Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 16+4 og var til kontroll med ultralyd i dag. Alt var normalt og babyen har det bra og vokser fint. Jeg har kjent liv et par uker innvendig, men ikke utenpå ennå.

Morkaken ligger forran.

Når kunne du som har morkaken forran kjenne og se spark utenpå ?

Anonymkode: 1c8f4...778

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig forskjellig.. Med forrige kunne jeg kjenne og se det godt utenpå I uke 17. I dette svangerskapet kan det kun kjennes av og til hvis baby ligger og sparker rett ut mot magen. Men denne ungen er generelt mye roligere enn forrige, jeg er også betraktelig mindre, og jeg tror ungen er mye mindre (for å være helt ærlig er jeg noe bekymret for at jeg kjenner så lite og svake bevegelser selv om de sier alt er bra på ul..) 

Med forrige hadde jeg morkake foran, denne gangen har jeg den bak. Er i uke 27. 

Anonymkode: 77bae...133

Skrevet

Har morkake foran, og kjente såvidt liv innvendig rundt uke 20 kanskje, og begynte ikke å vises ordentlig på utsiden før uke 26-27. Ble stressa over at «alle andre» virket å kjenne liv både innvendig og utvendig så tidlig, men alt har vært i skjønneste orden her hele veien.

• Liker 1
Skrevet

Har morkake forran. Kjende tydeleg liv rundt veke 22-23, før det var det småbobling som kan forvekslast med luft. Vi kjende det utanpå ca rundt veke 25 :) 

Skrevet

Har også morkake foran. Da jeg var på ultralyd 18+0 var jeg fortsatt ikke sikker på om det var baby eller luft jeg kjente. Nå er jeg 23+noe og kjenner tydelig spark innvendig, utvendig og jeg kan se det. Men dette er tredjemann da, så da kommer det gjerne litt tidligere. Med andremann kjente jeg liv første gang i uke 14, da hadde jeg morkaka bak. 

Anonymkode: b6621...a91

Skrevet

Med første kjente jeg liv utenpå rundt uke 22-23. tror jeg. Morkake foran. 
Nå er jeg i uke 17 og har allerede kjent spark utenpå, morkake bak. 😊 men jeg har også delte magemuskler fra forrige svangerskap, om det har noe å si. 

Anonymkode: 336cb...92c

Skrevet

For første gang i uke 20 på siden, men ikke sånn ordentlig før i uke 24-25. Mest på sidene da også. Har dog kjent mer og mer midt på magen, nå som den begynner å blir større (uke 26/27). 😊 

Anonymkode: f3fc3...70a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...