Gjest Lin11 Skrevet 1. februar 2021 #41 Skrevet 1. februar 2021 Peonjenta skrev (1 minutt siden): Det er svært sjelden norske menn eller gutter gruppevoldtar. Dokumentasjon på alle dine påstander takk!
Djungelvrål Skrevet 1. februar 2021 #43 Skrevet 1. februar 2021 Lin11 skrev (9 minutter siden): Dokumentasjon på alle dine påstander takk! Du får heller sette deg ned å google litt selv hvis du innbiller deg at det er noe jeg finner på. Det er allmennkunnskap. I mellomtiden har du litt "snacks" her fra Sverige. Det er ikke veldig overraskende tall når man vet mye om hvordan kvinner blir behandlet i de landene de kommer fra, det henger nøye sammen. https://www.aftenposten.no/verden/i/0EA8mM/svensk-kartlegging-58-prosent-av-voldtektsdoemte-foedt-utenlands 13
Meridian Skrevet 2. februar 2021 Forfatter #44 Skrevet 2. februar 2021 Madame Butterfly skrev (1 time siden): Man kan da ikke velge å ikke høre på politiet. Det er politiet, domstol og fengselsvesen som har i oppgave å ta seg av disse, ikke vilkårlige mennesker som har vokst opp i samme nabolag. Skolene har et ansvar for å fange opp barn som lever under elendige kår, med udugelige foreldre. Dessuten så har de jo helt klart sterke sadistiske impulser i seg, om man utsetter sine medmennesker for slike traumer igjen og igjen. Ungdomsklubber og mentor ordninger, er helt mennngsløst i en slik sammenheng. Poenget er at de trenger forbilder. Tydeligvis har de ikke så gode forbilder hjemme... 3
Elaine Marley Skrevet 2. februar 2021 #45 Skrevet 2. februar 2021 Tråden er ryddet for hatefulle innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Gjest Lampe1 Skrevet 2. februar 2021 #46 Skrevet 2. februar 2021 Bølle skrev (6 timer siden): Poenget er at de trenger forbilder. Tydeligvis har de ikke så gode forbilder hjemme... Trenger man egentlig gode forbilder for å vite at man ikke skal voldta og drive gruppe-overgrep? Akkurat dette kan jeg aldri noen gang huske å ha blitt fortalt i oppveksten. Noen ting skjønner man liksom selv. Enkelte mennesker er onde fra tidlig alder. De må bort fra samfunnet.
Gjest Lampe1 Skrevet 2. februar 2021 #47 Skrevet 2. februar 2021 (endret) Lin11 skrev (7 timer siden): Dokumentasjon på alle dine påstander takk! Det kan dokumenteres at innvandrere står for alle overfallsvoldtekter i Oslo. https://www.aftenposten.no/norge/i/eK3oy/innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-oslo Innvandrere fra Afrika og Midtøsten står også for 50% av voldtekter totalt i byen. Endret 2. februar 2021 av Lampe1
anno19 Skrevet 2. februar 2021 #48 Skrevet 2. februar 2021 Det er rett og slett vondt å lese om denne saken. Barn og ungdom trenger at voksne bryr seg, at noen spør hvor skal du, og hvem skal du være sammen med. De trenger at vi voksne er synlige og deltar i deres liv - og vi voksne må tåle at ungdommen synest at vi maser litt til tider. Det kan selvsagt gå galt avgårde likevel, men det å forebygge og være aktiv deltakende som foreldre er så viktig, de unge klarer ikke å oppdra seg selv. 3
Madame Butterfly Skrevet 2. februar 2021 #49 Skrevet 2. februar 2021 3 hours ago, anno19 said: Det er rett og slett vondt å lese om denne saken. Barn og ungdom trenger at voksne bryr seg, at noen spør hvor skal du, og hvem skal du være sammen med. De trenger at vi voksne er synlige og deltar i deres liv - og vi voksne må tåle at ungdommen synest at vi maser litt til tider. Det kan selvsagt gå galt avgårde likevel, men det å forebygge og være aktiv deltakende som foreldre er så viktig, de unge klarer ikke å oppdra seg selv. Jeg er så enig, så enig. Jeg har selv ungdom i hus, og har hatt ungdom i hus, og de trenger like mye oppfølging som småbarn, bare på en annen måte. Jeg er overbevist om at signalene om manglende oppfølging har vært der fra barna var små. Skole og apparatet der som har blitt kjent med barna har latt det skure å gå, og ikke meldt videre at foreldrene ikke er i stand til å ta seg av barn. 3
