AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Jeg har vært på arbeidsmarkedet i 11 år. På de 11 årene har jeg hat en fast jobb i 1 år etter å ha vært ansatt i et barselvikariat. Men så omorganiserte de og jeg (og mange andre) mista jobben. Jeg har hat fem ulike arbeidsgivere, da vikariater ofte ikke har blitt forlenget. Nå er jeg ansatt i en midlertidlig stilling, først 3.5 mnd, som nå er forlenget i 3 mnd til, men så er det stopp..jeg skal bruke de siste mnd på å lære en opp. Jeg har søkt to stillinger i samme firma, men ikke fått de. I 3 av de 11 årene har jeg vært i permisjon. Min jobb selvtillit har blitt veldig lav. Jeg har de beste attester, er veldig punktlig, ingen fravær og dyktig til jobben min. Hvorfor lykkes jeg ikke? Jeg er psykisk sliten av å leve hånd til mund og en enorm usikkerhet i forhold til hva som skjer etter ent periode som midlertidlig ansatt. Denne ukene fikk en kollega som ble ansatt en måned etter meg på samme tidsbegrenset periode fast jobb. Jeg er så skuffa å lei meg at jeg har kast opp i tre dager og gråter konstant. Min sjef vet ikke at jeg vet det og skal ringe å fortelle meg det i morgen. Jeg vurdere å bare takk for meg i arbeidslivet. Jeg kan ikke mer. Anonymkode: e6f06...4cc 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #2 Skrevet 28. januar 2021 Så trist å lese. Kan jeg spørre hvilken bransje dette er i? Anonymkode: c0300...eae
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har de beste attester, er veldig punktlig, ingen fravær og dyktig til jobben min. Hvorfor lykkes jeg ikke? Anonymkode: e6f06...4cc Du må ikke gi opp, og du kommer til å lykkes. Jeg har vært der som du er, og vet hvor ødelagt og frustrert man kan bli. Jeg gikk fra kontrakt til kontrakt i firmaet jeg jobbet i, helt til en dag jeg bestemte meg for at nok er nok. Jeg begynte å søke på jobber i andre firma, og tok i tillegg ekstra utdanning som gjorde meg enda mer ettertraktet. Jeg landet til slutt en veldig bra jobb. Det var ikke lett, men det er heller ikke umulig. Jeg var også villig til å flytte på meg for å få en fast jobb. Selv om det virker håpløst nå, så må du komme deg ut av tankerekken som gjør deg usikker på egne kvalifikasjoner og muligheter for fast jobb. Med de egenskapene du nevner er du en god kandidat, og kan selvfølgelig få en fast jobb på lik linje med alle andre. Anonymkode: c83a2...b54 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært på arbeidsmarkedet i 11 år. På de 11 årene har jeg hat en fast jobb i 1 år etter å ha vært ansatt i et barselvikariat. Men så omorganiserte de og jeg (og mange andre) mista jobben. Jeg har hat fem ulike arbeidsgivere, da vikariater ofte ikke har blitt forlenget. Nå er jeg ansatt i en midlertidlig stilling, først 3.5 mnd, som nå er forlenget i 3 mnd til, men så er det stopp..jeg skal bruke de siste mnd på å lære en opp. Jeg har søkt to stillinger i samme firma, men ikke fått de. I 3 av de 11 årene har jeg vært i permisjon. Min jobb selvtillit har blitt veldig lav. Jeg har de beste attester, er veldig punktlig, ingen fravær og dyktig til jobben min. Hvorfor lykkes jeg ikke? Jeg er psykisk sliten av å leve hånd til mund og en enorm usikkerhet i forhold til hva som skjer etter ent periode som midlertidlig ansatt. Denne ukene fikk en kollega som ble ansatt en måned etter meg på samme tidsbegrenset periode fast jobb. Jeg er så skuffa å lei meg at jeg har kast opp i tre dager og gråter konstant. Min sjef vet ikke at jeg vet det og skal ringe å fortelle meg det i morgen. Jeg vurdere å bare takk for meg i arbeidslivet. Jeg kan ikke mer. Anonymkode: e6f06...4cc Har du snakket med leder om hvorfor? Hvis ikke ville jeg gjort det, ikke anklagende, men for at du ønsker å vite hva du kan forbedre for å øke sjansene dine siden du ikke har fått deg noen fast jobb enda. Anonymkode: e7cae...02c 7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #5 Skrevet 28. januar 2021 Takk alle sammen! Jeg har jo et møte med sjefen min i morgen..føler ikke det er så mye han kan gjøre.. Er bare så lei meg.. Anonymkode: e6f06...4cc
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 Når du ikke får forlenget eller får stillinger du søker på, så tenker jeg det er innafor å spørre sjefen din om hvorfor du ikke er ønsket med videre, og hva du evt kan gjøre for å bedre sjansene dine. Anonymkode: b2670...7c1 13
mmd Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 Hva slags utdannelse har du? Trenger fu mer formell kompetanse, så kan det være liut å ta det nå. En investering for resten av yrkeskarrieren din.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #8 Skrevet 28. januar 2021 Har de «formelle» rammene som kreves? Altså utdanningen? Anonymkode: 11308...751
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #9 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har de «formelle» rammene som kreves? Altså utdanningen? Anonymkode: 11308...751 Ja, bachelor i markedsføring Anonymkode: e6f06...4cc
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #10 Skrevet 29. januar 2021 Dette er i stor grad et resultat av en bevisst politikk. Mens flere partier har vært negative de siste åra har særlig Høyre og NHO snakka varmt om midlertidige jobber, og vil helst ha enda flere. Ifølge deres logikk får det flere ut i jobb, men ifølge min logikk fører det folk ut i nærmest permanent usikkerhet der man ikke aner noe om framtida og ikke kan vurdere f.eks. boligkjøp. Jeg er overbevist om at dette er en av grunnene til at antall fødsler i Norge har gått markant ned i det siste. Anonymkode: 2289f...b03 9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #11 Skrevet 29. januar 2021 Jeg er i samme båt. Var vikar i svangerskap for en fast. Hun ble sykemeldt da hun skulle tilbake. Jeg fikk forlenget midlertidig så ble det stopp. Igjen trengte de vikar også stilte jeg opp 40% det ble fort 100%. Korona kom og jeg fikk ikke fast som jeg ble lovet. Nå er jeg gravid og klarer meg uten jobb i to år. Kommer til å være hjemme med barn. Drittlei lovnader, vikariater og midlertidige stillinger. Jobbet siden jeg var 18 og deltid ved siden studier. 32 år og ingen fast jobb. Jeg var smart som sparte alle pengene mine siden jeg var 23. Kjøpte litt eiendommer og leide ut. Kan leve på det, men skulle ønske jeg kunne bidra mer. Anonymkode: 9d35e...420 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #12 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er i stor grad et resultat av en bevisst politikk. Mens flere partier har vært negative de siste åra har særlig Høyre og NHO snakka varmt om midlertidige jobber, og vil helst ha enda flere. Ifølge deres logikk får det flere ut i jobb, men ifølge min logikk fører det folk ut i nærmest permanent usikkerhet der man ikke aner noe om framtida og ikke kan vurdere f.eks. boligkjøp. Jeg er overbevist om at dette er en av grunnene til at antall fødsler i Norge har gått markant ned i det siste. Anonymkode: 2289f...b03 Men her får jo alle rundt ts jobb da, bare ikke hun, så den logikken holder ikke mål. Anonymkode: b2670...7c1 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #13 Skrevet 29. januar 2021 31 minutter siden, AnonymBruker said: Men her får jo alle rundt ts jobb da, bare ikke hun, så den logikken holder ikke mål. Anonymkode: b2670...7c1 Antageligvis fordi midlertidige jobber ikke ser bra ut på CVen, dermed havner man fort i en evig runddans. Jeg er selv i samme situasjon. Kan vise til gode resultater og veldig gode referanser, men ettersom de tre siste jobbene var midlertidige er det nesten umulig å få intervjuer til faste stillinger. Når man ikke kan vise til mer enn 1-2 års sammenhengende oppdrag teller det negativt, selv om det ikke skyldes en selv. Anonymkode: 2289f...b03 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #14 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 29.1.2021 den 7.40): Jeg er i samme båt. Var vikar i svangerskap for en fast. Hun ble sykemeldt da hun skulle tilbake. Jeg fikk forlenget midlertidig så ble det stopp. Igjen trengte de vikar også stilte jeg opp 40% det ble fort 100%. Korona kom og jeg fikk ikke fast som jeg ble lovet. Nå er jeg gravid og klarer meg uten jobb i to år. Kommer til å være hjemme med barn. Drittlei lovnader, vikariater og midlertidige stillinger. Jobbet siden jeg var 18 og deltid ved siden studier. 32 år og ingen fast jobb. Jeg var smart som sparte alle pengene mine siden jeg var 23. Kjøpte litt eiendommer og leide ut. Kan leve på det, men skulle ønske jeg kunne bidra mer. Anonymkode: 9d35e...420 Kan så føle med deg! Hvis jeg skulle levd i den «perfekte» verden med barn etter fast jobb, hadde vi enda ikke hat barn.. Anonymkode: e6f06...4cc 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #15 Skrevet 30. januar 2021 Jeg er fortsatt enormt lei meg og i veldig villrede om hva jeg skal gjøre. Føler jeg aldri kommer i gang med karrieren, ingen som vil satse på meg eller der meg. Det eneste jeg ønsker er en fast jobb jeg kan være mange år i. Har søkt en del jobber denne uken, men er så redd og selvtilliten er veldig lav. Kanskje jeg ikke fortjener å lykkes.. TS. Anonymkode: e6f06...4cc 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #16 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 29.1.2021 den 7.28): Ja, bachelor i markedsføring Anonymkode: e6f06...4cc Anbefaler deg å kontakte NAV, de trenger folk til å jobbe med markedsarbeid. Mulig at korona midler kan hjelpe deg? Anonymkode: 11308...751
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #17 Skrevet 30. januar 2021 Du må slutt å tro at det er èn person (denne sjefen din) som bestemmer om du skal lykkes i arbeidslivet eller ikke. Det finnes veldig mange andre arbeidsgivere. Av og til er det bare sånn. Du blir ikke favorisert ett sted, men du kan bli favorisert et annet sted. Du kan ikke ta det så personlig rett og slett! Jeg har jobba hardt for å komme inn på arbeidsmarkedet i mange år. Jobber ikke fast men setter pris på jobbene jeg får. Du har vært veldig heldig som har jobba så lenge i en jobb i mine øyne, til og med som permittert. Gå gi opp er ikke akkurat noe bedre alternativ.. Anonymkode: 37c62...448 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #18 Skrevet 30. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er fortsatt enormt lei meg og i veldig villrede om hva jeg skal gjøre. Føler jeg aldri kommer i gang med karrieren, ingen som vil satse på meg eller der meg. Det eneste jeg ønsker er en fast jobb jeg kan være mange år i. Har søkt en del jobber denne uken, men er så redd og selvtilliten er veldig lav. Kanskje jeg ikke fortjener å lykkes.. TS. Anonymkode: e6f06...4cc Men hvorfor spør du ikke sjefen hvorfor de ikke vil gi deg jobb videre? Anonymkode: b2670...7c1 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #19 Skrevet 30. januar 2021 Er dette privat eller offentlig sektor? Er du organisert? Anonymkode: 05f6d...e34
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2021 #20 Skrevet 30. januar 2021 Halloooo opp med humøret, du lever og er frisk! Mange triste skjebner der ute, ser det HVER DAG - jobb med deg selv så skal du se ting går lettere. Er ansatt en uke der, en måned her osv men humøret er der! Ikke alle har jobb. Lykke til! Anonymkode: 51e09...43d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå