Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Er dette privat eller offentlig sektor? Er du organisert?

Anonymkode: 05f6d...e34

Privat og ja.

Anonymkode: e6f06...4cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Halloooo opp med humøret, du lever og er frisk!

Mange triste skjebner der ute, ser det HVER DAG - jobb med deg selv så skal du se ting går lettere.

Er ansatt en uke der, en måned her osv men humøret er der! Ikke alle har jobb.

Lykke til!

Anonymkode: 51e09...43d

Så utrolig lite hjelpsomt....

Anonymkode: a3ef0...542

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må slutt å tro at det er èn person (denne sjefen din) som bestemmer om du skal lykkes i arbeidslivet eller ikke. Det finnes veldig mange andre arbeidsgivere. Av og til er det bare sånn. Du blir ikke favorisert ett sted, men du kan bli favorisert et annet sted. Du kan ikke ta det så personlig rett og slett! Jeg har jobba hardt for å komme inn på arbeidsmarkedet i mange år. Jobber ikke fast men setter pris på jobbene jeg får. Du har vært veldig heldig som har jobba så lenge i en jobb i mine øyne, til og med som permittert. Gå gi opp er ikke akkurat noe bedre alternativ.. 

Anonymkode: 37c62...448

det er jo ikke bare denne sjefen, men alle jeg har de siste årene. Jeg har hat mange arbeidsgivere, men aldri fått fast. Det er det som gjør meg usikker..

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mange triste skjebner der ute, ser det HVER DAG - jobb med deg selv så skal du se ting går lettere.

Lykke til!

Det er sant, men det er psykisk slitsomt å leve måned etter måned med om du har jobb og penger til å forsørge barna.

• Liker 1
Skrevet

Hei ts! Skjønner det er vanskelig og at du blir usikker! Som flere sier ville jeg ha spurt sjefen direkte hvorfor du ikke får fast stilling.

Utover det er det ikke så mye annet å gjøre enn å fortsette å prøve? Kanskje du også kan spørre kollegaene om tilbakemeldinger?

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Anbefaler deg å kontakte NAV, de trenger folk til å jobbe med markedsarbeid. Mulig at korona midler kan hjelpe deg? 

Anonymkode: 11308...751

Markedsarbeid i NAV er ikke akkurat så veldig relatert til markedsføring da. :)

Anonymkode: f998d...f2e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hei ts! Skjønner det er vanskelig og at du blir usikker! Som flere sier ville jeg ha spurt sjefen direkte hvorfor du ikke får fast stilling.

Utover det er det ikke så mye annet å gjøre enn å fortsette å prøve? Kanskje du også kan spørre kollegaene om tilbakemeldinger?

Jeg får ofte svar som «ansettelsestopp»

»interne rokeringer» «annen profil» «stillingen var bare 6 mnd, 1 år» eller lignende..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så utrolig lite hjelpsomt....

Hvorfor? Innstilling har alt å si! Å kaste opp fordi man er så lei seg for at man ikke lever i det samme mønsteret som før er veldig lite produktivt! 

Anonymkode: 37c62...448

• Liker 1
Skrevet

Du er på feil sted med feile mennesker, søk deg vekk.

• Liker 1
Skrevet

Vikariater og midlertidighet er regjeringens og NHO sin våte drøm. Husk det når dere stemmer.

Anonymkode: 8a784...00c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Lykke til!

Dette er å bagatellisere ts sine problemer og fullstendig blottet for empati. Selv om du ikke har fast jobb behøver du ikke bruke hersketeknikk på ts og si at hun ikke har lov til å føle seg frustrert. 

Ts: ikke slutt å tro på deg selv. Men mulig du må gjøre noe annerledes. Kan du bygge på med videre kompetanse som kan gi deg fortrinn? Søke jobb et annet sted? Jeg forstår godt drømmen om fast jobb, jeg har vært der selv, som nevnt i et tidligere innlegg. Men om det ikke skjer noe hos nåværende arbeidsgiver (og du har tatt det opp med ledelsen?), bør du nok utvide horisonten din og søke på faste jobber et annet sted. Men ikke mist troen på deg selv! 

Anonymkode: c83a2...b54

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2021 den 18.53):

Min jobb selvtillit har blitt veldig lav. Jeg har de beste attester, er veldig punktlig, ingen fravær og dyktig til jobben min. Hvorfor lykkes jeg ikke?

Noen sa en gang at du får ikke det du fortjener, du får det du forhandler deg fram til. Det kan godt være at du er så grei at du rett og slett blir tatt som en selvfølge. Kollegaen din som har fått fast jobb har åpenbart gjort noe annerledes enn deg. Det viktige nå, TS, er å finne ut hva dette består av. Det kan være noe helt personlig, han kjenner noen på arbeidsplassen bedre enn du er klar over, han går kjempegodt overens med noen i ledelsen, han har klart å overbevise dem om at han innehar noen evner som de er helt avhengige av framover. Jeg aner ikke, men du må finne det ut. Det gjør du ikke hvis de går rett i forsvarsposisjon. Og for å unngå det må du tenke gjennom hvordan du tar det opp. Jeg tror kanskje det kan være like lurt å fiske blant de andre på arbeidsplassen. Ikke få dette til å handle om dine såre følelser, lat som om du er oppriktig nysgjerrig og trenger karriereråd.

Jeg har bedre lønn enn mange i min bransje. Jeg forteller aldri lenger kollegene mine hva jeg har, men noen har alltids funnet det ut likevel virker det som. Jeg får rett og slett nebbete hentydninger. Det rare er at ikke en gang har noen satt seg ned med meg og sett meg rett i ansiktet og sagt at de ønsker å forhandle opp lønna og lurer på om jeg har noen forslag fordi de har en følelse av at jeg har vært gjennom sånt før.

Poenget mitt er at hvis kollegaen din er som meg så hjelper han deg med informasjon du trenger hvis du bare tar det opp på en sivilisert måte. Det er i hvert fall bedre å prøve det enn å gå hjemme og kaste opp. Lykke til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg får ofte svar som «ansettelsestopp»

»interne rokeringer» «annen profil» «stillingen var bare 6 mnd, 1 år» eller lignende..

Da spør du mer inngående. Det er ikke snakk om ansettelsesstopp hvis kollegaen din som begynte etter deg får fast stilling. "Interne rokkeringer" er ikke svar på noe som helst, mens "annen profil" kan være at de ikke synes du passer inn. Spør på en ordentlig måte uten gråt og anklager, så vet du hva du eventuelt kan forbedre. 

Hvis de bruker deg til opplæring, kan det jo ikke være så mye galt med jobben du gjør, så det må være helt legitimt å be om en forklaring.

Skrevet

Hvis man ikke får faste muligheter (når man ønsker det selv, som TS) et gitt sted, så bør man som andre sier i tråden her forsøke å finne ut hvorfor. Forsøk på en helt ærlig medarbeidersamtale og spørre om hva som gjør at man evt. ikke passer inn og hva man kan gjøre bedre, og så kan du jobbe med det en liten stund. Hvis dette fortsatt ikke fører til fast jobb eller ledelsen ikke vil gå inn på hva som kan forbedres, så tyder det noen ganger på at man ikke blir tatt så seriøst, og det er da tid for å søke andre steder, evt. mer utdannelse. Kan hende du også må bli litt tøffere i forhandlinger, dvs. man skal være saklig, men man skal ikke være redd for å fremheve hvorfor man bør få en jobb. Kanskje særlig i markedsføringsjobber der mange jo etter hvert jobber med å overbevise nettopp kunder og samarbeidspartnere, så det er en viktig egenskap å opparbeide seg.

Anonymkode: 10e07...fe8

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Markedsarbeid i NAV er ikke akkurat så veldig relatert til markedsføring da. :)

Anonymkode: f998d...f2e

Jo, markedsføre NAV som samarbeidspartner? Ikke så nøye hva man er, hvis NAV ansetter på korona midlene. TS bør sjekke med de hva de har av reserverte stillinger. Bruk NAV aktivt til jobbsøk. 

Anonymkode: 11308...751

Annonse
Skrevet

Takk for mange gode svar!

Jeg ble ansatt i denne jobben i høst. Har aldri jobbet fysisk sammen med noen av kollegaene mine, kun over teams. Jeg er forlenget et par måneder til. Må bare prøve å se fremover, til sikkert neste midlertidlig jobb...

TS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...