Gå til innhold

"Melk" i puppene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis jeg klemmer litt på puppene mine så pipler det ut bittelitte granne...vet ikke hva det er en gang...melk??

Er det mange av dere som har opplevd det? Og i hvilken forbindelse??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har både hørt om andre som har det slik, og opplevd det selv! Mange har det i forbindelse med eggløsning eller andre stimuli som kan påvirke kroppen til å sende ut hormonene som styrer melkeproduksjonen. For min del trodde jeg årsaken lå i at jeg kvelden før hadde vært på besøk hos ei venninne med en liten gutt på 3 uker og at jeg natten før drømt svært livaktig at jeg fødte en sønn (ved navn Edvard), men det viste seg faktisk at jeg var gravid da jeg fikk melk. Det skjedde tre dager etter befruktning... og jeg har det fortsatt, av og til kommer det mye, andre ganger ingen ting er når 7 uker gravid. Så er du gravid????

Gjest Sukkerert
Skrevet

Jeg har det også. Har hatt det i ca 4 måneder. Er ikke gravid og har ikke født barn. Er 21 år.

Det kan være en bivirkning av p-pillene. "Brystspreng" som det kalles står listet opp som en av bivirkningene der.

Det kan også komme av overproduksjon av et hormon. Dette kan medføre vansker med å få barn.

Ellers er det ganske vanlig å ha det i puberteten.

Gjest Sukkerert
Skrevet

Det er også enkelte gutter som opplever melkeproduksjon i puberteten.

Gjest Sukkerert
Skrevet

http://www.doktoronline.no/section/nosecti...&DocumentId=428

Det kommer melk ut at brystene mine når jeg trykker omkring vortene. Jeg er helt sikkert ikke gravid, så hva kommer det av?

Svar:

Melk i brystene hos en kvinne som ikke er gravid, skyldes vanligvis ikke sykdom. Forklaringen er oftest normale svingninger i hormonene eller bivirkning av medisiner. Dette gjelder særlig hvis man kan klemme litt melk fra begge brystene og den ikke inneholder blod. Kommer væsken utelukkende fra det ene brystet, inneholder blod, du kan kjenne en kul eller væsken renner uten at du klemmer på brystet er dette mer bekymringsfullt. Uansett foreslår jeg at du oppsøker lege slik at du kan få bekreftet at brystene er friske. Det er det god grunn til å tro. Samtidig kan han måle det melkeproduserende hormonet prolaktin.

Skrevet

Jeg fikk det da jeg gikk på medisinen Risperdal.

• 1 måned senere...
Skrevet

Dette kan komme av at kroppen din produserer for mye prolaktin. Om jeg hadde vært deg hadde jeg tatt kontakt med legen min og tatt en blodprøve for å sjekke. Jenter som blir gravide får også en økning i prolaktin produksjonen og brystene starter dermed og gjøre seg klar til å produsere melk.

Vanligvis ligger prolaktin nivået under 1000, mens gravide kvinner kan ha over 2000. En kan nå et ganske høyt nivå uten at det trenger å være farlig, og tusenvis av kvinner har det uten å vite om det ;) Går du til legen og forteller han dette, vil han ta blod prøve og gi deg noen tabletter for å redusere produksjonen.

Snipp snapp snute så er eventyret ute :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...