Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk ikke lån i husbanken, vi fikk beskjed om at vi skulle klare å spare ned til egenkapital i løpet av 4-5 år. Men det orket vi ikke, så vi hørte med banken vår og fikk 100 % fullfinansiering. 1,7 millioner fikk vi. 

Anonymkode: 6cdf2...211

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Og hvor får du kjøpt hus/leilighet for den summen?

Anonymkode: 9ca48...de2

Det sliter jeg selv med å finne ut.. Blir hybel, men blir vanskelig å finne.

Anonymkode: 7e741...a62

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det fordi du har for høy uføretrygd? eller har du noe ekstra selv? det finnes ingen leiligheter til den prisen i min by i alle fall.

Anonymkode: c2147...211

Nei, jeg har absolutt ingenting, ingen egenkapital og minstesats. Kommer til å slite med å finne noe her også.. Blir en hybel hvis jeg er heldig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, jeg har absolutt ingenting, ingen egenkapital og minstesats. Kommer til å slite med å finne noe her også.. Blir en hybel hvis jeg er heldig.

Så 0 håp med andre ord da. det finnes ingenting i den prisen her. ikke en eneste. billigste er 1.1 og er et oppussingsprosjekt. Alle rom må fikses og oppgraderes. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så 0 håp med andre ord da. det finnes ingenting i den prisen her. ikke en eneste. billigste er 1.1 og er et oppussingsprosjekt. Alle rom må fikses og oppgraderes. 

Håper virkelig jeg klarer å finne noe! Blir så trist av å tenke på at jeg kan bli værende på leie markedet, jeg blir så stresset av det og jeg har ikke råd til å hive penger ut av vinduet lenger. Jeg går en miserabel alderdom i møte hvis jeg fortsetter å leie. Stygt å si, men hvis det skjer så håper jeg at jeg ikke blir gammel. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Her ligger det hybler noen 20.000 over min sum, så får prøve å by under. 

Skrevet

Jeg har en venninne som var i samme situasjon som deg og hun fikk lån i husbanken. Hun hadde ingen egenkapital men hadde en veldig stor pågangs vilje. Hun laget plan over hvordan hun skulle betale tilbake og viste annonser med leiligheter som passet for henne og som hadde det hun trengte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2021 den 18.14):

Kan man få boliglån hos banken om han har ingenting? Ikke noe egenkapital, ikke noe BSU, absolutt ingenting. Far dø, mor ufør. Ingen hjelp å få. Avslag på ung ufør, så bare minstesats ufør. 

Er jeg dømt til et liv på leiemarkedet? 

Håper du får større boliglån enn meg. Jeg har minstesats og fikk 700.000.

Skrevet
Saschi skrev (39 minutter siden):

Jeg har en venninne som var i samme situasjon som deg og hun fikk lån i husbanken. Hun hadde ingen egenkapital men hadde en veldig stor pågangs vilje. Hun laget plan over hvordan hun skulle betale tilbake og viste annonser med leiligheter som passet for henne og som hadde det hun trengte. 

Tror nok ikke man bare kan vise hva man trenger lenger. Tror nok Husbanken har blitt mye strengere, jeg har fått lån på 500.000, altså min årsinntekt ganger to. Så 200.000 i tilskudd, altså 700.000 total. Husbanken frarådet meg til og med fra å ta imot lånet siden jeg har så lav inntekt. De mener altså at jeg burde leie videre. Jeg har ingen gjeld. Ganske urettferdig når man har venner med ung ufør som har fått lån på 1,3 ( uten at de har hatt egenkapital ). Dette var noen år siden, så har vel blitt strengere nå. Jeg tror det etterhvert kommer til å bli umulig for oss på minstesats. Føles jo ganske umulig allerede nå. Spørs om ikke jeg må få meg en kommunal bolig, selv om sjansen er stor for å bli plassert blant narkomane. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror nok ikke man bare kan vise hva man trenger lenger. Tror nok Husbanken har blitt mye strengere, jeg har fått lån på 500.000, altså min årsinntekt ganger to. Så 200.000 i tilskudd, altså 700.000 total. Husbanken frarådet meg til og med fra å ta imot lånet siden jeg har så lav inntekt. De mener altså at jeg burde leie videre. Jeg har ingen gjeld. Ganske urettferdig når man har venner med ung ufør som har fått lån på 1,3 ( uten at de har hatt egenkapital ). Dette var noen år siden, så har vel blitt strengere nå. Jeg tror det etterhvert kommer til å bli umulig for oss på minstesats. Føles jo ganske umulig allerede nå. Spørs om ikke jeg må få meg en kommunal bolig, selv om sjansen er stor for å bli plassert blant narkomane. 

Venninnen min fikk sitt invilget ifjor sommer så da må de ha blitt VELDIG strenge på noen måneder men alle situasjoner er forskjellige. Jeg kjenner ikke deg eller din situasjon så kna ikke si hva som er rett i ditt tilfelle.

Skrevet
Saschi skrev (Akkurat nå):

Venninnen min fikk sitt invilget ifjor sommer så da må de ha blitt VELDIG strenge på noen måneder men alle situasjoner er forskjellige. Jeg kjenner ikke deg eller din situasjon så kna ikke si hva som er rett i ditt tilfelle.

Jeg er minstesats ufør, ingen barn, ingen gjeld, ingen egenkapital. Får ikke mer enn 700.000. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det er håp, men et veldig lite håp. Du burde søke hos Husbanken. Hvis ikke så må du nok flytte på landet å kjøpe deg et renoveringsprosjekt for under millionen. 

Anonymkode: 44724...9ab

Under millionen? Som minsteufør i min kommune får man maks 700.000 i Husbanken lån. Ts kan ikke kjøpe seg HUS, men må belage seg på hybel.

Skrevet

Jeg har fått 2 boliglån uten inntekt/jobb. Først startlån med tilskudd, også tok jeg lån i vanlig bank 2. bolig med kausjonist. Vanlige banker forventer at du har ganske god inntekt før du kan få noe særlig lån ELLER noen som kan være medlåntager.

Startlån er en veldig fin måte å komme inn på boligmarkedet. Vet ikke hvordan det er nå, men i 2008 fikk jeg utrolig bra tilskudd i tillegg til et gunstig lån.

Anonymkode: 65f09...bb7

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2021 den 21.41):

Jeg har fått 2 boliglån uten inntekt/jobb. Først startlån med tilskudd, også tok jeg lån i vanlig bank 2. bolig med kausjonist. Vanlige banker forventer at du har ganske god inntekt før du kan få noe særlig lån ELLER noen som kan være medlåntager.

Startlån er en veldig fin måte å komme inn på boligmarkedet. Vet ikke hvordan det er nå, men i 2008 fikk jeg utrolig bra tilskudd i tillegg til et gunstig lån.

Anonymkode: 65f09...bb7

Tror dessverre det er andre tider nå. Virker som man får en så lav sum at det er umulig å finne noe. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2021 den 19.22):

Vi fikk ikke lån i husbanken, vi fikk beskjed om at vi skulle klare å spare ned til egenkapital i løpet av 4-5 år. Men det orket vi ikke, så vi hørte med banken vår og fikk 100 % fullfinansiering. 1,7 millioner fikk vi. 

Anonymkode: 6cdf2...211

Hvordan fikk dere det? 

Anonymkode: 71fb7...e0c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2021 den 21.13):

Under millionen? Som minsteufør i min kommune får man maks 700.000 i Husbanken lån. Ts kan ikke kjøpe seg HUS, men må belage seg på hybel.

Er det hybler til salgs? Det visste jeg ikke. 

Skrevet

Fikk innvilget 1,3 i huslån fra husbanken nå rett før jul. Enslig forsørger med ett barn, inntekt på under 300K i året og ingen egenkapital. Hadde iallfall søkt, du vet ikke svaret før du har søkt. 

Anonymkode: 57e4a...f62

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fikk innvilget 1,3 i huslån fra husbanken nå rett før jul. Enslig forsørger med ett barn, inntekt på under 300K i året og ingen egenkapital. Hadde iallfall søkt, du vet ikke svaret før du har søkt. 

Anonymkode: 57e4a...f62

Du fikk vel det fordi du har et barn? Hvor skal du kjøpe? Er vanskelig om man bor nær byen. 

Skrevet

Det er selgers marked om dagen og prisene blir derettter. I sentrale strøk på Østlandet, kan det være vanskelig for en enslig person med full jobb i et tradisjonelt yrke å få kjøpt bolig,

Anonymkode: 6e455...bc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...