AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Er hun gjerrig? Det har gått ca 6 mnd. nå som jeg dater med en dame i 40 årene (samme alder). Fra begynnelsen kunne jeg så en del atferd som viste at hun er veldig nøysom med pengene sine og jeg mistenker at hun er gjerrig. Frem til nå var det greit og jeg brydde meg ikke mye om det, men ser stadig nye ting som plager meg. Er litt usikker om jeg tar feil. Vil gjerne høre deres synspunkter. Jeg må komme med noen eksempler, selv om hvert enkelt eksempel er bagatell i seg selv. For meg er det en selvfølge å ta regningen i første date/-ene. Det har jeg gjort og hvis vi skulle møtes ute på tur/biltur, kjørte jeg min bil i flere timer og hadde alltid noe godt med, blant annet, øl, nøtter eller noe å tygge på, men husker ikke hun hadde bidratt med noe. Av og til hadde hun med noe frukt til seg selv som hun spiste mens jeg kjørte. Etter tredje date, begynte vi å møtes hos meg hver helg(fre-søn). Jeg likte henne fra begynnelsen så jeg lagde de beste middagene jeg kunne lage. Selv om hun drikker lite, men alltid serverte noe drikke. Det var jo helg. Husker at den første gangen hun kom på besøk, hadde hun med en sjokoladeplate. En annen gang kom hun med en del av kaken hun hadde laget hjemme. Dagen etter da hun skulle dro, spør hun om jeg vil ha rester av kaken(det var lite igjen) eller hun tar den med seg. En annen gang kom hun tilbake fra butikken og sier at hun har kjøpt seg sjokolade. Hun spiste en del og dagen etter da hun skulle dro, sier hun at hun vil ta den hjem om jeg ikke vil ha den. Selvfølgelig svarte jeg «nei, ta den med deg». En gang etter middagen, spør hun om vi ikke har dessert. Nei, dessverre, fikk ikke tid denne gangen. Men hos henne får jeg aldri dessert. Da vi var på hyttetur, hadde vi glemt å kjøpe dopapir. Heldigvis var noen ruller der. Ved avreise, ville jeg legge igjen det vi hadde kjøpt, men ble ikke brukt. Hun sa at jeg kan ta dem elles hun tar det. Jeg sa vi ikke vil bli rike av et par dopapir, men kanskje noen andre som oss kommer til å ha behov for det. Hun sa ikke noe, men hadde allikevel tatt med noen ruller som hun la dem igjen hos meg. Syns dette var pga av min kommentar. Siste gang hun var hos meg hadde hun en pakke godt. Hørte ikke noe om det var til oss/meg. Hun åpna den etter at den lå på boret en dag og vi smakte på den. Da hun skulle dro spurte hun om hun kan ta den med om jeg ikke vil ha den. Samme med bananer også (hun vet at jeg ikke er veldig gæren etter banan). Hun tok dem med seg. Nå i helgen var jeg på besøk hos henne i tre netter. Hun bor 1.5 time bort fra meg. Da jeg skulle dro til henne(kl.15), pratet vi og hun viste at jeg ikke har spist og hun skulle lage noe enkel pga mangel på tid. Jeg hadde selvfølgelig med meg en bukett roser og vin. Da jeg kom frem, hadde hun allerede spist middag, eventuelt rester hun snakket om. Etter et par timer mens jeg holdt på med å dø av sult, spør hun meg om jeg vil ha noe. Jaaa sa jeg. Jeg fikk kokt egg. Det skjer av og til at hun kommer og ligger i sofaen der jeg sitter, og spiser noe(frukt for eks) uten å tilby. Syns ikke hun er noe spesielt gjestfri. Jeg hjalp henne med å klippe klør til hennes ny kjøpte valp. Hun hadde lyst å gjøre det meste for å lære det. Da hun ville roe ned hunden som skrek, sa hun til hunden at «rolig, vi må klare det selv ellers må vi invitere ham hitt hver helg og det ble dyrt». Hun sa kanskje det uten å tenke på, men det var både overraskende og tungt å høre. Jeg har blitt forvirret. Er det kulturforskjell? Vet egentlig ikke hvordan jeg kan ta det med henne og om jeg må slutte dette her før det blir et seriøst forhold. Setter pris på hver enkel kommentar, kritikk eller råd. På forhånd takk. Anonymkode: 95f67...99d 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 28. januar 2021 Ja hun høres gnien ut. Anonymkode: 9a4f4...64d 76
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 Hun høres ganske gjerrig ut, ja. Hva mener du med kulturforskjell...? Anonymkode: 06f1c...5cb 30
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #5 Skrevet 28. januar 2021 Høres spesiell ut. Hadde ikke ville innledet et forhold med en slik person 😛 teeeenk hvordan det er å «dele» økonomi med en slik. Hun ER gjerrig, og svært lite gjestfri. Anonymkode: 061f6...ff5 30
Gjest Lama_Drama Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 Synes det meste virker helt fornuftig. Dumt å legge igjen mat som bare blir kastet. Dopapir tar jeg med, lar rullen som er åpnet bli igjen. Hun virker å være dårlig på å lage mat til deg, det er det eneste jeg tenker er negativt.
Blueberrymuffin Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 Måten hun oppfører seg på er gjerrig og smålig. Hadde ikke engang orket å være venner med noen som holder på slik. Hvem faen tar med seg igjen rester fra ting man allerede har gitt bort. 36
Haloo Skrevet 28. januar 2021 #8 Skrevet 28. januar 2021 Takk til dere for raskt svar. Hvordan bør jeg ta opp dette med henne? 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #9 Skrevet 28. januar 2021 Neste gang du drar til ho, ikke ta noe med deg. Bare send meld før du beg å kjøre, skriv "Rakk ikke å spise middag, kan du lage middag til oss, er kjempe sulten nå". Om det blir noe dritt, be om 2-3 brødskiver i tillegg, da spør du "hva slags pålegg har du?" Slik at du kan velge av det ho har. Er ho fremdeles gjerrig, si at "nå holder jeg på å dø av sult, skal jeg dra hjem da?" Hun er gjerrig og det er hennes personlighet. Anonymkode: d40ab...bcd 36
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #10 Skrevet 28. januar 2021 Hadde kanskje også tatt med meg sjokoladen, men det er fordi jeg liker veldig godt sjokolade Tenker det kan være ubetenksomhet og kulturforskjell like gjerne som gjerrighet. Bare å ta det opp, du føler det blir litt skjevt og at hun ikke bryr seg så mye om deg, du legger flid i å lage god mat og varte henne opp og du har behov for noe mer gjensidighet. Hun har nok andre ting som betyr mye for henne som du kanskje ikke vet om enda. Anonymkode: 54fac...f29 7
visp Skrevet 28. januar 2021 #11 Skrevet 28. januar 2021 Det er jo null raushet i henne og dette vil ikke endres. Du skjønner jo selv at det ikke er normalt når du har blitt så obs på det allerede. Ellers hadde du kanskje ikke tenkt på disse tingene på mange år. I den alderen kommer hun ikke til å endre seg av betydning. Men du.. du er bare i 40-årene og syns det er naturlig at du betaler alltid når dere spiser ute? Det er det absolutt ikke! 26
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #12 Skrevet 28. januar 2021 Haloo skrev (10 minutter siden): Takk til dere for raskt svar. Hvordan bør jeg ta opp dette med henne? Spør henne. Tar hun med noe så spør du om det er til deg også. Skal hun til deg ber du henne handle noe mat dere kan ha. Du kan også veldig gjerne si at du synes det har blitt litt ensidig på "gjestfriheten" (kommer ikke på riktig ord). Min bror var sammen med en sånn dame. Hos han skrudde hun opp varmen på badet for det var så godt med varmt bad. Hos henne hadde hun av varmen for å spare penger. Hun laget ikke mat, kun brød og kaker. Hun kunne ha ferie i en uke og han fikk aldri komme hjem til middag, det måtte han lage selv. Hun kjøpte aldri noe, og hvis hun kjøpte noe så var det kun til hun selv. Hun tjener 50 i mnd, så det er ikke pengene det står på. Hun er bare gjerrig. Anonymkode: ed7f0...6b8 10
fibbi33 Skrevet 28. januar 2021 #13 Skrevet 28. januar 2021 Sett egne grenser for hva du syns er greit, oppnår hun ikke det. Kan du finne en annen 4
Festlig Skrevet 28. januar 2021 #14 Skrevet 28. januar 2021 Jeg ville si at hun har en like spesiell måte å være på som at hun er gjerrig . På en måte så virker det som de sosiale antennene ikke er helt på . Kommer jo an på hva hun har vært vant fra tidligere , men det der hadde jeg avsluttet før det hadde blitt en kjempeutfordring 10
SoWhat? Skrevet 28. januar 2021 #15 Skrevet 28. januar 2021 Du hadde med vin og roser, og fikk kokt egg etter to timer? Jøss Bare det når hun hadde lovt å lage noe. Sier som en annen her; jeg tror jeg ville hatt problemer bare med venner som var sånn. Hun er ikke bare gjerrig, men direkte uhøflig mot deg. Vet ikke om det nytter å ta opp sånt med henne. 33
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #16 Skrevet 28. januar 2021 Synes ikke noen av dere virker spesielt rause. Hun er sein med å tilby deg. Du er nøyeregnende med hva du har gitt. Ingen av delene gir sjarmpoeng. Anonymkode: 1a5ec...b5a 14
Blueturtle Skrevet 28. januar 2021 #17 Skrevet 28. januar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Synes ikke noen av dere virker spesielt rause. Hun er sein med å tilby deg. Du er nøyeregnende med hva du har gitt. Ingen av delene gir sjarmpoeng. Anonymkode: 1a5ec...b5a Tja, jeg skjønner godt at man begynner å legge ting på minnet når et slikt gjerrighetsmønster trer frem. TS, ja hun er gjerrig og det er direkte usjarmerende. Særlig det med å ha spist før du kommer og ikke tilby middag reagerte jeg på. Man kan da lage noe godt sammen og kose seg, og hun som vertinne skal stå for det når du kommer med blomster og vin. Makan til dårlig oppførsel. 21
Hannah80 Skrevet 28. januar 2021 #18 Skrevet 28. januar 2021 Gjerrighet er noe av det absolutt verste jeg vet. Nytter ikke å snakke slike mennesker til fornuft heller. 15
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #19 Skrevet 28. januar 2021 Blueturtle skrev (2 minutter siden): TS, ja hun er gjerrig og det er direkte usjarmerende. Særlig det med å ha spist før du kommer og ikke tilby middag reagerte jeg på. Man kan da lage noe godt sammen og kose seg, og hun som vertinne skal stå for det når du kommer med blomster og vin. Makan til dårlig oppførsel. Ja, klart. Men han kunne også sagt fra at han var sulten, eller minna henne om det hun skulle lage, framfor å vente timevis. Anonymkode: 1a5ec...b5a 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #20 Skrevet 28. januar 2021 Si at du gjerne vil ha restene neste gang hun spør, og se hvordan hun reagerer. Kan hende hun bare er redd det blir kastet. Anonymkode: 358b3...c42 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå