Gjest Lin11 Skrevet 2. februar 2021 #61 Skrevet 2. februar 2021 Lampe1 skrev (1 minutt siden): Jeg har lagt ved mange kilder, og du kan fint google problemstillingen så mye du vil. Kan ikke ta noen seriøst som mener at 2 utdaterte kilder er «kilder». Hvorfor skal jeg Google noe som helst? Det er ikke jeg som hiver ut påstander som jeg ikke kan underbygge.
Gjest Lampe1 Skrevet 2. februar 2021 #62 Skrevet 2. februar 2021 Lin11 skrev (Akkurat nå): Kan ikke ta noen seriøst som mener at 2 utdaterte kilder er «kilder». Hvorfor skal jeg Google noe som helst? Det er ikke jeg som hiver ut påstander som jeg ikke kan underbygge. Dette er velkjente problemstillinger. En kilde er ikke utdatert fordi den er et par år gammel. Disse seksuelle overgrepene og dårlige kvinnesynet fortsetter som før. Politiet beskriver dette: https://www.politiet.no/globalassets/dokumenter/oslo/rapporter/voldtekt/voldtekt-i-den-globale-byen-oslo-2012.pdf Oppsummering: Afrika, Midt-Østen og Asia (islamske land): 49% Norge: 35% Europa forøvrig: 14% Amerika: 2% Dette er kommentert her: https://www.dagsavisen.no/debatt/atte-ganger-storre-sannsynlighet-for-at-voldtektsforbryteren-er-muslim-1.441746 Det er altså belegg for at det er 8 ganger mer sannsynlig at voldtektsforbryteren er muslim. Det kan jo hende de har bedret seg massivt siden politiets rapport ble laget, men det ser jeg ingen grunn til å tro.
Madame Butterfly Skrevet 2. februar 2021 #63 Skrevet 2. februar 2021 2 minutter siden, Lampe1 said: Dette er velkjente problemstillinger. En kilde er ikke utdatert fordi den er et par år gammel. Disse seksuelle overgrepene og dårlige kvinnesynet fortsetter som før. Politiet beskriver dette: https://www.politiet.no/globalassets/dokumenter/oslo/rapporter/voldtekt/voldtekt-i-den-globale-byen-oslo-2012.pdf Oppsummering: Afrika, Midt-Østen og Asia (islamske land): 49% Norge: 35% Europa forøvrig: 14% Amerika: 2% Dette er kommentert her: https://www.dagsavisen.no/debatt/atte-ganger-storre-sannsynlighet-for-at-voldtektsforbryteren-er-muslim-1.441746 Det er altså belegg for at det er 8 ganger mer sannsynlig at voldtektsforbryteren er muslim. Det kan jo hende de har bedret seg massivt siden politiets rapport ble laget, men det ser jeg ingen grunn til å tro. Man skulle jo tro de var i flertall, med en slik høy sannsynlighet, men det er jo ikke slik 🤔 8
Gjest Lin11 Skrevet 2. februar 2021 #64 Skrevet 2. februar 2021 Lampe1 skrev (6 minutter siden): Dette er velkjente problemstillinger. En kilde er ikke utdatert fordi den er et par år gammel. Disse seksuelle overgrepene og dårlige kvinnesynet fortsetter som før. Politiet beskriver dette: https://www.politiet.no/globalassets/dokumenter/oslo/rapporter/voldtekt/voldtekt-i-den-globale-byen-oslo-2012.pdf Oppsummering: Afrika, Midt-Østen og Asia (islamske land): 49% Norge: 35% Europa forøvrig: 14% Amerika: 2% Dette er kommentert her: https://www.dagsavisen.no/debatt/atte-ganger-storre-sannsynlighet-for-at-voldtektsforbryteren-er-muslim-1.441746 Det er altså belegg for at det er 8 ganger mer sannsynlig at voldtektsforbryteren er muslim. Det kan jo hende de har bedret seg massivt siden politiets rapport ble laget, men det ser jeg ingen grunn til å tro. Du viser til et debattinnlegg av en fyr som har tolket tallene selv, og som beskriver seg slik ;»Kritisk til "forpliktelse" og tvangsinnkreving av "solidaritet". Ekte solidaritet må trenes og være frivillig. Motstander av den norske tvangssosialismen. Motstander av politisk islam. «
Gjest Lampe1 Skrevet 2. februar 2021 #65 Skrevet 2. februar 2021 Lin11 skrev (Akkurat nå): Du viser til et debattinnlegg av en fyr som har tolket tallene selv, og som beskriver seg slik ;»Kritisk til "forpliktelse" og tvangsinnkreving av "solidaritet". Ekte solidaritet må trenes og være frivillig. Motstander av den norske tvangssosialismen. Motstander av politisk islam. « Jeg viser til tallene i politiets rapport, og et debattinnlegg om dette. Mannens øvrige politiske meninger står for hans egen regning. Forøvrig synes jeg asylinnvandring er en form for udemokratisk tvang påført befolkningen, som er frastøtende. Politisk islam er frastøtende det også.
Gjest Lampe1 Skrevet 2. februar 2021 #66 Skrevet 2. februar 2021 Madame Butterfly skrev (6 minutter siden): Man skulle jo tro de var i flertall, med en slik høy sannsynlighet, men det er jo ikke slik 🤔 Nei, tallenes tale er klar.
Djungelvrål Skrevet 2. februar 2021 #67 Skrevet 2. februar 2021 Lin11 skrev (48 minutter siden): Så når jenter blir gjengvoldtatt av norske gutter på fest, handler det om at de er bare noen kyniske, kåte griser? Det høres jo veldig mye hyggeligere ut 🙄 poenget mitt er at det er forkastelig at enkelte miljøet skal slå mynt på slike hendelser. Voldtekt er et samfunnsproblem og det er norsk ungdom som også utfører dette. Det som er viktig er å ta denne voldsproblematikken ved roten. Slik mange skisserer i denne tråden. Voldtekt er et kulturelt problem. I noen land er voldtekt innenfor ekteskap fullt lovlig. 17
Blålin Skrevet 2. februar 2021 #68 Skrevet 2. februar 2021 (endret) Lin11 skrev (8 timer siden): De færreste unge menn fra Midtøsten går rundt med de holdningene du skisserer. Det er som at jeg skulle skrevet at alle etniske nordmenn er rasister, jeg vil anta at det forhåpentligvis ikke stemmer. I følge kritisk raseteori som er så populært på universitetene nå... er jo alle hvite rasister. Uansett hva vi tenker eller gjør. Dette er VIRKELIG ALVORLIG rasisme begått mot hvite, "frigjorte jenter" med mørk hud eller gjengoppgjør (i siste tilfelle ære og/eller makt, ikke rasisme): 58% av overfallsvoldtektene i Sverige er av personer FØDT i utlandet. Det er svenskenes forsøk på å dekke over hvor mange prosent gutter/menn av utenlandskfødte foreldre som gjør opp nesten hele resten av statistikken. Tror du virkelig det er vanlig at norske gutter går rundt og overfaller kvinner på den måten? Flyr rundt med kniver og macheter? Begår æresdrap og tortur? Eller den nye "trenden" i Sverige: Ran med fornedrelse (tortur) som mål? Alle disse "aktivitetene" bunner i kultur, ære og noen ganger ren og skjær primitivitet. Jeg har heldigvis opplevd Norge (og Sverige) før dette kaoset. De ytterst få gangene norske/svenske menn sto bak noe sånt, ble det stor sak i media. Ikke alle muslimer begår forbrytelser. Selvfølgelig. Problemet er at for hver klynge av migranter/asylsøkere som kommer inn i Norge, er for mange av dem voldelige. Jo fler vi tar inn, jo større blir problemet. Sverige er resultatet vi sakte kopierer. Endret 2. februar 2021 av Blålin 18
Ann Mo Skrevet 3. februar 2021 #69 Skrevet 3. februar 2021 Oslo tingrett har bestemt at dørene skal lukkes når retten tirsdag starter behandlingen av en grov voldtektssak med seks tiltalte. På vegne av sine klienter krevde forsvarerne lukket rett, og fikk det som de ville. Pressen får følge rettsforhandlingene, men Oslo tingrett har nedlagt fullt referatforbud. https://www.document.no/2021/02/01/oslo-tingrett-lukker-dorene-under-behandling-av-grov-gruppevoldtektssak/ Pressen protesterer: Den allmennpreventive virkningen av straff muliggjøres bare hvis offentligheten faktisk får kjennskap til forholdene det gjelder og den påfølgende straffeforfølgingen. Offentlig omtale kan for eksempel føre til at andre forstår at det foreligger en oppdagelsesrisiko. Generalsekretær Arne Jensen i Redaktørforeningen er svært kritisk til kjennelsen, som vil bli anket: – Jeg mener tingrettens beslutning er i strid med gjeldende rettspraksis, og dessuten helt ulogisk. Det er alvorlig at retten på den måten hindrer at det rapporteres fra rettsmøter som omhandler svært alvorlige kriminelle handlinger 6
kvinne35+ Skrevet 3. februar 2021 #70 Skrevet 3. februar 2021 (endret) Bølle skrev (På 28.1.2021 den 19.19): https://www.ao.no/seks-17-aringer-tiltalt-for-grov-voldtekt-av-jente/s/5-128-34084 En mindreårig jente har blitt voldtatt av seks 17 år gamle gutter. Dette skal ha skjedd flere ganger i 2019. Jeg forstår ikke. Har ikke jenta foresatte som bryr seg om henne? Og hvor er foreldrene til guttene? Stakkar liten jente, og om de guttene der har jeg ikke ord engang annet enn at det er som hårene reiser seg på ryggen slik de har behandlet et annet menneske. Om de er mindreårig eller ei så er det de har gjort noe som man bare kan beskrives som ondskapsfullt og djevelsk og helt sinnsykt. Endret 3. februar 2021 av kvinne35+ 9
Leonaen Skrevet 3. februar 2021 #71 Skrevet 3. februar 2021 Peonjenta skrev (På 1.2.2021 den 23.57): Det er svært sjelden norske menn eller gutter gruppevoldtar. Man har nok av saker med etnisk norsk ungdom som begår alvorlige grove lovbrudd. 2
2ro Skrevet 3. februar 2021 #72 Skrevet 3. februar 2021 Jeg lurer på om det er på tide å se på grensene for straffesaker i forhold til å dømme som barn eller voksne. Å begå gruppevoldtekt er ikke noe barn gjør... Selv om straffenivået i Norge er for lavt i mine øyne, håper jeg at det bedrer seg etterhvert. I tillegg er det på tide å se på andre konsekvenser. 5
Commander Skrevet 3. februar 2021 #73 Skrevet 3. februar 2021 Lin11 skrev (På 1.2.2021 den 23.54): Så etnisk norske gutter voldtar ikke? De driver heller ikke med gjengvoldtekt eller truer folk til stillhet? Faktisk driver ikke etnisk norske gutter med gjengvoldtekt. https://www.nrk.no/norge/advarer-mot-ny-overgrepsform-1.7898404 Ifølge voldsforsker Ragnhild Bjørnebekk ved Politihøyskolen i Oslo har gruppevoldtekter historisk sett vært helt uvanlig i Norge og i Norden, men har økt som fenomen siden 1997. Når flere er sammen om voldtekten, blir volden ofte grovere. Gjengvoldtekter er importert til Norge de siste 30 år. Jens, Petter og Ola voldtar og. Men de overfaller ikke i samlet flokk. 17
Gjest kylling1 Skrevet 3. februar 2021 #74 Skrevet 3. februar 2021 Lin11 skrev (17 timer siden): De færreste unge menn fra Midtøsten går rundt med de holdningene du skisserer. Det er som at jeg skulle skrevet at alle etniske nordmenn er rasister, jeg vil anta at det forhåpentligvis ikke stemmer. Men det er nok flere enn blant nordmenn, og det er kanskje ikke så rart om man vokser opp i et samfunn der likestilling ikke eksisterer og mannen eier kona si? Der gutta er over mamma i hierarkiet mens pappa er på jobb konstant? Mamma kan ikke si noe til gutta, og hun forstår kanskje ikke hva læreren eller politiet sier heller. Se på et land som emiratene som vi i utgangspunktet synes er fint og flott å reise til. Der er det faktisk fengsel på kvinnen om man blir voldtatt. Hvis dine foreldre tror på det, pappa voldtar og slår kona - hva lærer du da? Og alle vennene dine snakker like stygt om jenter og kommer fra like dysfunksjonelle hjem som du selv kommer fra? Mange unge i Groruddalen vokser opp i alt for små leiligheter med alt for mange barn og blir sendt ut på gata og kan gjøre hva de vil. Ikke rart det blir ukultur blant disse i blant. Og nei, det gjelder så klart ikke alle, og det har ingenting med etnisitet å gjøre (kultur, oppvekstvilkår, ressurser, integrering). Her er det heller ikke snakk om hele Groruddalen men om seks ungdommer som gjerne kan deporteres langt ute i saharas ørken og finne veien hjem selv.
Ann Mo Skrevet 3. februar 2021 #75 Skrevet 3. februar 2021 Synd at det som har skjedd skal skjules for offentligheten. 9
Gjest dåsenfratåsen Skrevet 3. februar 2021 #76 Skrevet 3. februar 2021 Her er noen tanker fra en av kun to reportere som er tilstede... Alle andre aviser holder seg unna. Kanskje like greit i og med at ikke et kvekk kan refereres fra saken. Absurd. https://www.document.no/2021/02/03/dette-er-hva-du-far-vite-om-det-som-skjer-i-oslo-tingretts-sal-227-ingenting/
Ann Mo Skrevet 3. februar 2021 #77 Skrevet 3. februar 2021 dåsenfratåsen skrev (2 minutter siden): Her er noen tanker fra en av kun to reportere som er tilstede... Alle andre aviser holder seg unna. Kanskje like greit i og med at ikke et kvekk kan refereres fra saken. Absurd. https://www.document.no/2021/02/03/dette-er-hva-du-far-vite-om-det-som-skjer-i-oslo-tingretts-sal-227-ingenting/ Bør vi være glade for at det finnes slike nettaviser som fremmer disse nyhetssakene? Eller bør slike nettaviser stenges? 1
Gjest Niek79 Skrevet 3. februar 2021 #78 Skrevet 3. februar 2021 Jeg bryr meg ærlig talt ikke om alderen på de som har gjennomført disse voldtektene av det stakkars barnet. Her må man bare innse at det er håpløst og kaste nøkkelen. Samfunnet må beskyttes og da bør ikke disse smådjevlene ha muligheten til å se dagslys igjen.
Gjest dåsenfratåsen Skrevet 3. februar 2021 #79 Skrevet 3. februar 2021 Ann Mo skrev (1 minutt siden): Bør vi være glade for at det finnes slike nettaviser som fremmer disse nyhetssakene? Eller bør slike nettaviser stenges? Så lenge nettavisene følger Vær Varsom-plakaten og er medlem av Norsk Redaktørforening ser ikke jeg noen grunn hvorfor enkelte aviser ikke skal ha livets rett kun på grunn av sin politiske tilspissning.
Miss-Grey Skrevet 3. februar 2021 #80 Skrevet 3. februar 2021 Lin11 skrev (18 timer siden): Så når jenter blir gjengvoldtatt av norske gutter på fest, handler det om at de er bare noen kyniske, kåte griser? Det høres jo veldig mye hyggeligere ut 🙄 poenget mitt er at det er forkastelig at enkelte miljøet skal slå mynt på slike hendelser. Voldtekt er et samfunnsproblem og det er norsk ungdom som også utfører dette. Det som er viktig er å ta denne voldsproblematikken ved roten. Slik mange skisserer i denne tråden. Jeg er helt enig med deg. Har forsøkt å ytre samme synspunkt i andre tråder, men ble nedlesset av brun propaganda og «kildehenvisninger» til document.no. Den stakkars jenta fortjener sympati, hvorfor skal man spekulere i foreldrenes personlige egenskaper? Og hvorfor må noen alltid trekke etnisitets-kortet når det skjer noe i Groruddalen? Det er unyansert å tilskrive all slik statistikk til kulturforskjeller. Det er også korrelasjoner mellom vold og lav sosioøkonomisk status, og det må også tas med i beregningen. Jeg tror også at Oslo Nord kommer til å få færre problemer på sikt. De siste årene har boligprisene i Groruddalen økt veldig. De minste leilighetene ligger på ca. 2,5-3 millioner kroner. Byrådet i Oslo jobber med å flytte flere kommunale boliger til Vestkanten, slik at de sosiale utfordringene blir jevnere fordelt. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå