AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Jeg og mannen min er veldig usikre her. Vi bor i Rogaland, i en kommune med lite smitte. Datteren vår på 20 år studerer i Oslo, men siden det bare er digital undervisning vil hun nå komme hjem et par uker. Vi er skeptiske, rett og slett redde for at hun skal være den som drar med seg mutasjonen hit. Hun jobber på en kiosk i Oslo, så hun har ikke mulighet til å gå i isolasjon før hun reiser hjem. Hun tester seg før hun kommer, men om hun er i inkubasjonstid når hun tar testen, slår den vel ikke ut. Ville dere latt hun komme hjem, eller er det galskap akkurat nå? Anonymkode: 7553b...794
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #2 Skrevet 28. januar 2021 Tror der beste akkurat nå er at alle holder seg i ro der de er. Når alle bare skal reise hjem på kryss og tvers over landet - så blir det aldri kontroll på smitten🙈 Anonymkode: 30933...dee 13
Skogshuldra Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 (endret) Herregud...Dette er stjerneeksempel på "unødvendig reise/ikke strengt nødvendig" - og frarådes. Ikke rart smitta sprer seg! Oslo er underlagt strenge tiltak - vær menneskelig og følg dem, er du grei. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/kraftige-tiltak-i-10-kommuner-etter-utbrudd-av-den-engelske-virusmutasjonen/id2829738/ Endret 28. januar 2021 av Skogshuldra skrivefeil 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 Jeg hadde selvfølgelig latt barnet mitt komme hjem. Ta en test og få svar og kun omgås dere de første 10 dagene. Anonymkode: 1dbd8...c47 22
herremann Skrevet 28. januar 2021 #5 Skrevet 28. januar 2021 (endret) Får da være grenser for hvor paranoide man skal være. Det er i snitt 100 som tester positivt hver dag i Oslo, men det bor også 700.000 her. Dvs 0.00015% av befolkningen tester daglig positivt. (og en veldig høy andel av disse er ikke-vestlige). Få dattera hjem på besøk. Viktig meg litt familietid I disse tider. Veldig mange unge sliter med depresjoner grunnet dagens situasjon. Endret 28. januar 2021 av herremann 25
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 Hun tester seg før avreise, reiser med munnbind og setter seg i karantene ved ankomst. Så er det helt innafor. Anonymkode: 37213...a91 7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 Stakkars unge som sitter på sin lille hybel, skal ikke møte folk, digital undervisning også skal de ikke få lov til å komme hjem til foreldrene. Galskap. Mental helse er også viktig! Anonymkode: 3a35b...fab 24
Mezzosoprena Skrevet 28. januar 2021 #8 Skrevet 28. januar 2021 Hun får ikke sittet i karantene før hun kommer fordi hun jobber, men hvis hun skal reise fra Oslo likevel så får hun jo ikke jobbet? Da kan hun jo teste seg, reise med munnbind og sitte i karantene hos dere? 7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #9 Skrevet 28. januar 2021 Hun har jo åpenbart noe fri fra jobben siden hun kan komme, kan hun ta mer og sitte litt i karantene? Så kan hun teste seg før avreise og vente på svar også før hun drar, eller om hun tester seg ved ankomst. Dra rett hjem til dere og være i karantene der i 10 dager, ikke fly rundt i Rogaland og møte folk! Vær litt påpasselige med smittevern hjemme også i starten. Man vil jo være noe tett på hverandre, men man trenger ikke bli smittet likevel virker det ut som. Hyppig håndvask, hver sine håndklær, hver sin bolle med chips osv. Ha håndsprit stående på stuebordet og bruk den litt når dere bruker ting som fjernkontroll og annet som deles. Hørt om flere situasjoner hvor en i en husholdning er smittet men ikke de andre. Anonymkode: 63a50...9b9
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #10 Skrevet 28. januar 2021 Jeg ville absolutt latt henne komme hjem. Vi i Oslo er svært slitne og lei nå, og selv om jeg ikke kan snakke for datteren din, så må jeg si at det er tungt psykisk å sitte isolert hjemme. For det er det vi gjør nå, alle butikker er stengt og vi skal ikke besøke hverandre. Så det er også svært lite risiko for at hun har koronasmitte. Og det er faktisk ikke spesielt mange i Oslo som har korona, hverken nå eller totalt. Jeg er i slutten av 20-årene og har flere venner som ikke kan jobbe hjemmefra og må ta kollektivt til jobb. Ingen av disse har fått påvist korona (og noen har testet seg hver gang de har hatt antydning til symptomer). Anonymkode: 5c918...2bd 10
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #11 Skrevet 28. januar 2021 La datter komme hjem , det sliter på å sitte i et område hvor alt er lukket og slitsom å hele tiden være redd for smitte nødvendige tiltak før og etter hun reiser Anonymkode: 56da1...c13 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #12 Skrevet 28. januar 2021 Min bror er student i Oslo, han fikk komme hjem da innstramningene kom. Holdt seg hjemme og tok test de første dagene. Gikk helt fint. Anonymkode: de162...0ee 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #13 Skrevet 28. januar 2021 Ja, det synes jeg er helt innafor. Så lenge hun ikke flyr rundt og har nærkontakt med flere enn dere når hun kommer hjem. Jeg får selv besøk av kjæresten min denne helgen, ikke fra Oslo, men en annen norsk småby. Det er per nå under 400 smittetilfeller i landet og da ofrer jeg ikke kjæresteforholdet mitt. Anonymkode: 9b688...273 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #14 Skrevet 28. januar 2021 Vår datter studerer også i Oslo og hun har fått kommet hjem. Anonymkode: 97b86...ace 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #15 Skrevet 28. januar 2021 Jeg må understreke at dette er en jente som definitivt ikke kommer til å sitte inne sammen med oss. Hun har allerede lagt mange planer med barndomsvennene herfra. De skal ut å spise både her og der, på shopping osv. Derfor er vi litt skeptiske. Anonymkode: 7553b...794
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #16 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg må understreke at dette er en jente som definitivt ikke kommer til å sitte inne sammen med oss. Hun har allerede lagt mange planer med barndomsvennene herfra. De skal ut å spise både her og der, på shopping osv. Derfor er vi litt skeptiske. Anonymkode: 7553b...794 Da får dere legge inn krav om at skal hun komme hjem en tur så får hun også skjerpe seg mens hun er hjemme. Er det for vanskelig å innrette seg etter så får hun bli der hun er. Ærlig talt! Anonymkode: 3bbf7...6a1 6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #17 Skrevet 29. januar 2021 NEI!!! Ikke spre det muterte faenskapet fra Oslo hit! Anonymkode: eddfb...ccb 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #18 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg og mannen min er veldig usikre her. Vi bor i Rogaland, i en kommune med lite smitte. Datteren vår på 20 år studerer i Oslo, men siden det bare er digital undervisning vil hun nå komme hjem et par uker. Vi er skeptiske, rett og slett redde for at hun skal være den som drar med seg mutasjonen hit. Hun jobber på en kiosk i Oslo, så hun har ikke mulighet til å gå i isolasjon før hun reiser hjem. Hun tester seg før hun kommer, men om hun er i inkubasjonstid når hun tar testen, slår den vel ikke ut. Ville dere latt hun komme hjem, eller er det galskap akkurat nå? Anonymkode: 7553b...794 Ville ventet!!Går ut over så mange om det går galt! Anonymkode: 36a42...77c 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #19 Skrevet 29. januar 2021 Hun begynte kanskje å studere høsten 2020 ettersom hun bare er 20 år. Da gikk hun vel glipp av fadderuka og har kanskje ikke blitt kjent med noen andre enn de fra jobben. Det er ikke så mange som er innom kiosker om dagen heller. Dessuten driver ikke kioskansatte med så mye kundekontakt på gulvet, så avstand blir opprettholdt. I tillegg har de vel pleksiglass og munnbind. Det er svært liten sjanse for at hun er smittet! Og hun er sikkert veldig ensom og ønsker å komme hjem. Stakkars jente! Fikk hun ikke komme hjem til jul heller fordi dere er så redde? Anonymkode: 091d3...7c2 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #20 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg må understreke at dette er en jente som definitivt ikke kommer til å sitte inne sammen med oss. Hun har allerede lagt mange planer med barndomsvennene herfra. De skal ut å spise både her og der, på shopping osv. Derfor er vi litt skeptiske. Anonymkode: 7553b...794 Dette går jo ikke da... Vilkåret må være at hun holder seg hjemme de første ti dagene. Hadde heller ikke latt henne komme hjem «for et par uker», man reise minst mulig frem og tilbake. Da hadde også vilkåret vært at hun ble hjemme noen mnd om studiene tillater det. Anonymkode: d19c3...40f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå