Gå til innhold

Dere som har måttet bo sammen med eks-samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser ut som om forholdet til samboeren min går mot slutten. Vi har vært sammen i tre år. Vi bor i hans hus, og jeg må finne meg jobb og nytt sted å bo før jeg kan flytte ut (mistet jobben pga korona). Jeg har ingen andre jeg kan bo hos. Han er en snill mann, og vil nok la meg bo i huset til jeg kan flytte ut, men jeg lurer sånn på hvordan det kommer til å bli å bo sammen når forholdet er over? Det kan jo fort gå en måned eller to før jeg finner ny jobb. Vi kan ha vært vårt soverom, men må dele bad og kjøkken og resten av huset. Noen som har noen erfaringer, gode som dårlige? Er det bare kleint og vondt å fortsette å bo sammen etter det er slutt? 💔

Anonymkode: c126d...cb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få bostøtte fra Husbanken. 

Anonymkode: a7e87...195

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det ser ut som om forholdet til samboeren min går mot slutten. Vi har vært sammen i tre år. Vi bor i hans hus, og jeg må finne meg jobb og nytt sted å bo før jeg kan flytte ut (mistet jobben pga korona). Jeg har ingen andre jeg kan bo hos. Han er en snill mann, og vil nok la meg bo i huset til jeg kan flytte ut, men jeg lurer sånn på hvordan det kommer til å bli å bo sammen når forholdet er over? Det kan jo fort gå en måned eller to før jeg finner ny jobb. Vi kan ha vært vårt soverom, men må dele bad og kjøkken og resten av huset. Noen som har noen erfaringer, gode som dårlige? Er det bare kleint og vondt å fortsette å bo sammen etter det er slutt? 💔

Anonymkode: c126d...cb2

Han bodde i mitt hus frem til han fant seg noe annet. Har barn sammen. Så for å få litt avstand etter brudd så bør de jeg hos familien min annen hver helg. Da var han alene i huset med vårt barn og jeg fikk litt fri. Så ordnet vi slik at vi sov i hver vår etasje. Ordnet slik at vi jobbet forskjellige tider og sjeldent hjemne likt. 

Barnet var under 1 år, så det gikk helt greit frem til siste måneden. Holdt på slik omtrent fra barnet var 3 mnd til 1 år for at han skulle få pappaperm. 

I ettertid ser jeg at han trodde det ville ordne seg mellom oss, mens jeg var helt ferdig med han. Så jeg gikk fortere videre enn han og det skapte utfordringer for samarbeidet. Vi burde absolutt flyttet fra hverandre da baby var 3 mnd. 

Anonymkode: fd2e7...f3e

• Liker 1
Skrevet

Jag bodde ihop med mitt ex i över ett halvår när vi lade förhållandet på pause. Inte riktigt samma sak men nästan.

Vi var väl sams, delade hemmet ihop i princip enligt samma prinicp som tidigare. Möjligen hjälpte det mig att i lugn och ro komma fram till att jag inte hade känslor för honom, att vi inte skulle bo ihop och att vi formellt gjorde slut.

DÅ bröt han ihop, och det slutade med att han flyttade hem till en kompis istället. 

Jag tror det beror på hur överens ni är om att det är slut, och om ni är sams. Är ni överens, och sams så fungerar det en stund. Om ni är oense om att det är slut brukar det bli värre och värre med tiden. 

• Liker 3
Skrevet

Hadde ei som bodde her i mange måneder etter at det ble slutt. Det var en veldig vond tid. Hadde helst sett at hun fikk seg en hybel eller noe og kom seg til den, for så å finne noe mer varig 

Anonymkode: 4c2ac...d21

• Liker 1
Skrevet

Jeg bodde med ex-en i noen uker etter at vi gjorde det slutt. 

Forholdet hadde hanglet lenge, og jeg syntes det var slitsomt og at "jeg gikk på nåler hjemme" mens jeg kvinnet meg opp til å bryte. 

Etter at vi ble enige om at det var slutt, ble alt bare krangling og kaos..
Det var plutselig helt umulig å bo sammen. Vi klarte å lage krangler av den minste ting. Og vi unngikk vel hverandre så mye vi kunne. 

Han fikk heldigvis muligheten til å flytte fort ut, og hoppet på den. Han syntes denne perioden var like slitsom som det jeg gjorde. 

Anbefaler å holde ut så lenge du klarer før du snakker med han. Og er klar til å flytte omtrent på dagen. 

Anonymkode: 3d607...796

• Liker 1
Skrevet

Jeg bodde sammen med min eksmann i nesten to måneder etter han hadde bestemt seg for å skilles. Det var helt jævlig. Jeg ville jo ikke skilles, så det var så fælt å bo med en som så tydelig var helt ferdig. Vi hadde et barn under ett år, som var grunnen til at vi bodde sammen mens alt ble ordnet. 

Anonymkode: 54628...cf2

• Liker 2
Skrevet

Bodde med eksmannen 4 måneder etter at det ble slutt. Kan skrive under på at det var helt forferdelig ja, som de over meg nevner. 

Jeg hadde det ok så lenge jeg var alene eller med barna i hus. Da han kom kjente jeg at jeg bare krympet sammen, for da ble det dårlig stemning med en gang. Det var en vanvittig lettelse å flytte til egen leilighet da jeg endelig fikk mulighet til det! 

Ikke ta skrittet med å gjøre det slutt før du er klar til å flytte ut! Det virker kanskje slemt men hvis du vet at du ikke kommer deg unna ennå, så hold heller ut litt lenger... 

Anonymkode: 9f082...9bf

Skrevet

Bodde sammen 3 mnd etter brudd. Utroskap fra hans side, men etter bruddet var et faktum gikk det veldig greit å bo sammen, faktisk. Vi innså det begge at vi passer best sammen som venner. Ikke minst pga barna. 

Anonymkode: 9248d...9c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2021 den 15.35):

Han bodde i mitt hus frem til han fant seg noe annet. Har barn sammen. Så for å få litt avstand etter brudd så bør de jeg hos familien min annen hver helg. Da var han alene i huset med vårt barn og jeg fikk litt fri. Så ordnet vi slik at vi sov i hver vår etasje. Ordnet slik at vi jobbet forskjellige tider og sjeldent hjemne likt. 

Barnet var under 1 år, så det gikk helt greit frem til siste måneden. Holdt på slik omtrent fra barnet var 3 mnd til 1 år for at han skulle få pappaperm. 

I ettertid ser jeg at han trodde det ville ordne seg mellom oss, mens jeg var helt ferdig med han. Så jeg gikk fortere videre enn han og det skapte utfordringer for samarbeidet. Vi burde absolutt flyttet fra hverandre da baby var 3 mnd. 

Anonymkode: fd2e7...f3e

Baby på 3 mnd og allerede «helt ferdig» med barnets far... Jaja

Anonymkode: 8c268...678

• Liker 1
Skrevet

Bodde sammen med xen i over et halvt år. På mange måter helt forferdelig, og vi endte i hver vår depresjon, på hver vår side av huset. Da alt endelig var klart til at han kunne flytte, var det fryktelig vondt og trist. Føltes som et helt nytt brudd. Hadde aldri gjort det sånn igjen. 

Anonymkode: 95dd1...661

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...