Gå til innhold

på korketavla på kjøkkenet

Anbefalte innlegg

Gjest Gamle kort fra x'er
Skrevet

Hva kan jeg gjøre med gamle kort fra x'er...

Er flyttet sammen nå,og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til d....

Noen tips?

Kan jeg ta dem bort?

Kaste dem eller bare legge dem bort så han selv får kaste d om han vil.. eller?????

Videoannonse
Annonse
Gjest Sarah Jessica
Skrevet

Jeg hadde tatt de ned og lagt de foran ham med en syrlig kommentar til. Med mindre du ikke er et fnugg sjalu og dere alle tre er bestevenner i dag.

Skrevet

Det er jo ikke dine kort. Jeg hadde blitt sur om sambo hadde tatt ned noe som var mitt, selv om det var fra en eks (men nå hadde jeg aldri latt slikt ligge synlig om han skulle flytte inn da). Synes ikke man kan ta seg til rette blandt andres ting, selv om dere bor sammen. Kan du ikke heller spørre ham om å ta dem ned?

Skrevet

Fjern hele korketavlen :)

Mest sannsynlig husker han ikke at de kortene henger der. Et forsiktig hint fra deg får han sikkert til å fjerne dem.

Gjest Violetta
Skrevet

Hva er galt med å snakke sammen? Si det som du skrev her, det er ikke verre. Høyst sannsynlig tar han dem bare bort, så er det ikke mer å snakke om.

Skrevet

Hvis man er voksen nok til å bo sammen er man også voksen nok til å si ifra om at sånt plager en.

Jeg ville ikke ønsket å ha de ehengende, med mindre det er uskyldige kort fra en ferie eller noe som henger sammen med kortet fra mamma.....

Skrevet

Da jeg kjæresten min og jeg flyttet sammen (vi flyttet begge to, ikke inn til en av oss) sørget jeg for å kvitte meg med massevis av stæsj som han hadde etter exdama.

Fex sørget jeg for å brenne de pyntestearinlysene hun hadde kjøpt, pælma absolutt alt av sengetøyet de hadde brukt sammen, dobbeldyna de hadde hatt gikk rett på Grønmo,

og så videre. Vårt samliv skal bestå av våre ting, ikke av minner fra tidligere liv. Selvfølgelig gjorde jeg ingenting uten at han visste det.

Skrevet

Og ja, alt jeg hadde av felles minner fra min ex gikk samme veien.

Gjest Bevare meg vel
Skrevet
pælma absolutt alt av sengetøyet de hadde brukt sammen, dobbeldyna de hadde hatt gikk rett på Grønmo

Dyna???

Dette blir litt i overkant psycko for meg. Hadde kjæresten min kommet med de samme kravene hadde jeg blitt alvorlig redd, sannsynligvis ville vi nok ikke blitt samboere, for å si det på den måten.

PS! Har du kastet sofaen også? Den som de har ligget og kost seg på sammen...

Skrevet

For meg blir også dette litt i overkant. Jeg er ikke uten fortid. Jeg bygger ikke historien min på nytt dersom jeg går inn i et nytt forhold. Hvis kjæresten min har valgt meg, får han tåle historien jeg bærer også. Det er den som har gjort meg til den jeg er i dag. Ikke det at jeg dekorer huset med ting fra mine ekser, men litt her og der er det jo.

Skrevet

De som syns det er greit å dele sengemidd med kjærestens ex må bare kose seg for min del.

Jeg syns det er greit å ha min egen dyne som ikke er blitt inngnidd av exers bassilusker.

Sofaen er det eneste som står igjen, der satte han foten ned. Min sofa var styggere enn hans..... :ler:

Men jeg skal love deg at det står på min to-do liste.

Skrevet
For meg blir også dette litt i overkant. Jeg er ikke uten fortid. Jeg bygger ikke historien min på nytt dersom jeg går inn i et nytt forhold. Hvis kjæresten min har valgt meg, får han tåle historien jeg bærer også. Det er den som har gjort meg til den jeg er i dag. Ikke det at jeg dekorer huset med ting fra mine ekser, men litt her og der er det jo.

Må si meg enig. Etter en runde i leiligheten ser jeg et bilde malt av eksen til kjæresten min, en ramme jeg fikk fra eksen min, et pledd jeg fikk fra eks-svigermoren min etc. Ser ikke noen grunn til å fjerne disse. En annen ting hadde vært om det hadde vært snakk om bilder AV eksen.

Synes ikke kort av eksen er noe man nødvendigvis behøver å ha fremme. Hvorfor skapte vel gud skoesken, om det ikke var for å lagre slikt :)

Skrevet (endret)
Må si meg enig. Etter en runde i leiligheten ser jeg et bilde malt av eksen til kjæresten min, en ramme jeg fikk fra eksen min, et pledd jeg fikk fra eks-svigermoren min etc. Ser ikke noen grunn til å fjerne disse. En annen ting hadde vært om det hadde vært snakk om bilder AV eksen.

Synes ikke kort av eksen er noe man nødvendigvis behøver å ha fremme. Hvorfor skapte vel gud skoesken, om det ikke var for å lagre slikt :)

Helt enig. Jeg har sikkert ting igjen fra eks'er i en eller annen boks, og både jeg og sambo har bilder av eks'er liggende et eller annet sted (eller, kanskje det er kastet, det er ikke sånt vi tenker på i hverdagen). De er jo en del av fortiden, en del av det som har gjort oss til den vi er. Og jeg plages ikke av å ligge på samme madrass som sambo har hatt sex med andre på tidligere. Jeg har faktisk ikke tenkt på det før jeg leste denne tråden. Ærlig talt, jeg ser ikke problemet.

Endret av Arkana
Skrevet

Jeg sier ikke at man ikke kan ha en fortid, langt ifra. Men jeg vil ikke ha denne fortiden trykket opp i trynet til stadighet. For meg er det for eksempel utenkelig å dele sengetøy med min manns ekser.

Men vi har da liggende og slenge et par kosebamser og noe han har fått av noen damer tidligere, uten at jeg føler meg truet av den grunn. Men jeg overtar hverken seng, sengetøy eller leilighet for den saks skyld, av en ex.

Skrevet (endret)

Eventuelle minner fra ekser bryr meg svært lite.

Alle har vi hatt et liv før og jeg ser ingen grunn til å kvitte seg med minner fra fortiden.

Det hadde aldri falt meg inn å kaste sengetøy, dyner, madrasser o.l, fordi mannens eks har ligget der. Det blir litt for hysterisk for meg.

Hva så ? Det er da fortid akkurat som deres forhold, og jeg tror ikke denne eksen er mer smittsom enn f.eks å sove på en madrass andre har sovet på på et hotell/hytter eller om man drar til andre på overnattingsbesøk.

Jeg har også vaskemaskin som fungerer utmerket, så det er ikke akkurat snakk om å sove i sengetøet samtidig, ergo jeg ser ikke helt problemet.

Men, hver sin smak. ;)

Om mannen hadde hatt bilder eller kort hengende oppe, hadde det ikke vært værre enn et enkelt spørsmål: Kan du fjerne dem og legge de bort ?

Endret av Gypsy
Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Jeg syns det spørs veldig på hva slags kort det er jeg da, hvis det er kort fra ferier, som også henger der sammen med kort fra mange andre venner som har vært på ferie er det ikke farlig.. Men hvis det er sånne "åå jeg elsker deg sånn, gutten min"-kort, da syns jeg ikke det burde henge der! Faktisk er det sånt man burde hive/fjerne så fort man får seg ny kjæreste.. Det gjør hvertfall jeg..

Må si jeg aldri har tenkt på å hive madrasser/sengetøy jeg heller..

Gjest Enig med Tex
Skrevet

Jeg må si jeg er helt enig med Tex. Ting som har vært i bruk til intime ting er ikke noe koselig å dele med sin nye. Når jeg flyttet inn til min mann, var det i samme huset som de ti hadde bodd sammen. Jeg og kasta alt. Dyner puter og sengeklær. Rettnok ikke senga og madrassen, for den var hans i utgangspunktet, ikke noe de hadde kjøpt sammen. Her finnes det ikke bilder av eksen hans, de kasta han selv, og bilder at min eks ligger på barnas rom. Kan ikke forlange at de kaster bildene av faren sin.

Spør samboeren din om du kan kaste de kortene. Han tenker ikke over at de henger der en gang tenker jeg. Mannfolk er utrolig lite sensitive når det gjelder slike ting, og de bryr seg i grunnen ikke hvem sitt ting var i utgangspunktet. Husker jeg fant en jakke bortgjemt i et skap her en gang. Min mann foreslo at jeg kunne bruke den, den passa jo!!!!!!!!

Jakka gikk rett i søpla.

Skrevet

Hi hi, jeg forlangte ny seng og nye madrasser også jeg.

*kravstore, fæle Tex* :sjarmor:

Skrevet

Når det gjelder småting som kort på oppslagstavlen, hadde jeg nok spurt på en hyggelig måte om han kunne ta dem ned og heller legge dem i en skuff. Ikke noe vits i å lage dårlig stemning bare fordi han ikke har tenkt på å renske leiligheten for eks-ting.

Sengen min har overlevd to korte og ett lengre samboerskap, og byttes ikke ut så lenge den er hel og ren, da kaster jeg heller bort pengene på noe som er gøyere :)

Skrevet

Til dere som kaster dyner, senger osv fordi exen har vært borti det. Hva med utstyret til kjæresten da, tenk alle stedene lillemannen har vært på henne. Inne i henne. Burde vel kappes av? Eller? Så ekkelt å ta på pikken hans som hun har "brukt".

Mye av det jeg leser her er jo helt sykelig. Greit nok å ikke ha bilder, kjærlighetsbrev osv framme, men å kaste alt mulig. Herregud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...