Gå til innhold

Tilleggspensjon statens pensjonskasse-ufør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har søkt om tilleggspensjon,og har fått brev om at det kreves utvidet legeattest. (For å se at jeg ikke har kjent tegn til sykdommen tidligere) 

Noen som har vært borti dette? Hvor lang tid vil dette ta evt..? 

Anonymkode: 29ce1...463

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ringer du ikke SPK å spør der om du lurer på?

Anonymkode: 3d94b...6b8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ringer du ikke SPK å spør der om du lurer på?

De svarer bare i generelle termer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De svarer bare i generelle termer. 

Ja, men det er generelt spørsmål du stiller også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja, men det er generelt spørsmål du stiller også.

Kan du ikke bare la være å svare?

Skrevet

Det er nok ganske vanlig at de spør om utvidet legeattest. Men hvor lang tid det tar er nok umulig å svare på for KG.

Behandlingstiden er generelt spørsmål, så det kan du vel ringe om?

Anonymkode: 9a3c9...49e

Skrevet

Tilleggspensjon på ufør? Hva er det?

Jeg får uførepensjon fra SPK, men de innhenta vedtak direkte fra nav. Det samme da jeg fikk aap innvilget. Aldri måtte sende noe medisinsk til de.

Men utfra erfaring med disse to tingene, er saksbehandlingen rask (1-2 mnd) hos SPK.

Anonymkode: c0658...6c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

DTilleggspensjon på ufør? Hva er det?

Jeg får uførepensjon fra SPK, men de innhenta vedtak direkte fra nav. Det samme da jeg fikk aap innvilget. Aldri måtte sende noe medisinsk til de.

Men utfra erfaring med disse to tingene, er saksbehandlingen rask (1-2 mnd) hos SPK.

Tilleggspensjon er muligens feil ord, men det er pensjon fra spk i tillegg til penger fra nav (har vedtak).. 

Jeg har allerede sendt kopi av vedtak og fødselsattest for barnet til spk, så kom brev til meg om legeattest.. 

Får bare vente og se. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tilleggspensjon er muligens feil ord, men det er pensjon fra spk i tillegg til penger fra nav (har vedtak).. 

Jeg har allerede sendt kopi av vedtak og fødselsattest for barnet til spk, så kom brev til meg om legeattest.. 

Får bare vente og se. 

Uførepensjon du snakker om ja.

Ikke noe av det der har jeg sendt inn til SPK. De har hele veien innhentet de opplysningene selv. Merkelig. Jeg fikk selv vedtak om ufør i høst og hadde aap i 2 år før det. Jeg har nå uførepensjon + barnetillegg fra SPK. Ingen barnetillegg fra Nav.

Om du har anledning, ring til de. Har snakka med de på telefonen selv, om de har vært veldig behjelpelig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uførepensjon du snakker om ja.

Ikke noe av det der har jeg sendt inn til SPK. De har hele veien innhentet de opplysningene selv. Merkelig. Jeg fikk selv vedtak om ufør i høst og hadde aap i 2 år før det. Jeg har nå uførepensjon + barnetillegg fra SPK. Ingen barnetillegg fra Nav.

Om du har anledning, ring til de. Har snakka med de på telefonen selv, om de har vært veldig behjelpelig.

Jeg har levert inn mange sider, i tillegg til at arbeidsgiver har skrevet en erklæring.

Ringer dem i morgen. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...