Gå til innhold

Kattesand.

tussi680

Anbefalte innlegg

Brukte Canada før, men har gått over til Everclean. Canada funker fint den, men liker best Everclean 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Everclean med lavendel

Anonymkode: 4735c...c9c

Ja, hvis du er 87 år gammel så skjønner jeg at du liker lavendel. Den får det til å lukte sterk lavendel i hele boligen. 

Skal du kjøpe everclean er aquabreeze eller den grønne eller oransje best. 

Anonymkode: f8f00...721

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bruker everclean med parfyme, tenker dere på hvor kraftig det lukter for katten? Jeg testet lavendel en gang, hele huset og katten stinket av det 🤢 så hvor kraftig det må ha vært for katten kan man jo bare se for seg

Anonymkode: 3b1af...5d2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedoen står ute på terassen under tak- og hun bruker mest naturen.

Sanden er derfor billig og grei- CatSan fra kiwi.

Prøvde noe klumpesand tidligere- men hun er Sibir med mye pels mellom potene og er ofte vår på beina.

Det ble mye klumper på potene av sanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blålilla skrev (2 timer siden):

Kattedoen står ute på terassen under tak- og hun bruker mest naturen.

Sanden er derfor billig og grei- CatSan fra kiwi.

Prøvde noe klumpesand tidligere- men hun er Sibir med mye pels mellom potene og er ofte vår på beina.

Det ble mye klumper på potene av sanden.

Hvorfor i alle dager har du sandkassa ute?  🤯🤣 mister vel hele poenget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (På 28.1.2021 den 19.29):

Den aller billigste på Kiwi, 25 kroner for fem kilo, med det geniale navnet "Kattesand". Kjøper det de har på trippel-Trumf-dager.

Helvete fryser til is før jeg kjøper kattesand til over 20 kroner pr kilo som de andre koster. Bytter heller to ganger i uka.

Har du noen ganger regnet på lønnsomheten? Med billig kattesand må alt byttes ofte, det trenger man ikke med ever clean, så en boks holder leeenge. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nerine_ skrev (8 minutter siden):

Har du noen ganger regnet på lønnsomheten? Med billig kattesand må alt byttes ofte, det trenger man ikke med ever clean, så en boks holder leeenge. 

Niks. Som sagt, helvete fryser til is lenge før jeg betaler over 100 kroner for fem kilo med sand, uansett formål. 

Men plassering av kassa er avgjørende vil jeg si. Hadde den stått i et rom som brukes jevnt og uten avtrekk hadde jeg kanskje tenkt annerledes. 

Så tror jeg det kommer litt an på katten også. Hadde ei katte jeg ikke ville gått på do etter for å si det sånn. Hun var dårlig til å dekke over og det luktet omtrent som på en festivaldass sen natt. Da hadde neppe sand til 50 kroner kiloene hjulpet særlig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (Akkurat nå):

Niks. Som sagt, helvete fryser til is lenge før jeg betaler over 100 kroner for fem kilo med sand, uansett formål. 

Men plassering av kassa er avgjørende vil jeg si. Hadde den stått i et rom som brukes jevnt og uten avtrekk hadde jeg kanskje tenkt annerledes. 

Så tror jeg det kommer litt an på katten også. Hadde ei katte jeg ikke ville gått på do etter for å si det sånn. Hun var dårlig til å dekke over og det luktet omtrent som på en festivaldass sen natt. Da hadde neppe sand til 50 kroner kiloene hjulpet særlig heller.

Jeg brukte mer penger på kattesand da jeg kjøpte i matbutikk, dessuten er rengjøring vesentlig enklere med ever clean. Når det kommer til kattesand får man virkelig det man betaler for, så jeg tenker at engangsbeløpet er uvesentlig🙂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi680 skrev (23 minutter siden):

Jeg bruker Catsand først og fremst, men varer posene lenge, de i Ever clean?

Det er esker. Jeg har to innekatter og ja, den er drøy i bruk. 

Jeg har ikke tømt ut all sanden på gud vet hvor lenge, skal jeg vaske doen tømmer jeg den ubrukte sanden i en pose og tilbake igjen når doen er vasket og tørket. 

Kjøper flere esker i slengen når det er kampanje. 

Anonymkode: 785dd...d45

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvorfor i alle dager har du sandkassa ute?  🤯🤣 mister vel hele poenget. 

Fordi hun har luke og kan gå ut der når hun vil. Slipper å ha den inne- og i tillegg til å være kattedo med likk- står den også under et tak.

Pus går noe på do i naturen - men hun er redd for mye vind og liker ikke regn. Da er det greit med kassen rett utenfor luka.

Synes ikke det er så merkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er esker. Jeg har to innekatter og ja, den er drøy i bruk. 

Jeg har ikke tømt ut all sanden på gud vet hvor lenge, skal jeg vaske doen tømmer jeg den ubrukte sanden i en pose og tilbake igjen når doen er vasket og tørket. 

Kjøper flere esker i slengen når det er kampanje. 

Anonymkode: 785dd...d45

Samme her. Bytter ikke sanda før den er synlig stygg, å det tar veldig lang tid hvis man er flink til å renske den. En eske har vi vel i 3-4 mnd, minst, avhengig av hvor mye doen blir brukt. 

Anonymkode: 3b1af...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-hunter skrev (På 28.1.2021 den 19.29):

Den aller billigste på Kiwi, 25 kroner for fem kilo, med det geniale navnet "Kattesand". Kjøper det de har på trippel-Trumf-dager.

Helvete fryser til is før jeg kjøper kattesand til over 20 kroner pr kilo som de andre koster. Bytter heller to ganger i uka.

Det regnestykket går ikke opp. Du betaler mer i lengden på den billige dritten enn du gjør ved å bruke 200 kr på 10 kg som du sannsynligvis har i flere måneder. Jeg har 3 katter, og en pk evercleen a 10 kg varer en hel måned selv på verste vinteren i Nord-norge. Ikke lukter det heller. Det lukter rimelig sterk hos naboen der den ene katten bruker first price-sand for å si det slik. 

Anonymkode: 2d362...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler alle som bruker billig sand å prøve ordentlig sand. Om enn bare en gang. Kattesand er en av de produktene hvor dyrere er tilsvarende bedre. Som flere skriver: Den er billigere i bruk! Da samme mengde sand varer betydelig mye lengre. Det er mindre arbeid, bedre trivsel for pus, og mindre avfall i naturen. Trolig vil ikke helvete fryse over heller;)

hilsen en som har prøvd billig sand, dyr sand, klumpesand, trepellets, vegetabilsk sand og krystaller. Både jeg og samtlige katter er enige om at sand som klumper av god kvalitet uten tilsatt lukt er å foretrekke.

Anonymkode: f8113...69d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er såpass lenge siden jeg kjøpte kattesand at den var gått ut av produksjon. Måtte derfor over på Everclean. Synes ikke 250,- på ca 3 år er så mye å ut med for kattesand...

Anonymkode: d89ba...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det regnestykket går ikke opp. Du betaler mer i lengden på den billige dritten enn du gjør ved å bruke 200 kr på 10 kg som du sannsynligvis har i flere måneder. Jeg har 3 katter, og en pk evercleen a 10 kg varer en hel måned selv på verste vinteren i Nord-norge. Ikke lukter det heller. Det lukter rimelig sterk hos naboen der den ene katten bruker first price-sand for å si det slik. 

Anonymkode: 2d362...cae

Det er klart det går opp.

First price for 200 kroner gir 40 kilo eller 8 sekker. 3 bytter pr sekk gir meg 24 bytter.

Bytter jeg hver 5. dag har jeg sand i 17 uker 2,5 mnd). Bytter jeg sand hver 6. dag har jeg i 21 uker (3 mnd), og hver uke i 24 uker (3,5 mnd).

Men altså, jeg hadde selvfølgelig ikke løst dette slik dersom det hadde luktet.

Ja, det lukter, men ikke før det faktisk er tid for å skifte. Inntil da må man stikke fjeset ned i kassa for å kjenne lukt og det er neppe noe alle driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Anbefaler alle som bruker billig sand å prøve ordentlig sand. Om enn bare en gang. Kattesand er en av de produktene hvor dyrere er tilsvarende bedre. Som flere skriver: Den er billigere i bruk! Da samme mengde sand varer betydelig mye lengre. Det er mindre arbeid, bedre trivsel for pus, og mindre avfall i naturen. Trolig vil ikke helvete fryse over heller;)

hilsen en som har prøvd billig sand, dyr sand, klumpesand, trepellets, vegetabilsk sand og krystaller. Både jeg og samtlige katter er enige om at sand som klumper av god kvalitet uten tilsatt lukt er å foretrekke.

Anonymkode: f8113...69d

Ikke minst er det mye mindre jobb å  fjerne klumpene hver dag fremfor å bytte hele sanda etter noen dager.

Anonymkode: a89ab...c76

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker litt forskjellig, men mest everclean extra clump og den tilsvarende kattesanden fra buddy sitt eget merke. Den syntes jeg er like god som everclean sin, bare litt billigere 🤭🐱 pus liker ikke lavendelsand eller store grove korn da er senga bedre å bæsje i 😅

Endret av Adara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker pellets :) 
Er veldig fornøyd, siden det ikke lukter, ikke støver og ikke blir dratt rundt i hele boligen. Og ekstra pluss at det er meget billig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker EverClean vi også. Eneste vi har prøvd, og er så fornøyd med det så ser ingen grunn til å bytte. Det er forståelig at det er et populært merke. 

Men andre vil ha PeeWee med pellets, mer miljøvennlige alternativer etc. Det finnes nok noe for enhver smak der ute :)

Anonymkode: 58d2c...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...