AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Jeg har lest meg fram på det som skjer med gamestop og vil kjøpe aksjer men vet ingenting. Hvordan kjøper nordmann aksjer nå? Anonymkode: 5863d...3ee
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #2 Skrevet 28. januar 2021 Du er litt sent ute. Men amerikanske enkeltaksjer kan du f.eks kjøpe gjennom Nordnet. Anonymkode: 21e34...242 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 Den ekstreme prisøkningen på Gamestop-aksjer er kun midlertidig, prisen skal ned igjen. Det eneste folk er usikre på er hvor mye den skal opp før den dundrer ned. Anonymkode: 296f7...05b 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Den ekstreme prisøkningen på Gamestop-aksjer er kun midlertidig, prisen skal ned igjen. Det eneste folk er usikre på er hvor mye den skal opp før den dundrer ned. Anonymkode: 296f7...05b Edit: Aksjen har allerede dundret ned 1 gang. Anonymkode: 296f7...05b 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #5 Skrevet 28. januar 2021 Hvis du ikke engang vet hvordan du kjøper aksjer så burde du holde deg langt unna dette gamestop-spillet. Dessuten er det som noen her har sagt, litt sent. Det er en grunn til at det heter short squees. Det finnes ikke aksjer å kjøpe. Og dersom noen blir tilgjengelige vil din ordre ligge langt langt bak i køen. Anonymkode: b893c...5c6 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du er litt sent ute. Men amerikanske enkeltaksjer kan du f.eks kjøpe gjennom Nordnet. Anonymkode: 21e34...242 Koster det å være kunde på nordnet ? Ser at de har dårlig review på app store. Anonymkode: 5863d...3ee
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Koster det å være kunde på nordnet ? Ser at de har dårlig review på app store. Anonymkode: 5863d...3ee Nordnet er en bank. Det koster ingenting å opprette konto. Men de tar noen kroner for hver gang de kjøper aksjer for deg. Hvor mye kommer an på. Men fra ca. 50kr og oppover per handel. Anonymkode: 21e34...242 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #8 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du ikke engang vet hvordan du kjøper aksjer så burde du holde deg langt unna dette gamestop-spillet. Dessuten er det som noen her har sagt, litt sent. Det er en grunn til at det heter short squees. Det finnes ikke aksjer å kjøpe. Og dersom noen blir tilgjengelige vil din ordre ligge langt langt bak i køen. Anonymkode: b893c...5c6 ok. Hvordan lærer jeg om aksjer og hvordan det fungere? Anonymkode: 5863d...3ee
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #9 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nordnet er en bank. Det koster ingenting å opprette konto. Men de tar noen kroner for hver gang de kjøper aksjer for deg. Hvor mye kommer an på. Men fra ca. 50kr og oppover per handel. Anonymkode: 21e34...242 Kan man kjøpe aksje via dnb siden jeg har konto der? Anonymkode: 5863d...3ee
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #10 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan man kjøpe aksje via dnb siden jeg har konto der? Anonymkode: 5863d...3ee Ja det kan du sikkert. Anonymkode: 21e34...242 1
Gjest byråkrati Skrevet 28. januar 2021 #11 Skrevet 28. januar 2021 Nå er det slik at det er mennesker som er forpliktet til å kjøpe gamestop aksjer i morgen til markedspris. Flere aksjer enn det som eksisterer. Disse har inngått en avtale der de har sagt at de skal kjøpe aksjer til hva markedsprisen er. For å si det enkelt. Selv om prisen er noe lav, så er det snakk om å kjøpe opp så mye aksjer at prisen kan stige bare fordi de kjøper opp sin forpliktelse. Det er en god mulighet for gevinst, men det er også risiko involvert slik det ofte er med aksjer. Om du har en tusenlapp eller ti til overs som du ikke har noe imot å miste, så kan du prøve deg. Om det er for sent å kjøpe nå er umulig å forutsi. Amerikanere har blitt sabotert fra å kjøpe idag, da noen av tjeneste de bruker for å kjøpe har nektet dem å kjøpe. Det er åpenbart at det er krefter involvert her som forsøker stanse "the short squeeze".
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #12 Skrevet 28. januar 2021 byråkrati skrev (13 minutter siden): Nå er det slik at det er mennesker som er forpliktet til å kjøpe gamestop aksjer i morgen til markedspris. Flere aksjer enn det som eksisterer. Disse har inngått en avtale der de har sagt at de skal kjøpe aksjer til hva markedsprisen er. For å si det enkelt. Selv om prisen er noe lav, så er det snakk om å kjøpe opp så mye aksjer at prisen kan stige bare fordi de kjøper opp sin forpliktelse. Det er en god mulighet for gevinst, men det er også risiko involvert slik det ofte er med aksjer. Om du har en tusenlapp eller ti til overs som du ikke har noe imot å miste, så kan du prøve deg. Om det er for sent å kjøpe nå er umulig å forutsi. Amerikanere har blitt sabotert fra å kjøpe idag, da noen av tjeneste de bruker for å kjøpe har nektet dem å kjøpe. Det er åpenbart at det er krefter involvert her som forsøker stanse "the short squeeze". Cash app og robinhood har så langt klarte å stoppe kundene sine fra å kjøpe aksjer. Jeg har tusenlapp som jeg ikke har noe imot å miste men vet ikke helt hvor jeg skal investere. Har nordmenn som er med på dette brukte app som robinhood pg cash app? Media nok en gang viser at de jobber for "the elite". Jeg kan ikke tro hvordan de har lov til å sabotere disse menneskene fordi de rike taper penger . Anonymkode: 5863d...3ee 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #13 Skrevet 28. januar 2021 Sykeste markedsmanipulasjonen jeg har sett Anonymkode: f2671...d2d 5
Gjest byråkrati Skrevet 28. januar 2021 #14 Skrevet 28. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Cash app og robinhood har så langt klarte å stoppe kundene sine fra å kjøpe aksjer. Jeg har tusenlapp som jeg ikke har noe imot å miste men vet ikke helt hvor jeg skal investere. Har nordmenn som er med på dette brukte app som robinhood pg cash app? Media nok en gang viser at de jobber for "the elite". Jeg kan ikke tro hvordan de har lov til å sabotere disse menneskene fordi de rike taper penger . Anonymkode: 5863d...3ee DNB markets fungerer for meg.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #15 Skrevet 28. januar 2021 Hva er bakgrunnen for dette? Hvem er de rabbit-folka? Anonymkode: 60b5e...cdf 1
newman01 Skrevet 29. januar 2021 #16 Skrevet 29. januar 2021 Du er for seint ute nå. Dette har holdt på for lenge. De som sitter igjen med aksjer nå utsetter seg for en enorm risiko for tap. Eneste grunnen til at aksjen er så høy er pga en mobb som har gått bananas og ønsker å straffe etpar hedge funds på Wall Street. Selskapene som går på en smell har garantert fortjent det, de bringer sjelden noe godt til verden. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #17 Skrevet 29. januar 2021 Du er ikke sent ute. Hvis du hadde kjøpt i går når den raste ned og holdt så hadde du hatt godt over 100% avkastning. Jeg er oppe flere hundre tusen kroner allerede, men nekter å ta ut siden short squeeze enda ikke har skjedd. Vi kan nå $1000 per aksje i neste uke. Du kan enkelt kjøpe GME (Gamestop) hos Nordnet eller DNB Anonymkode: 5f83e...82c 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #18 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan enkelt kjøpe GME (Gamestop) hos Nordnet Anonymkode: 5f83e...82c Er investeringskonto Zero den riktige kontotypen? Anonymkode: 7c454...469
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #19 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er investeringskonto Zero den riktige kontotypen? Det skal nok være riktig, du kan høre med Nordnet kundeservice for å være sikker. Jeg har Gamestop (GME) aksjene mine gjennom DNB Anonymkode: 5f83e...82c
Gjest byråkrati Skrevet 29. januar 2021 #20 Skrevet 29. januar 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Hva er bakgrunnen for dette? Hvem er de rabbit-folka? Anonymkode: 60b5e...cdf Det har ihvertfall vært individer som har sett at noen har shortet GME minst et år forut. Disse kjøpte aksjer og har hatt en enorm gevinst. De har kanskje sett muligheten for en short squeeze 2 hours ago, newman01 said: Du er for seint ute nå. Dette har holdt på for lenge. De som sitter igjen med aksjer nå utsetter seg for en enorm risiko for tap. Eneste grunnen til at aksjen er så høy er pga en mobb som har gått bananas og ønsker å straffe etpar hedge funds på Wall Street. Selskapene som går på en smell har garantert fortjent det, de bringer sjelden noe godt til verden. Du forstår ikke hva som skjer. Det er mennesker som er forpliktet til å kjøpe aksjer idag, en betyrdelig mengde. De har shortet. Så selv om alle selger nå, er dette snakk om så voldsomme kjøp at prisen vil stige noe igjen. Om få selger, vil ikke disse menneskene klare kjøpe opp alt som de er forpliktet til å gjøre, og prisen vil stige til himmels. (de skylder aksjer som de må kjøpe og "fristen" er idag). Det er en god mulighet for at aksjene vil stige da store hvaler sannsynligvis sitter på en del og kjøperne vil ikke klare kjøpe 130% av aksjene (eller hvor mye det var igjen). Det er mulig at disse som skal kjøpe må bruke noen dager ut i neste uke for å klare dekke det de skylder Men selvsagt, aldri risiker noe du ikke er villig til å tape. Personlig syntes jeg det er litt morsomt med slike events, men jeg håper ikke prisen stiger så til himmels at vi ender opp med en finanskrise (når de som ikke skylder klare betale, så er de "forsikret" av folk over de, som igjen er forsikret av banker. Så bankene kan begynne slite med å betale det som skyldes om prisen stiger til værs)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå