AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Del Skrevet 28. januar 2021 Jeg har ikke hatt venner på flere år (7år) og ikke at det ikke har vært tungt i den perioden, men nå er jeg så ekstremt ensom pga jeg ikke har jobb og bare sitter hjemme og er sykemeldt. Jeg tror seriøst jeg dør, sånn uten å tulle. Ensomhet er en sykdom, og jeg aner ikke hva jeg skal med livet! Jeg er i tillegg så ekstremt komfortabel med å ikke gjøre noe at det å bare gjøre noe, feks gå til butikken er SLITSOMT! Jeg sitter bare hjemme og spiser store mengder dritt og hater utseendet mitt. Seriøst åh!! Anonymkode: 35998...99d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 28. januar 2021 #2 Del Skrevet 28. januar 2021 (endret) Sender deg en klem. Har du snakket med fastlegen om det? Høres ut som du trenger hjelp til å komme ut av den onde sirkelen. Endret 28. januar 2021 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #3 Del Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke hatt venner på flere år (7år) og ikke at det ikke har vært tungt i den perioden, men nå er jeg så ekstremt ensom pga jeg ikke har jobb og bare sitter hjemme og er sykemeldt. Jeg tror seriøst jeg dør, sånn uten å tulle. Ensomhet er en sykdom, og jeg aner ikke hva jeg skal med livet! Jeg er i tillegg så ekstremt komfortabel med å ikke gjøre noe at det å bare gjøre noe, feks gå til butikken er SLITSOMT! Jeg sitter bare hjemme og spiser store mengder dritt og hater utseendet mitt. Seriøst åh!! Anonymkode: 35998...99d Du må ta tak i dette. Gå tur hver dag. Uansett hvordan du føler deg. Så legger du inn et gjøremål hver dag som du skal gjøre. Det første gjøremålet kan være å kaste ut møkkamat. Det andre er å gå til butikken og kjøpe sunt. Når det er innarbeidet (en uke eller to), setter du deg som mål at du skal skrive med noen hver dag). Gamle kjente , familie etc. Hver dag. Hold deg til dette, og ikke mist strukturen. når man kan dra ut igjen, kan du daglig legge turen til et senter eller et bibilotek. Du må se folk. hold på dette. Når Corona er bedre, inviterer du en venn/bekjent/familie på noe en gang i uka. Fortsatt å skrive med noen en gang PR uke. Fortsett sånn, så vil du føle deg bedre. Ingen Netflix før du har gjort unna turen. Anonymkode: 9fb51...53d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Del Skrevet 28. januar 2021 Ja....og jeg er lei av «Ta deg sammen!» og «Alt er opp til deg!» type råd her på kg... Anonymkode: c1a76...90d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #5 Del Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må ta tak i dette. Gå tur hver dag. Uansett hvordan du føler deg. Så legger du inn et gjøremål hver dag som du skal gjøre. Det første gjøremålet kan være å kaste ut møkkamat. Det andre er å gå til butikken og kjøpe sunt. Når det er innarbeidet (en uke eller to), setter du deg som mål at du skal skrive med noen hver dag). Gamle kjente , familie etc. Hver dag. Hold deg til dette, og ikke mist strukturen. når man kan dra ut igjen, kan du daglig legge turen til et senter eller et bibilotek. Du må se folk. hold på dette. Når Corona er bedre, inviterer du en venn/bekjent/familie på noe en gang i uka. Fortsatt å skrive med noen en gang PR uke. Fortsett sånn, så vil du føle deg bedre. Ingen Netflix før du har gjort unna turen. Anonymkode: 9fb51...53d Hvilken venn? TS har ikke venner Anonymkode: c1a76...90d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Del Skrevet 28. januar 2021 Tro med det hjelper ikke å sitte hjemme. Kom deg ut . Gå en tur i butikken . Begynn å trene. Alene . Da bygger du det opp. . Dette er ikke velmenende råd. Men fakta. Problemet løser seg ikke ved å isolere seg. Og den eneste som kan fikse det er. DU.. og jeg vet det ikke er lett .. Anonymkode: 09829...951 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 28. januar 2021 #7 Del Skrevet 28. januar 2021 (endret) 5 hours ago, SVK said: Sender deg en klem. Har du snakket med fastlegen om det? Høres ut som du trenger hjelp til å komme ut av den onde sirkelen. Edit: Viktig å huske på at både depresjon og ensomhet kan kureres! Så det er ikke slik at du er dømt til å fortsette å føle deg kvelt av ensomheten. Jeg tror du trenger hjelp til å bli frisk: dette er ikke tanker og følelser du bør bære alene. Håper du oppsøker hjelp og får all hjelpen du trenger. Du kommer til å bli frisk! Endret 28. januar 2021 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #8 Del Skrevet 28. januar 2021 Bli med i sosiale grupper på Facebook! Du har sikkert en eller annen hobby eller ting som interesserer deg, og det finnes grupper for ALT. Strikking, lokalhistorie, baking, filmklubb, hundeeiere m.m. Bli med i sosiale grupper som Hey Girl og Hey Vina. Hvis du bor et sted i landet der det finnes sosiale ting som lesesirkel på biblioteket, stand up-kveld på puben osv. sleng deg med og prat med alle du treffer så får du raskt bekjente som du kan treffe senere og som etter hvert blir venner. Anonymkode: 7c3ad...202 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #9 Del Skrevet 28. januar 2021 Koronalivet ville vært mye tristere uten internett... Anonymkode: 30439...18d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå