AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #1 Skrevet 28. januar 2021 Jeg er i uke 34 og veldig bekymra for lite liv. Jeg ringte føden ang lite liv i uke 32, og behandlingen jeg fikk gjorde at jeg er blitt helt hysterisk. Fikk beskjed om at antall spark som jeg kjente var "godt nok" - 2 spark på 2 timer, selv om jeg påpekte at dette ikke var normalt for min baby på dette tidspunktet og at hun hadde vært rolig hele dagen. Etter har jeg ikke funnet roen. Jordmor har ikke tid til å ta meg inn til sjekk, og jeg aner ikke lenger hvor mye liv jeg skal kjenne, hvor ofte og det å kjenne etter liv styrer nesten hverdagen min. Innser at jeg er helt irrasjonell, men vet ikke hvordan jeg skal få endret tankesettet mitt, eller få ro på at babyen kanskje har det fint i magen. Noen tips eller erfaringer?? Anonymkode: d4a3a...fea
Gjest EmKay Skrevet 28. januar 2021 #2 Skrevet 28. januar 2021 Hvis du opplever mindre liv enn tidligere, ville jeg ringt føden på nytt. Sannsynligvis får du snakke med en annen person som behandler deg bedre enn personen du snakket med sist. Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite ❤️
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #3 Skrevet 28. januar 2021 EmKay skrev (3 minutter siden): Hvis du opplever mindre liv enn tidligere, ville jeg ringt føden på nytt. Sannsynligvis får du snakke med en annen person som behandler deg bedre enn personen du snakket med sist. Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite ❤️ Dette Si at du er veldig urolig fordi det er mye mindre liv enn før. Hvis de gjør seg vanskelige ville jeg faktisk ha smurt litt tykt på for at de skal ta en sjekk! Anonymkode: 1a42b...b59 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 Hei kjære deg❤️ så synd at du hadde en sånn kjip opplevelse forrige gang du ringte, men tenk om det er en annenperson som tar opp denne gangen? Jeg anbefaler at du ringer asap, forklarer at du er redd og usikker. Det er virkelig verdt å få det sjekket, selvom det viser seg at baby har det bra. Anonymkode: 0771c...8c9
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #5 Skrevet 28. januar 2021 Du skal alltid ringe føden når du er bekymret. Forklar dem gjerne helt i detalj hva du bekymrer deg for, så får du nok en grundig sjekk Det er dog ikke så uvanlig at bevegelsene forandrer seg så sent ut i svangerskapet. Babyen har mindre plass, så det kjennes annerledes ut og kan ofte misforstås med at bevegelsene er mindre og svakere. Men jeg hadde helt klart ringt føden og fått en sjekk til, det er ikke noe godt å bekymre seg sånn dessuten så er det alltid bedre med en sjekk for mye enn en for lite. Anonymkode: 543c7...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #6 Skrevet 28. januar 2021 Enig med hun over. Her også endret bevegelsene seg for noen uker siden. Er i uke 39 nå. Det kjentes ut som det var mindre bevegelse enn før. Har ikke ringt føden siden jeg har kjent noe bevegelse i løpet av dagen. Har hatt svangerskapskontroll og alt har sett fint ut der. Anonymkode: 43d82...2cd 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #7 Skrevet 28. januar 2021 TS her. Tusen takk alle sammen for erfaringer og tips🧡 Jeg kjenner jo bevegelser og det er grunnen til at jeg ikke har ringt enda. Problemet mitt er at bevegelsene kjennes litt slappe og tafatte ut, og noe sjeldnere enn før. Men så kan det godt hende at det er bare kommer av babyen har mindre plass, som nevnes over her. Og nå går jeg jo å kjenner etter hele tiden også, og blir veldig kritisk av det.. Jeg skal til jordmor neste uke, det glemte jeg og nevne. Anonymkode: d4a3a...fea 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #8 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS her. Tusen takk alle sammen for erfaringer og tips🧡 Jeg kjenner jo bevegelser og det er grunnen til at jeg ikke har ringt enda. Problemet mitt er at bevegelsene kjennes litt slappe og tafatte ut, og noe sjeldnere enn før. Men så kan det godt hende at det er bare kommer av babyen har mindre plass, som nevnes over her. Og nå går jeg jo å kjenner etter hele tiden også, og blir veldig kritisk av det.. Jeg skal til jordmor neste uke, det glemte jeg og nevne. Anonymkode: d4a3a...fea Jeg er omtrent like langt på vei som deg, og har også opplevd svakere bevegelser et par ganger. Så jeg har ringt føden. De har sagt det er fordi baby har mindre plass, og at de ikke er bekymret når jeg ikke blør eller lignende. Men det er riktig å ringe! Hvis det er noe galt er det for lenge å vente til i morgen. Anonymkode: d2448...858 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #9 Skrevet 28. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): TS her. Tusen takk alle sammen for erfaringer og tips🧡 Jeg kjenner jo bevegelser og det er grunnen til at jeg ikke har ringt enda. Problemet mitt er at bevegelsene kjennes litt slappe og tafatte ut, og noe sjeldnere enn før. Men så kan det godt hende at det er bare kommer av babyen har mindre plass, som nevnes over her. Og nå går jeg jo å kjenner etter hele tiden også, og blir veldig kritisk av det.. Jeg skal til jordmor neste uke, det glemte jeg og nevne. Anonymkode: d4a3a...fea Ring i dag, ikke vent til neste uke. Anonymkode: 1abdd...3b5 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #11 Skrevet 28. januar 2021 TS her. Etter at jeg skrev innlegget ble det liv i leiren, og jeg fikk noen skikkelige strekk godt inn i ribbeina❤❤ Følger med som en hauk og skal kvinne meg opp og ringe om jeg føler hun mister kraften sin. Kjenner forresten godt til kjennliv siden. Det var den jeg henviste til da jeg ringte inn til føden sist. Siden jeg hadde kjent liv tidligere på dagen, selv om det var mindre enn vanlig, mente jordmor at 2 spark på to timer var tilstrekkelig.. Og det at retningslinjene sier en ting og ekspertene en annen gjør meg veldig usikker og utrygg. Og det har gjort bekymringen for liv så mye større. Anonymkode: d4a3a...fea 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå