Gå til innhold

Samboerens eks ble sur fordi vi prioriterer vår baby sin helse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har en datter på 8 år. 2 elever i en klasse på hennes trinn er smittet av korona og hele den klassen satt i karantene. Jeg vet at klassene har hatt kontakt med hverandre på utedager og sånt. Nå har det seg slik at vi fikk baby for 7 uker siden. Min stedatter skulle være hos oss denne helgen, men vi ønsker ikke det så lenge det er smitte på hennes trinn og ønsker at hun kommer når karantene er over om 10 dager istedet. Samboerens eks er nå sur og mener at vi skal ha barnet fordi det er hennes frihelg. Samboer sier det er uaktuelt og at vi kan heller ha datteren noen dager ekstra neste samvær, men det vil ikke eksen fordi hun da skal på jobb uansett og vil da ikke få fri hele dagen. Vi tenker nå å bare la være å hente datteren i morgen. Er vi så urimelig som ønsker å beskytte vår nyfødte fra dette livsfarlige viruset? Er ikke en baby sin helse viktigere enn frihelg?

Anonymkode: 3e52d...cbb

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er åtteåringen testet? Hvis ikke kan hun jo testes og så komme til dere som vanlig dersom testen er negativ!

Anonymkode: eb194...5e9

God ide, det tenkte vi ikke på. Jeg vet ikke om vi rekker å få resultat på testen til i morgen hvis hun evt får tatt den i dag?

• Liker 5
Skrevet

Jeg fikk svar ca 30 timer etter at jeg tok testen.

Anonymkode: 7657a...b57

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

God ide, det tenkte vi ikke på. Jeg vet ikke om vi rekker å få resultat på testen til i morgen hvis hun evt får tatt den i dag?

Da jeg testet meg en fredag for noen uker siden, fikk jeg svar samme kvelden😄

• Liker 8
Skrevet

Ta en test. Jenta er jo ikke i karantene. Forstår dere på en måte, men samtidig ikke. 

Anonymkode: 8a4ef...9d8

• Liker 13
Skrevet

Jeg er testet 3 ganger nå. Alle gangene kom svaret innen ett døgn. 

Anonymkode: d24c8...33e

• Liker 3
Skrevet

Normal kontakt er viktig for barnet

Hovedregelen er at samværsavtaler bør videreføres også nå. Det er mye annet som er annerledes enn vanlig, og da er det godt for barnet at noe fortsetter som før. I de aller fleste tilfeller er det riktig og viktig for barn å ha mest mulig normal kontakt med begge foreldrene sine.

Kilde: https://bufdir.no/Foreldrehverdag/korona/samvar_for_barn_med_to_hjem_under_koronasituasjonen/

Anonymkode: 59f74...2a7

• Liker 24
Skrevet

Forstår deg som nybakt mor veldig godt. Man ønsker kun det beste for baby og blir veldig sårbar. 
samtidig må dere passe på at ikke dette går ut over storesøster. For det er det hun er! Og søsken skal ikke splittes med mindre man MÅ. 

Ta en test på henne fort som fy, og ta imot henne med en gang negativt svar foreligger. 
Hun er stor nok til å forstå hvis samværet flyttes noen timer/evt en natt. Men å utelukke samvær helt blir vanskeligere for henne å forholde seg til..! 

Anonymkode: d24c8...33e

• Liker 6
Skrevet

Det er da virkelig ikke datteren sin feil! Uansett hva dere gjør så fortjener ikke hun å bli gående å vente "å ikke bli hentet". 

Anonymkode: 9c5ab...b0b

• Liker 20
Skrevet

Helt uakseptabelt av dere. Jenta er ikke i karantene. Eller smittet. Både FHI og regjeringen er klare på at samvær skal foregå som normalt. Vi har en stedatter utenfor byen, der mor ville stoppe samvær fordi vi bor i Oslo som nå er rødt. Altså, hvor lenge dette varer aner vi ikke og sjansen for at vi sprer smitte ved å forholde oss til hjemmekontor, ikke møte folk, munnbind, spriting osv osv er liten. Som en over her nevner, hvor skal grensene gå? Hvis det passer dere dårlig er det opp til dere at far stikker et sted med datteren sin, eller dere fikser barnevakt. Ikke mor sitt problem at dere har valgt å få et barn til.

Anonymkode: ffda6...31f

• Liker 44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...