Gjest Lin11 Skrevet 2. februar 2021 #50 Skrevet 2. februar 2021 (endret) Peonjenta skrev (14 timer siden): Du får heller sette deg ned å google litt selv hvis du innbiller deg at det er noe jeg finner på. Det er allmennkunnskap. I mellomtiden har du litt "snacks" her fra Sverige. Det er ikke veldig overraskende tall når man vet mye om hvordan kvinner blir behandlet i de landene de kommer fra, det henger nøye sammen. https://www.aftenposten.no/verden/i/0EA8mM/svensk-kartlegging-58-prosent-av-voldtektsdoemte-foedt-utenlands Lampe1 skrev (7 timer siden): Det kan dokumenteres at innvandrere står for alle overfallsvoldtekter i Oslo. https://www.aftenposten.no/norge/i/eK3oy/innvandrere-bak-alle-anmeldte-overfallsvoldtekter-i-oslo Innvandrere fra Afrika og Midtøsten står også for 50% av voldtekter totalt i byen. Har dere noe annet å by på? Her er det artikler fra Sverige (som er totalt irrelevant,( mtp at de er flere en oss og har flere etniske minoriteter i landet og ikke minst at dette er i SVERIGE ), og en Aftenposten artikkel fra 2011! Mulig at denne kildehenvisningen funker i visse kretser, men når man kastet ut av seg så grove beskyldninger så kom med relevante og riktige kilder! Endret 2. februar 2021 av Lin11
Gjest Lampe1 Skrevet 2. februar 2021 #51 Skrevet 2. februar 2021 Lin11 skrev (18 minutter siden): Har dere noe annet å by på? Her er det artikler fra Sverige (som er totalt irrelevant,( mtp at de er flere en oss og har flere etniske minoriteter i landet og ikke minst at dette er i SVERIGE ), og en Aftenposten artikkel fra 20011! Mulig at denne kildehenvisningen funker i visse kretser, men når man kastet ut av seg så grove beskyldninger så kom med relevante og riktige kilder! Situasjonen har neppe endret seg mye siden da. FrP har pushet på SSB for å få statistikk lenge, men det er upopulært der i gården. Innvandrere begår stort sett mer kriminalitet over hele linja. https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/sa-mye-mer-kriminalitet-begar-innvandrere--fader-jeg-er-sint/71563194/amp
Gjest Lin11 Skrevet 2. februar 2021 #52 Skrevet 2. februar 2021 Lampe1 skrev (3 minutter siden): Situasjonen har neppe endret seg mye siden da. FrP har pushet på SSB for å få statistikk lenge, men det er upopulært der i gården. Innvandrere begår stort sett mer kriminalitet over hele linja. https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/sa-mye-mer-kriminalitet-begar-innvandrere--fader-jeg-er-sint/71563194/amp Denne har jeg sett før. Og den viser til at de er topper statistikken når det gjelder vold i nære relasjoner. Det er ikke overraskende. Men jeg etterspurte info om at det er svært sjeldent at norske menn utfører gjengvoldtekter.
Gjest Lampe1 Skrevet 2. februar 2021 #53 Skrevet 2. februar 2021 Lin11 skrev (9 minutter siden): Denne har jeg sett før. Og den viser til at de er topper statistikken når det gjelder vold i nære relasjoner. Det er ikke overraskende. Men jeg etterspurte info om at det er svært sjeldent at norske menn utfører gjengvoldtekter. Det er grunnleggende vanskelig å finne slike kilder, da politiet sjelden oppgir etnisitet i kriminalsaker, med mindre den mistenkte/skyldige er hvit i huden og klart etnisk norsk. Dette handler om å hindre sannheten om innvandringen fra å bli altfor åpenbar. Jeg har hørt om russe-gjengvoldtekter utført av etniske norske tidligere. Men når navn oppgis, så er slike hendelser så godt som alltid utført av folk med Midtøsten-navn. Dette handler om at slike gutter ser på norske jenter som horer uten ære.
Gjest Lin11 Skrevet 2. februar 2021 #54 Skrevet 2. februar 2021 (endret) Lampe1 skrev (3 minutter siden): Det er grunnleggende vanskelig å finne slike kilder, da politiet sjelden oppgir etnisitet i kriminalsaker, med mindre den mistenkte/skyldige er hvit i huden og klart etnisk norsk. Dette handler om å hindre sannheten om innvandringen fra å bli altfor åpenbar. Jeg har hørt om russe-gjengvoldtekter utført av etniske norske tidligere. Men når navn oppgis, så er slike hendelser så godt som alltid utført av folk med Midtøsten-navn. Dette handler om at slike gutter ser på norske jenter som horer uten ære. Så når jenter blir gjengvoldtatt av norske gutter på fest, handler det om at de er bare noen kyniske, kåte griser? Det høres jo veldig mye hyggeligere ut 🙄 poenget mitt er at det er forkastelig at enkelte miljøet skal slå mynt på slike hendelser. Voldtekt er et samfunnsproblem og det er norsk ungdom som også utfører dette. Det som er viktig er å ta denne voldsproblematikken ved roten. Slik mange skisserer i denne tråden. Endret 2. februar 2021 av Lin11
Gjest Lampe1 Skrevet 2. februar 2021 #55 Skrevet 2. februar 2021 Lin11 skrev (1 minutt siden): Så når jenter blir gjengvoldtatt av norske gutter på fest, handler det om at de er bare noen kyniske, kåte griser? Det høres jo veldig mye hyggeligere ut 🙄 Det er ikke det minste hyggeligere. Men de aller færreste norske gutter går i rundt med de antihvite, kvinneforaktende holdningene til mange menn fra Midtøsten. De skyldige i gjengvoldtekt fortjener uansett livsvarig forvaring uansett bakgrunn. Dessverre har vi ikke dødsstraff i Norge.
Gjest Lin11 Skrevet 2. februar 2021 #56 Skrevet 2. februar 2021 Lampe1 skrev (3 minutter siden): Det er ikke det minste hyggeligere. Men de aller færreste norske gutter går i rundt med de antihvite, kvinneforaktende holdningene til mange menn fra Midtøsten. De skyldige i gjengvoldtekt fortjener uansett livsvarig forvaring uansett bakgrunn. Dessverre har vi ikke dødsstraff i Norge. De færreste unge menn fra Midtøsten går rundt med de holdningene du skisserer. Det er som at jeg skulle skrevet at alle etniske nordmenn er rasister, jeg vil anta at det forhåpentligvis ikke stemmer.
Gjest Lampe1 Skrevet 2. februar 2021 #57 Skrevet 2. februar 2021 Lin11 skrev (5 minutter siden): Så når jenter blir gjengvoldtatt av norske gutter på fest, handler det om at de er bare noen kyniske, kåte griser? Det høres jo veldig mye hyggeligere ut 🙄 poenget mitt er at det er forkastelig at enkelte miljøet skal slå mynt på slike hendelser. Voldtekt er et samfunnsproblem og det er norsk ungdom som også utfører dette. Det som er viktig er å ta denne voldsproblematikken ved roten. Slik mange skisserer i denne tråden. Jeg har ikke dårlig samvittighet for å «slå mynt på» (det vil si påpeke) den dystre virkeligheten om at innvandring fra Midtøsten er en viktig bidragende årsak til alle voldtektene i samfunnet. I tillegg til svært mange andre samfunnsproblemer. Dersom du synes dette er ubehagelig å høre på, får du heller finne en annen tråd å lese, og unngå å klikke deg inn på de mange kriminalsakene i avisene som skyldes samme problem. Fakta tar ikke hensyn til din oppfatning av hvordan ting burde være. En hel del mennesker mangler empati og anstendighet, og det er blant disse du finner voldtektsmenn. Disse må vekk fra samfunnet. Det er der løsningen ligger, ikke i å sutre på nettet over problemet.
Gjest Lin11 Skrevet 2. februar 2021 #58 Skrevet 2. februar 2021 (endret) Lampe1 skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke dårlig samvittighet for å «slå mynt på» (det vil si påpeke) den dystre virkeligheten om at innvandring fra Midtøsten er en viktig bidragende årsak til alle voldtektene i samfunnet. I tillegg til svært mange andre samfunnsproblemer. Dersom du synes dette er ubehagelig å høre på, får du heller finne en annen tråd å lese, og unngå å klikke deg inn på de mange kriminalsakene i avisene som skyldes samme problem. Fakta tar ikke hensyn til din oppfatning av hvordan ting burde være. En hel del mennesker mangler empati og anstendighet, og det er blant disse du finner voldtektsmenn. Disse må vekk fra samfunnet. Det er der løsningen ligger, ikke i å sutre på nettet over problemet. Det er ingen fakta i det du presenterer, kun subjektive negative holdninger. Fakta er kilder! Slå mynt på hva du vil, men ikke forvent å bli tatt seriøst. Endret 2. februar 2021 av Lin11
Gjest Lampe1 Skrevet 2. februar 2021 #59 Skrevet 2. februar 2021 Lin11 skrev (Akkurat nå): De færreste unge menn fra Midtøsten går rundt med de holdningene du skisserer. Det er som at jeg skulle skrevet at alle etniske nordmenn er rasister, jeg vil anta at det forhåpentligvis ikke stemmer. Men mange etniske nordmenn ER faktisk rasister, så generaliseringen «mange nordmenn er rasister» er riktig. Så kan man diskutere i det vide og det brede hvor mange «mange» er. De holdningene jeg beskriver, er mye vanligere enn du tror.
Gjest Lampe1 Skrevet 2. februar 2021 #60 Skrevet 2. februar 2021 Lin11 skrev (Akkurat nå): Det er ingen fakta i det du presenterer, kun subjektive negative holdninger. Fakta er kilder! Jeg har lagt ved mange kilder, og du kan fint google problemstillingen så mye du vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå