev (2 timer siden):

Historisk sett har du rett i det. Men statistikken nå (i flere europeiske land) lyver ikke. Der er kultur/etnisitet en gjenganger. En annen ting; Vet ikke om det bare er oss, jeg ser mange skriver om sosioøkonomiske forskjeller generelt på KG. I min krets (bekjente) og i min slekt finnes typer av alle slag (vesteuropeisk etnisitet). Alt fra meget velstående til ufør og unge på sosialstøtte. Ingen av de aller svakeste jeg kjenner til er kriminelle. Et par-tre har blitt tatt for hasj, men ikke alle av de var fra lavere sosialt lag. Jeg synes fokus på sosioøkonomiske ulikheter er overdreven. Noen av de ærligste, mest lovlydige folkene jeg kjenner er fattige. For dem føles det litt provoserende å skylde på økonomi når vi vet at andre ting som kultur er den overlegent største årsaken.

• Liker 10
Skrevet

Miss-Grey skrev (5 timer siden):

Jeg er helt enig med deg. Har forsøkt å ytre samme synspunkt i andre tråder, men ble nedlesset av brun propaganda og «kildehenvisninger» til document.no.

Den stakkars jenta fortjener sympati, hvorfor skal man spekulere i foreldrenes personlige egenskaper? Og hvorfor må noen alltid trekke etnisitets-kortet når det skjer noe i Groruddalen?

Det er unyansert å tilskrive all slik statistikk til kulturforskjeller. Det er også korrelasjoner mellom vold og lav sosioøkonomisk status, og det må også tas med i beregningen.

Jeg tror også at Oslo Nord kommer til å få færre problemer på sikt. De siste årene har boligprisene i Groruddalen økt veldig. De minste leilighetene ligger på ca. 2,5-3 millioner kroner. Byrådet i Oslo jobber med å flytte flere kommunale boliger til Vestkanten, slik at de sosiale utfordringene blir jevnere fordelt. 

Det handler vel om nivået på utdanning på de som viser til kildehenvisninger som er under pari. Samfunnet trenger at man tenker strukturer og hvordan endre disse for at ting skal endres. Så på nyhetene i går at endringsarbeid innenfor partnervold og drap har vist til gode resultater. Endringsarbeid trengs på flere områder i samfunnet.

Skrevet
jabx skrev (3 timer siden):

Voldtatt flere ganger av samme gutter? Helt utrolig at det er mulig. Og disse "guttene" kommer til å være fri og i full gang med å voldta flere om ikke så lenge.

Ja om et par år er de ute igjen.  Hurra

• Liker 5
Skrevet
Lampe1 skrev (På 2.2.2021 den 15.25):

Dette er velkjente problemstillinger. En kilde er ikke utdatert fordi den er et par år gammel. Disse seksuelle overgrepene og dårlige kvinnesynet fortsetter som før. Politiet beskriver dette:

https://www.politiet.no/globalassets/dokumenter/oslo/rapporter/voldtekt/voldtekt-i-den-globale-byen-oslo-2012.pdf

Oppsummering:
Afrika, Midt-Østen og Asia (islamske land): 49%
Norge: 35%
Europa forøvrig: 14%
Amerika: 2%

Dette er kommentert her:

https://www.dagsavisen.no/debatt/atte-ganger-storre-sannsynlighet-for-at-voldtektsforbryteren-er-muslim-1.441746

Det er altså belegg for at det er 8 ganger mer sannsynlig at voldtektsforbryteren er muslim. Det kan jo hende de har bedret seg massivt siden politiets rapport ble laget, men det ser jeg ingen grunn til å tro.

I perioden etter masseoverfallsvoldtektene begått av nord-afrikanere midt på 2000 tallet så fikk politiet og media beskjed om å dysse det ned.....for å ikke skape mer frykt....overfallsvoldtektene fortsatte men media skrev ikke om det. 

• Liker 7
Skrevet
2 hours ago, Blålin said:

En ting jeg lurer på; Hvorfor får man her inne lenke til document og rights, men ikke resett? Jeg opplever resett som "mykere" enn document (f.eks. hva gjelder amerikanske valget/valgfusk). 

Tror det har noe å gjøre med Grande-gate.

• Liker 3
Skrevet
Peonjenta skrev (31 minutter siden):

I perioden etter masseoverfallsvoldtektene begått av nord-afrikanere midt på 2000 tallet så fikk politiet og media beskjed om å dysse det ned.....for å ikke skape mer frykt....overfallsvoldtektene fortsatte men media skrev ikke om det. 

Burde man ikke ha frykt? Statens fremst oppgave er å beskytte sin befolkning. Opplyse om farer. Ting er snudd på hodet.

• Liker 2
Gjest sunriseandsunset
Skrevet
4 hours ago, Blålin said:

Ja. Men det som er synd er at innvandringen, hvis vi får strengere lover/straffer på sikt, vil gå ut over etniske skandinaver/europeere. Vi trenger strengere straffer uansett, men jeg synes det er for ille at oppførselen til utlendinger skal ødelegge for systemer som fungerte for oss før i tiden. Nå vil skandinaver måtte svi for noe andre har påført oss. 

Det vil jo ikke bli et problem for folk som klarer å oppføre seg uansett farge, men kriminaliteten har økt med innvandringen det er ikke til å stikke under en stol. Det kan nesten virke som 2. og 3 generasjons innvandrere har større problemer med å oppføre seg  enn det foreldrene deres hadde.

Disse ungdommene hadde en mulighet til å få en utdanning, jobb og familie, men det har de nå valgt bort. Er mange i verden med tragiske skjebner som ville gjort hva som helst for å få den muligheten de hadde her i Norge, men nå ender de som som fengselsfugler og navere på skattebetalernes regning resten av livet. I tillegg til at de har sannsynligvis har ødelagt jenta. Gruppementalitet, arroganse og religion er en farlig blanding.

Skrevet

Lurer personlig på agendaen til de som sitter her og forsvarer innvandrere som begår mange ganger mer kriminalitet og står for majoriteten av voldtekt til tross for å være en minoritet. Bare forstår ikke motivasjonen bak det. Faktum er at innvandre, særlig ikke-vestlige, er ekstremt overrepresentert i voldelig kriminalitet. Hvorfor prøve å benekte det når selv SSB er enige? Makan...

• Liker 15
Skrevet
sunriseandsunset skrev (Akkurat nå):

Det vil jo ikke bli et problem for folk som klarer å oppføre seg uansett farge, men kriminaliteten har økt med innvandringen det er ikke til å stikke under en stol. Det kan nesten virke som 2. og 3 generasjons innvandrere har større problemer med å oppføre seg  enn det foreldrene deres hadde.

Disse ungdommene hadde en mulighet til å få en utdanning, jobb og familie, men det har de nå valgt bort. Er mange i verden med tragiske skjebner som ville gjort hva som helst for å få den muligheten de hadde her i Norge, men nå ender de som som fengselsfugler og navere på skattebetalernes regning resten av livet. I tillegg til at de har sannsynligvis har ødelagt jenta. Gruppementalitet, arroganse og religion er en farlig blanding.

Det stemmer ikke. Kriminaliteten har gått  ned det siste tiåret. Spesielt blant de unge.

https://forskning.no/kriminalitet-politi/kriminaliteten-fortsetter-a-falle/1355089

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...